لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی جدید در حالی از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد که هیچ بازیکنی از تیم‌های خوزستانی در این لیست حضور ندارد.
کد خبر: ۶۵۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶ 03 September 2018

روز گذشته لیست جدید تیم ملی فوتبال ایران برای اردوی جدید از سوی کارلوس کی‌روش اعلام شد اما این بار هم نام هیچ بازیکنی از تیم‌های خوزستانی در این لیست به چشم نمی‌خورد.

پژمان و مسعود، به‌جامانده از نسل قبل

این لیست، حتی به‌جز مسعود شجاعی و پژمان منتظری، بازیکن خوزستانی شاغل در خارج استان را هم در خود ندارد و البته مسعود و پژمان نیز محصول یک دهه قبل فوتبال خوزستان هستند که از آبادان و اهواز به فوتبال ایران معرفی شده‌ و سال‌ها است پای ثابت اردوهای تیم ملی هستند. این دو در آخرین سال‌های فوتبال خود هستند و به‌نوعی در تیم ملی جور نسل جدید فوتبال خوزستان را می‌کشند.

با وجود اینکه همگان اذعان دارند کارلوس کی‌روش تفکرات خاصی در دعوت بازیکن به تیم ملی دارد و بازیکنان به‌سختی می‌توانند وی را مجاب به دعوت‌شان به تیم ملی کنند، سال‌ها است نداشتن بازیکن ثابت در تیم ملی نشان از اُفت فوتبال خوزستان و بازیکنان خوزستانی‌ دارد که البته عملکرد باشگاه‌های لیگ برتری خوزستان نیز در این موضوع بی‌تأثیر نیست.

عبدالله‌زاده، آخرین نماینده تیم‌های خوزستانی

نگاهی به آخرین نفرات دعوت شده از خوزستان در یکی دو سال گذشته به تیم ملی نشان می‌دهد، احمد عبدالله‌زاده، محمد طیبی، دانیال ماهینی رحیم زهیوی و حسن بیت‌سعید آخرین نفراتی هستند که از مهدفوتبال ایران به تیم ملی دعوت شده‌اند. از این جمع هم فقط احمد عبدالله‌زاده بود که توانست نظر کی‌روش را در مقاطعی جلب کند که وی هم به‌جز دقایقی در بازی‌های تدارکاتی، فرصت عرض اندام پیدا نکرد.

بی‌توجهی کی‌روش به فصل جدید لیگ برتر

البته نکته دیگری هم که نباید از آن غافل بود این است که سرمربی تیم ملی در لیست جدید اعلام شده، هیچ توجهی به بازی‌های فصل جاری در لیگ برتر هجدهم نداشته و یا شاید می‌خواهد تیمش را با استخوان‌بندی تیم جام جهانی آماده کند تا از فرصت اندک باقی‌مانده تا جام ملت‌ها بهترین استفاده را داشته باشد.

اما بررسی این موضوع هم خالی از لطف نیست که ببینیم در فصل جاری بازیکنی از 4 تیم خوزستانی بوده که در این 6 بازی گذشته از فصل، عملکرد خیره‌کننده‌ای داشته باشد و نظر کارلوس را جلب کند یا خیر. شاید خاص‌ترین عملکرد این فصل در بین نمایندگان لیگ برتری خوزستان مربوط به وحید خشتان باشد که با 4 گل زده در صدر فهرست گلزنان لیگ برتر جای دارد و شاید به‌دلیل تجربه کم بازی در سطح اول فوتبال ایران، عدم دعوت وی به تیم ملی عجیب نباشد.

به‌هرحال قدر مسلم این است که فوتبال خوزستان و تیم‌های خوزستانی در این سال‌ها فروغ گذشته را نداشته‌اند و به‌ویژه پس از قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر، خوزستانی‌ها کمتر در کانون توجه قرار گرفتند. مسئله‌ای که باعث شده در سال‌های اخیر محصول جدیدی از فوتبال خوزستان در ترکیب تیم ملی نبینیم، وگرنه چه کسی است که نداند ناب‌ترین استعدادهای فوتبال ایران در خوزستان هستند و تقریبا در همه مقاطع، خوزستان بازیکنان شایسته‌ای در ترکیب تیم ملی داشته است.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار