مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان این که سیاست دولت بر واگذاری اماکن فرهنگی و هنری به بخش خصوصی است گفت: تجربه نشان داده که بخش خصوصی همیشه از بخش دولتی موفق‌تر بوده است. حال اتفاقی که برای سینما هلال اهواز رخ داده و بی‌شک تبعات آن قابل پنهان نیست برای ما وجه خوشایندی ندارد.
کد خبر: ۶۵۰۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰ 03 September 2018

محمد جوروند با اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص کشمکش میان جمعیت هلال احمر و بهره‌بردار سینما هلال در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ـ منطقه خوزستان، اظهار داشت: در این باره مساعدت‌هایی صورت گرفته تا در شورای فرهنگ عمومی خوزستان در خصوص وضعیت سینما هلال اهواز مصوباتی انجام شود که در این میان به دنبال این هستیم تا در این مصوبه منفعت مردم اهواز به صورت ویژه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به روند موفق مدیریت سینما هلال در چند سال گذشته تصریح کرد: از آن جا که مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی حب و بغضی با هیچ کس ندارد باید بگویم که نتیجه و بازخورد مدیریت سینما هلال از دید اداره ارشاد و با توجه به نگاه مردم رضایتمندی زیادی را شامل می‌شد. به همین خاطر امیدوارم که مانند گذشته روند سینما هلال اهواز به شکل پیشین که مورد رضایت هنرمندان و فرهنگ دوستان شهر اهواز بود بازگردد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان وضعیت واگذاری موزه هنرهای معاصر اهواز و سینما هلال را با یکدیگر متفاوت شمرد و تاکید کرد: این دو موضوع برعکس یکدیگر هستند. به این گونه که موزه هنرهای معاصر به علت فعالیت بهره‌برداری غیرمرتبط و نامناسب بخش خصوصی از آنها گرفته خواهد شد اما در سینما هلال با توجه به سابقه روشن آن در چند سال گذشته به دنبال واگذاری آن به بخش خصوصی هستیم.

جوروند همچنین به برگزاری سی و یکمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اهواز اشاره کرد و اظهار داشت: این رویداد پس از چندین سال تعطیلی محقق شده است. به نظرم با توجه به این که ما در حوز کودک کم کار کرده‌ایم این رخداد اتفاق بسیار خوبی است به نحوی که آثار این رویداد می‌تواند این خلا چند ساله را پر کند و هم شروعی برای فعالیت‌های پیش رو باشد.

او با اشاره به نوآوری در این جشنواره بیان کرد: امسال بخشی با عنوان داوری کودکان در نظر گرفتیم تا از این راه فیلم‌های منتخب از نگاه کودکان را معرفی کنیم. در این زمینه ۲۱ کودک و نوجوان اهوازی در این بخش مشارکت خواهند داشت و این امر شکل و شیوه نقد و دقت در تماشای فیلم را به کودکان آموزش خواهد داد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به تاثیرگذاری رویدادهای بزرگ سینمایی در اهواز اظهار کرد: همان طور که در سال گذشته با برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینما هلال اتفاقات بسیار خوبی رقم خورد به گونه‌ای که حتی رسانه‌ها تیتر زدند آشتی دوباره مردم اهواز با سینما این رویداد نیز می‌تواند آغازی برای اتفاقات مثبت در سطح استان باشد.

جوروند با اشاره به سینما بهمن اهواز به عنوان محل برگزاری این جشنواره خاطرنشان کرد: ما سال گذشته با توجه به فضای مناسب سینما هلال و به واسطه سابقه فعالیت‌های فرهنگی در این مجموعه جشنواره فیلم فجر را در سینما هلال برگزار کردیم که خوشبختانه به یک رویداد موفق و پر مخاطب در سطح خوزستان بدل شد به گونه‌ای که حتی در سانس 2 بامداد فیلم‌ها به روی پرده می‌رفتند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار