دردسرهای سرجیو در آبادان
نفت آبادان در لیگ هجدهم، تیمی منسجم در ناکامی و ناکام به رسیدن به انسجام نشان داده است.
کد خبر: ۶۴۹۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۱ 31 August 2018

تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در فصل جدید لیگ برتر نیز همچون فصول گذشته با سر و صدای بسیار و البته بازار گرمی مدیران این تیم در خصوص عملکرد خود در فصل نقل و انتقالات بسته شد؛ عملکردی که همواره هواداران این تیم را امیدوار به فصلی موفق کرده اما در نهایت، تیمی متفاوت با ایده‌آل هواداران و در تضاد با وعده‌هایی که پیش از فصل به آنها داده می‌شد روانه مسابقات شد.

این تیم در تقابل با خروج بازیکنانی همچون داود نوشی صوفیانی، محمد شادکام، مگنو باتیستا، علی عبدالله زاده، زبیر نیک نفس، مسعود ابراهیم زاده، لوسیانو پریرا، سوشا مکانی و مرتضی اسدی با نام‌هایی همچون احمد عبدالله‌زاده، پلاتینی، اکبر ایمانی، بهنام برزای، سیروان قربانی، شهاب گردان، عقیل کعبی، فاخر تهامی، فردین عابدینی، مصطفی احمدی، وفا هخامنش و اخیرا بالوتلی به توافق رسید.

نام‌هایی تقریبا نام آشنا اما توانی متفاوت نسبت به بازیکنانی که فصل گذشته کمالوند به آبادان آورده بود، نام‌هایی که به امید خلق یک شگفتی با تیمی که ۸۰ درصد دستخوش تغییر شده بود آبادان را به عنوان منزل بعدی فوتبالی خود انتخاب کرده بودند.

صنعت نفت در میانه راه عبدالله‌زاده را از دست داد و خط دفاعی خود را شکننده‌تر از هر زمانی دید، اما با پیوستن کرار جاسم به این تیم تا حدودی فشار مهاجمان حریف را روی دروازه زردپوشان کاست، ولی این موضوع برای سرجیو تیم ماجرا نبود.

سرمربی پرتغالی نفتی‌ها تمام توان خود را برای ساختن گل صرف کرد اما برای رسیدن به گل چندان به ذهن خود فشار نیاورد، ضمن اینکه در قلب خط دفاعی با ایجاد ازدحامی که در آن بازیکن شاخصی نمی‌توانست رشته امور را در دست گیرد، خود را برای حفاظت از دروازه شهاب گردان خلع سلاح کرد.

سرجیو در هفته‌های اخیر با کرار به‌عنوان مهاجم کاذب وارد میدان شد و از طالب ریکانی در میانه زمین به عنوان هافبک هجومی استفاده کرد، اما در ابتدای این چند مسابقه بازیکنان خط دفاعی نفت برای خارج شدن از پرسینگ تیم حریف توپ‌های بلند را در دستور کار خود قرار داده بودند، گرچه مشخصا با گذر از زمان بازی، نفتی‌ها تسلط خود را بر میدان بیشتر می‌کردند.

برنامه سرجیو برای هافبک عراقی خود، متمایل شدن کرار به سمت عقب برای توپ‌گیری و کشیده شدن مدافعان حریف به سمت این بازیکن فضای مناسبی را برای برزای در فضای خالی پشت سر آنها فراهم می‌کند، اما این بازیکن بدلیل فقر تکنیک و هوش کافی در دفعات مکرر تیم نفت را از رسیدن به گل ناکام گذاشت.

نفتی‌ها مشکلات بسیاری برای رسیدن به گل در خط حمله دارند، اصولا برای اینکه تیمی بتواند در گلزنی موفق باشد ابزارهای گلزنی که مشخصا بازیکنان متخصص هستند نیاز است، به‌عنوان مثال بازیکنانی که در باکس یا همان محوطه هجده قدم حریف به‌صورت غریزی دارای شم و مهارت عالی گلزنی باشند یا اینکه بازیکنانی که دارای سرعت و خلاقیت در عبور از مدافعین و گلزنی باشند و یا اینکه به‌صورت گروهی و برروی ضربات شروع مجدد و حتی پرتاب‌های اوت که تخصص خیلی از تیم‌های لیگ برتری است کیفیت لازم برای باز کردن دروازه حریفان را داشته باشند.

اما صنعت نفت در این فصل به‌خصوص در بازی‌های خارج از خانه از داشتن چنین ابزارهایی محروم است، نفتی‌ها باید از انتقال‌های سریع و اندک موقعیت های بدست آمده حداکثر بهره را ببرند که در این بخش هم نفت آبادان دچار ضعف است.

بهنام برزای بازیکنی فیزیکی و پرتلاش اما خلاق و باهوش و تکنیکی نشان نداده است، میلاد جهانی در سمت چپ خیلی قابل پیش بینی است بدلیل اینکه فقط پای چپ دارد و از یک سمت راه عبور و حرکت دارد، در حال حاضر تنها ابزار تیم نفت آبادان برای فرایند گلزنی در خلاقیت و هوش بالای بازیکن عراقی یعنی کرار خلاصه شده که این بازیکن هم نیازمند بازیکنی مکمل مثل پریرای برزیلی مهاجم فصل گذشته تیم است.

دیگر مهاجمان خارجی این فصل نفت سوارز و بازیکن تازه وارد یعنی بالوتلی در این زمان کوتاه هم حداقل در برخی قابلیت‌ها معمولی نشان داده‌اند.

تیم نفت در هفته پنجم و در برابر تیم پرانگیزه اما بی‌کیفیت سپیدرود در بحث ساختار دفاعی پیشرفت و هماهنگی بهتری داشت و کادر فنی تیم به‌خوبی برخی نقاط ضعف تیم را در فاز دفاعی نسبت به دیدارهای گذشته تیم بهبود بخشید، روی هم رفته باتوجه به نمایش تیم و خلق فرصت‌های گلزنی، تساوی در این دیدار کمترین حق نفت آبادان در مصاف با سپیدرود رشت بود.

نکته مثبت این مسابقه ورود دروازبان جوان آبادانی نفت یعنی محمد دریس بعد از مصدومیت شهاب گردان و حراست موفق از دروازه این تیم بود و این دروازبان جوان نشان داد دارای جسارت و اعتماد بنفس کافی برای قرار گرفتن درون دروازه است.

اما مشکلی که سرجیو را نگران‌تر از همیشه کرده است، عدم شناخت کافی بازیکنانش از چارچوب دروازه حریفان است که این معضل در ادامه راه، لطمات جبران ناپذیری را به ساختار و اعتماد به نفس تیمی صنعت نفت وارد خواهد کرد.

تیمی با مهره‌های محافظه‌کار، اما توانی خفته در خلأ که هنوز نمودی بارز نداشته، اما اگر راهکاری عملی به این نفرات نشان داده می‌شد مطمئناً آبادانی‌ها در حال حاضر بیش از چهار امتیاز از پنج رقابت خود دشت کرده بودند.

صنعت نفت تا اینجای کار تمام زحمات خود را برای حراست از دروازه خودی کشیده، اما برای نشانه رفتن چارچوب حریفان دچار نوعی لرزش در ساق بازیکنان همراه با اضطراب است که اگر سرجیوی پرتغالی نتواند خیلی زود فکری به حال این ضعف کند، خیلی زودتر باید چمدان خود را به مقصد پرتغال بسته و به خانه بازگردد.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار