رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد، فاصله گرفته و با کنش فعالانه، مسائل جامعه را رصد می‌کند.
کد خبر: ۶۵۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰ 03 September 2018
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد، فاصله گرفته و با کنش فعالانه، مسائل جامعه را رصد می‌کند.

به گزارش تسنیم، سلیمان پاک‌سرشت در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور به میزبانی همدان اظهار داشت: دنیای کار و آموزش در حال متحول شدن است و نظام آموزشی باید توان رویارویی با این سرعت را داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مهارت‌آموزی ارتقاء توانمندی‌های ذاتی شهروندان یک کشور است، افزود: هدف ما تبدیل دانشگاه‌ها به مجموعه‌ای از کارگاه‌ها نیست، بلکه دانش و مهارت را در کنار هم مدنظر داریم و اگر صرفاً بر مهارت‌آموزی و اشتغال تأکید شود، دستاورد‌ها مقطعی می‌شود.

پاک‌سرشت بیان کرد: مسئله اشتغال پذیری و مهارت‌آموزی را در یک رویکرد کلی‌تر نسبت با جامعه و دانشگاهی که مأموریت‌های اجتماعی دارد باید نگاه کرد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تأکید روی مهارت‌های نرم گفت: این مهارت‌ها توان پایداری و مدیریت شرایط حاد را به افراد می‌دهد و فرد نگران از دست دادن شغل خود نیست.

پاک‌سرشت مطرح کرد: چند سال پیش موضوع مأموریت‌های اجتماعی دانشگاه‌ها و اینکه دانشگاه چطور باید با جامعه ارتباط پیدا کند در نظام آموزش عالی مطرح‌شده و موجب تشکیل اتاق‌های فکر در دانشگاه‌ها شد که این کار، ابزاری برای پیوند دادن دانشگاه، جامعه و دولت به یکدیگر بود.

وی، مأموریت مهارت‌آموزی و اشتغال پذیری دانشجویان در این چارچوب را امیدوارکننده دانست و گفت: دانشگاه از یک نهاد مستقل آکواریومی که با جامعه نسبتی ندارد، فاصله گرفته و به‌طور زنده وارد میدان شده و با کنش فعالانه، مسائل جامعه را رصد می‌کند.

پنجاه و یکمین اجلاس معاونان آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های سراسر کشور با حضور رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای ۱۰ و ۱۱ شهریور در همدان برگزار شد.

این اجلاس هر سال با هدف معرفی برنامه‌های جدید، نظارت بر عملکرد دانشگاه‌ها در اجرای سیاست‌های کلان وزارت علوم، هم‌اندیشی معاونان و انتقال تجربه‌های اثربخش بین دانشگاه‌های کشور در یکی از دانشگاه‌ها برگزار می‌شود که امسال دانشگاه بوعلی سینای همدان میزبان مراسم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار