با از سر گرفته شدن تولید در غول صنعت فولاد کشور
مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران با تاکید بر این که تولید محصولات این بنگاه با دریافت مواد اولیه آغاز شده است، گفت: با از سرگیری تولید محصولات، گروه ملی صنعتی فولاد به روزهای اوج خود برمی‌گردد.
کد خبر: ۶۵۰۲۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 02 September 2018

کسری غفوری افزود: پس از رایزنی انجام شده با وزارت صنعت، معدن و تجارت، مشکل تامین مواد اولیه گروه ملی صنعتی فولاد از طریق فولاد خوزستان حل شده است.

به گزارش"تابناک" وی بیان کرد: گروه ملی صنعتی فولاد ایران روزانه 2 هزار تن مواد اولیه دریافت، و آن را به محصولات نهایی تبدیل می کند؛ در نتیجه فعالیت مجدد این بنگاه بزرگ اقتصادی آغاز شده است.

مدیرعامل گروه ملی صنعتی فولاد ایران همچنین با اشاره به حل مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش این شرکت افزود: 2 ماه از چهار ماه حقوق کارگران و کارکنان این بنگاه که به تعویق افتاده بود، پرداخت شده و با آغاز تولید در این بنگاه اقتصادی و از محل سود حاصل از فروش، به زودی همه مطالبات کارگران تسویه خواهد شد.

غفوری یادآور شد: این بنگاه اقتصادی پس از واگذاری به بانک ملی ایران به عنوان طلب ناشی از بدهی گروه امیر منصور آریا با مشکلات متعددی روبه رو شده بود اما در دوره جدید و با دستور مدیرعامل بانک ملی ایران نقاط بحرانی و چالش های اساسی فعالیت آن شناسایی شد.

گفتنی است معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان سه روز پیش در گفت و گوی خبری از تخصیص 2 هزار میلیارد ریال برای راه اندازی خط تولید و تامین مواد اولیه از شرکت فولاد خوزستان به گروه ملی خبر داده بود.

علی بحرینی مقدم همچنین از پرداخت یکی از چهار حقوق کارکنان این شرکت در روز یکشنبه 11شهریور(فردا) خبر داده بود که به گفته مدیر عامل شرکت ملی فولاد ایران، امروز شنبه، و یک روز زودتر صورت گرفت.وی در بخش دیگری از سخنان خود از ورود روزانه 2 هزار تن شمش فولاد در سقف 40 هزار تن شمش فولادی از روز شنبه 10 شهریور ماه به کارخانه گروه ملی خبر داده بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خوزستان گفته بود که این میزان شمش فولادی با مجوز وزرات صنعت، معدن و تجارت صادر می شود.

استاندار خوزستان نیز در خرداد 96 در مصاحبه ای با تاکید بر پیگیری پرونده و مطالبات شرکت، اعلام کرده بود دادگستری برای پیگیری این پرونده در قوه قضاییه و آزادسازی یک هزار و 500 میلیارد ریاال از دارایی این شرکت قول مساعد داده با این وجود هنوز کارکنان گروه ملی می گویند خبری از این آزادسازی نیست.

کارکنان گروه ملی فولاد در مرداد امسال بارها تجمعاتی را روبه روی استانداری خوزستان، فرمانداری، شعبه مرکزی بانک ملی و همچنین مسجد ارشاد اهواز برگزار کرده و خواستار مشخص شدن وضعیت تولید این شرکت و همچنین حقوق معوق خود شده بودند.

کانال کارگران گروه ملی فولاد ایران دیروز جمعه با ابراز خوشحالی از راه اندازی تولید در این شرکت، از کارگران دعوت کرده تا برای نشان دادن حسن نیت خود، با خاتمه دادن به تجمعات خود از روز شنبه (امروز) در محل کار حاضر شده و برای آینده این شرکت با هم تلاش کنند.

گروه ملی فولاد خوزستان در سال 1342 به عنوان نخستین کارخانه نورد فولاد کشور تاسیس شد و در سال 1388 با هدف خصوصی سازی به یکی از شرکت های زیرمجموعه «امیرمنصور آریا» واگذار شد ولی با کشف اختلاس 30هزار میلیارد ریالی و ارتباط آن با 2 بانک بزرگ کشور، در سال 1390 مدیریت آن به طور موقت در اختیار دادگستری قرار گرفت و در نهایت در اسفند 1395 به بانک ملی واگذار شد.

بلاتکلیفی این شرکت سبب بروز زیان انباشته در این مجتمع عظیم فولادی شد و این شرکت که زمانی در صنعت فولاد کشور پیشرو بود، اکنون فقط با پنج درصد ظرفیت خود کار کند.

این شرکت حدود چهار هزار نفر کارگر داشته و ظرفیت سالیانه تولید یک میلیون و 435 هزار تن فرآورده های فولادی و 430 هزار تن شمش فولادی را دارد. گروه ملی صنعتی فولاد در سه سال اخیر به بدترین روزهای خود از زمان واگذاری این شرکت به بخش خصوصی رسید که باعث کاهش خطوط تولید، تعدیل نیرو و نیز پرداخت نامنظم حقوق و بیمه کارکنان شرکت شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار