رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک:
رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک گفت: دومین گلخانه هیدروپونیک با اعتبار یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان در اندیمشک افتتاح و بهره‌برداری شد.
کد خبر: ۶۴۹۳۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷ 01 September 2018

سید هدایت‌اله موسوی عنوان کرد: استفاده از روش‌های نوین کشاورزی با هدف افزایش بهره‌وری، ارتقای کیفیت محصولات و مدیریت منابع در اندیمشک مد نظر قرار دارد و در این زمینه مجموعه جهاد آماده همکاری با کشاورزان و انجام مشاوره است.

وی افزود: دومین گلخانه هیدروپونیک اندیمشک با آورده یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی بخش خصوصی و با تخصیص ۳۴۰ میلیون تومان اعتبار از محل تسهیلات پرداختی به کشاورزان در اندیمشک بهره‌برداری شد.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اندیمشک با اشاره به ایجاد اشتغال هفت نفر توسط گلخانه هیدروپونیک اظهار کرد: دومین گلخانه هیدروپونیک با اعتبار یک میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان در اندیمشک بهره‌برداری و با استفاده از این روش نوین تولید گل رز در گلخانه انجام می‌شود.

وی گفت: روش هیدروپونیک یک روش موثر در افزایش تولید محصولات کشاورزی محسوب شده که به همت بخش خصوصی در اندیمشک تکمیل و به‌ بهره‌برداری رسید.

موسوی تصریح کرد: ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار در محدوده اراضی کشاورزی پشمینه‌زار در اندیمشک مجهز شد.

وی با بیان اینکه نیمی از اعتبار مورد نیاز برای اجرای طرح آب‌یاری نوین از محل کمک‌های بلاعوض به کشاورزان تامین شد، افزود: طرح نوین آب‌یاری اراضی پشمینه‌زار اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۳۴۰ میلیون تومان و از طریق کمک‌های مالی بلاعوض و با مشارکت کشاورزان اجرا شده است.

وی با بیان این که با اجرای این طرح هفت فرصت شغلی مستقیم ایجاد می شود، بیان کرد: صرفه جویی در مصرف آب، کاهش هزینه ها، افزایش تولید، جلوگیری از فرسایش خاک، توزیع مناسب کود های مایع از جمله اهداف اجرای این طرح در شهرستان است.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار