شهردار بندرامام در نشست خبری:
شهردار بندر امام گفت: با توجه محدودیت منابع مالی و مشکلات انباشته این شهرداری چاره ای جز استفاده از ظرفیت های سازمان های موجود در این منطقه نداریم. این در حالی است که قبل از این دوره شاهد مشارکت هایی از دیگر سازمان ها در توسعه و عمران شهر نبودیم.
کد خبر: ۶۵۱۰۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱ 04 September 2018
 
با حمایت استاندار خوزستان؛  اجرای 10 پروژه عمرانی و رفاهی به ارزش 100 میلیارد تومان  در بندرامام آغاز شد
 
شهردار بندر امام در نشست خبری  به تشرح عملکرد 9 ماهه مجموعه این شهرداری اشاره کرد و گفت: تاریخچه تاسیس شهرداری بندر امام به سال 1317 برمی گردد. این شهر همچنین یکی از مناطق  پشتیبان رزمندگان اسلام در طول هشت سال دفاع مقدس بود. به طوریکه در تمامی سال های دفاع مقدس خدمات شایانی به جبهه های نبرد ارائه داد.
 
به گزارش"تابناک"؛ محمد عبیاوی در ادامه با اشاره به ظرفیت ها و پتانسیل های منحصر به فرد و غیرقابل قیاس بندر امام اشاره کرد و گفت: وجود اداره کل بنادر و دریانوردی استان و 22 پتروشیمی فعال این منطقه را نسبت به سایر شهرهای استان متمایز کرده است.
 
شهردار بندر امام وجود راه آهن در این شهر را ذی قیمت و مهم ارزیابی کرد و گفت: با در نظر گرفتن همه ظرفیت های بالقوه شهر تصمیم به تدوین برنامه جامع و کارشناسی با هدف توسعه متوازن این شهر گرفتیم. بر همین اساس چندین پروژه زیرساختی و مهم در راستای نیازها و مطالبات شهروندان تعریف کرده ایم.
 
عبیاوی در ادامه به تشریح پروژه های در دست اقدام شهرداری بندر امام اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات این منطقه عبور دو محور مواصلاتی از مرکز این شهر است. این امر باعث شده است که در تمام ساعات شبانه روز شاهد عبور خودروهای سنگین در شهر باشیم.این مساله تخریب زیرساخت های شهری و در پاره ای اوقات تلفات انسانی را به دنبال داشته است.  بنابراین برای رفع این مشکل پروژه احداث بلوار 45 متری در درون شهر را طراحی کردیم که اعتبار این پروژه 40 میلیارد تومان است .این پروزه  با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان اجرایی خواهد شد. این در حالی است که پیش از این این اداره کل کمترین سهمی در توسعه و عمران شهری بندر امام نداشت.
 
شهردار بندر امام به حمایت های بی شائبه استاندار خوزستان جهت احداث این پروژه اشاره کرد و گفت: برای مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان بیش از 3 جلسه در تهران با رئیس سازمان بنادر کشور و استاندار خوزستان برگزار شد. حاصل تلاش های مسئولان استانی منجر به تصویب این پروژه با مشارکت اداره کل بنادر و دریانوردی استان شد. قرار است این پروژه در دهه فجر سال جاری به بهره بردای برسد. 
 
وی افزود:  با بهره بردای از این پروژه یک محور توسعه ای جدید به شهر بندر امام اضافه می شود.این پروژه می تواند گره ترافیکی شهر را در افق 30 ساله برطرف کند. همچنین به دلیل عبور این محور از مناطق کم برخوردار ساکنین این مناطق نیز از منافع آن استفاده خواهند کرد. 
 
شهردار بندر امام به یکی دیگر از پروژه های عمرانی این شهر اشاره کرد و گفت: یکی از معضلات ترافیکی  این شهر تردد شهروندان از اتوبان 50 متری صدوقی به منطقه بلوکی ها است. تلفات جانی و اختلال در حرکت روان خودروها  از جمله آسیب ها وجود این اتوبان بود. بر این اساس برای نخستین بار در استان خوزستان تصمیم به احداث زیرگذر عابررو با اجرای مجتمع تجاری گرفتیم.
 
وی تصریح کرد: مطالعات این طرح به پایان رسیده و در مرحله انتخاب  پیمانکار است، این پروژه نیز با حمایت و پیگیری های استاندار خوزستان مصوب شده است که می توان به عنوان یک الگو برای دیگرشهرهای استان محسوب شود، اعتبار این پروژه بیش از 10میلیارد تومان است.
 
شهردار بندر امام به سرانه فضای سبز این شهر اشاره کرد و گفت: سرانه ی  فضا سبز بندر امام نسبت به میانگین استانی نیز کمتر است، سرانه فضای سبز استان بین 11 تا 12 متر برای هر شهروند است. این در حالی است که این رقم در بندر امام 4/7تا 5 متر است.
 
وی افزود: برای افزایش سرانه فضای سبز احداث پارک بزرگی به مساحت 50 هکتار در ورودی شهر از آبادان در دستور کار قرار گرفت، همچنین فاز اول این پروژه نیز با مشارکت منطقه ویژه اقتصادی بندر امام در حال احداث است. این پروژه یکی از پروژه های زیرساختی بندر امام به حساب می آید که اعتبار آن نیز بالغ بر 40 میلیارد تومان است.
 
 
با حمایت استاندار خوزستان؛  اجرای 10 پروژه عمرانی و رفاهی به ارزش 100 میلیارد تومان  در بندرامام آغاز شد
 
شهردار بندر امام گفت: با توجه محدودیت منابع مالی و مشکلات انباشته این شهرداری چاره ای جز استفاده از ظرفیت های سازمان های موجود در این منطقه نداریم. این در حالی است که قبل از این دوره شاهد مشارکت هایی از  دیگر سازمان ها در توسعه و عمران شهر نبودیم.
 
شهردار بندر امام عنوان کرد: جهت آبیاری این پارک 50 هکتاری از پساب شرکت آب جنوب شرق پس از تصفیه آن استفاده خواهیم کرد. این اولین پروژه در استان خوزستان است که از پساب صنعتی جهت آبیاری فضای سبز استفاده می شود. هزینه اجرای این پروژه نیز 2/5 میلیارد تومان است.
 
عبیاوی در ادامه این نشست خبری به احداث یک بازار مسقف و سرپوشیده به عنوان بازار مرکزی شهر با هدف دسترسی آسان تر شهروندان به مراکز خرید اشاره کرد و افزود: خیابان آیت الله سعیدی جهت احداث این بازار در نظر گرفته شده است. مطالعات آن به پایان رسیده و اسناد مناقصه تا پایان این ماه منتشر می شود.
 
وی در ادامه گفت: این پروژه از خیابان امام اهواز الگو گرفته شده است که سعی برآن شده با حفظ معماری سنتی و تکنولوژی نوین نیز در آن به کار گرفته شود. هزینه این پروژه نیز 12 میلیارد تومان برآورده شده است.
 
شهردار بندر امام به موضوع ساماندهی دستفروشان در بازار قدیمی صدوقی اشاره کرد و عنوان کرد: 250 دستفروش در این بازار فعال هستند که قرار است در جوار همین محل بازار جدیدی به مساحت 8 هزار متر مربع احداث شود که طی هفته آینده کار زیرساختی این پروژه آغاز شود.
 
وی در ادامه گفت: با بهره برداری از این پروژه دستفروشان دارای غرفه می شوند و موضوع دستفروشی در حوزه میوه و تره و بار برای همیشه برطرف خواهد شد.
 
شهردار بندر امام در ادامه به نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و گفت: 10 دستگاه اتوبوس و مینی بوس به ناوگان عمومی این شهر افزوده خواهد شد. همچنین 5 دستگاه اتوبوس از سازمان اتوبوسرانی ماهشهر به ناوگان بندر امام اهداء می شود. تمامی این دستگاه ها از مهرماه زیر بار ترافیک خواهد رفت.
 
عبیاوی به اصلاح چارت و ساختار شهرداری بندرامام اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه شهرداری بندرامام در رتبه 8 و 9 چارت اداری قرار دارد اما تنها دارای یک معاونت بود. در حال حاضر معاونت خدمات شهری ، مالی و اداری ، معاونت فنی و عمرانی راه اندازی شده است. شهر را به چندین ناحیه برای سهولت و ساماندهی خدمات شهری تقسیم کرده ایم. 
 
 
با حمایت استاندار خوزستان؛  اجرای 10 پروژه عمرانی و رفاهی به ارزش 100 میلیارد تومان  در بندرامام آغاز شد
 
شهردار بندرامام به شرایط سکونت مهاجرین جنگ تحمیلی در مناطق کم برخوددار شهر اشاره کرد و گفت: در راستای طرح بازآفرینی شهری با اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان تفاهم نامه 5/5 میلیاردتومانی جهت بهبود شرایط زندگی در مناطق کم برخوردار شهر منعقد کرده ایم. بر اساس این طرح خدماتی مانند آسفالت خیابان ها ،احداث پارک محلی در این مناطق آغاز شده است.
 
عبیاوی به ساماندهی بازار موسوم به پلیتی ها در بندرامام اشاره کرد و گفت: این بازار به شکل غیرقانونی در حال فعالیت است. در این بازار پوشاک به شهروندان عرضه می شود. بنا داریم احداث بازار رسمی تحت عنوان بازار غدیر با 3400 متر زیربنا و 264 باب مغازه را کلنگ زنی کنیم. این پروژه با مشارکت بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر 18 میلیارد تومان احداث خواهد شد.
 
وی در ادامه از احداث مجتمع بزرگ با مشارکت و همکاری 3 شرکت بزرگ سازنده خبرداد.به گفته عبیاوی این مجتمع تجاری در 5 طبقه با 20 هزار متر مربع با مشارکت بخش خصوصی در مرحله انتخاب پیمانکار قرار دارد.هزینه احداث این پروژه 57 میلیارد تومان برآورد شده است.
 
شهردار بندرامام در ادامه به احداث مجتمع تجاری فرهنگ سرا اشاره کرد و گفت: با تلاش های صورت گرفته زمین این پروژه رسما به تملک شهرداری درآمد. در حال حاضر پیمانکار در این پروژه مشغول بکار است. کاربری این مجتمع فرهنگی و اداری است. 2 طبقه تجاری و نیم طبقه فرهنگی است. اعتبار این پروژه بالغ بر 14 میلیارد تومان است.
 
عبیاوری به احداث روگذر ورودی بندرامام اشاره کرد و گفت: این پروژه سال های متمادی متوقف بود. با حمایت ویژه استاندار پرتلاش خوزستان ، اداره کل راه آهن جنوب ، اداره کل بنادر و راه و شهرسازی استان مامور اجرای این پروژه شدند. راه آهن در حال شم کوبی در این پروژه است. در ادامه کار راه و شهرسازی اقدام به ساخت رمپ خواهد کرد. این پروژه بیش از 12 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.
 
شهردار بندرامام تاکید کرد: خوشبختانه در این دوره تعامل خوبی میان شهرداری اهواز و دیگر سازمان های این شهر برقرار شده است. 
 
عبیاوی درخصوص برخورد با زمین خواران در بندرامام گفت: برخی از افراد سودجو و منفعت طلب اقدام به تصرف غیرقانونی زمین های دولتی و ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند. در این زمینه 37 پرونده را با ذکر نام و مشخصات زمین خوار به مراجع قضایی ارجاع داده ایم. از مراجع قضایی می خواهم قاطعانه با این افراد برخورد شود.
 
شهردار بندرامام گفت: 30 درصد از شهروندان بندرامام در مناطق حاشیه ای و کم برخوددار سکونت دارند.اما شهرداری بندرامام از خدمات رسانی به این مناطق غافل نشده است. اجرای طرح های بازآفرینی شهری در این مناطق در اولویت شهرداری بندرامام قرار دارد. 
 
با حمایت استاندار خوزستان؛  اجرای 10 پروژه عمرانی و رفاهی به ارزش 100 میلیارد تومان  در بندرامام آغاز شد
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار