۱۲۴ برگزیده جشنواره کشوری نوجوان سالم در شیراز معرفی شدند.
کد خبر: ۶۵۱۳۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹ 04 September 2018

تابناک فارس به نقل از صدا وسیما: رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش فارس گفت: جشنواره نوجوان سالم با هدف ترویج و پیشگیری از رفتار‌های پرخطر در دو بخش «خلاقیت‌های دانش آموزی»، «ابتکارات مدرسه‌ای» برگزار شد.
لیلا نورافشان ادامه داد: موضوع این جشنواره مشتمل بر شیوه‌های زندگی سالم و پیشگیری از رفتار‌های پر خطر بر سه محور پیشگیری از گرایش به دخانیات، سوء مصرف مواد مخدر و خشونت است.
وی با بیان اینکه بیش از ۴۶ هزار اثر از دانش آموزان و فرهنگیان در فارس تولید شد، افزود: پس از داوری، ۳ هزار اثر دانش آموزان در بخش‌های مقاله، عکس، نقاشی، فیلم کوتاه، روزنامه دیواری و نرم افزار و فرهنگیان در بخش ابتکارات مدرسه‌ای به تهران ارسال شد.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره ۸۱ برگزیده دانش آموزی و ۴۳ برگزیده فرهنگی داشت، گفت: آثار برگزیدگان در قالب یک مموعه جمع آوری و در اختیار ۱۳ میلیون و نیم دانش آموز قرار خواهد گرفت.
مدیرکل دفتر مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش هم در این مراسم گفت: به جشنواره ملی نوجوان سالم ۵۰۰ هزار اثر ارسال شد که نشان از استقبال دانش آموزان و فرهنگیان به مقوله پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.
نادر منصور کیایی با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ هزار دانش آموز در معرض خطر و آسیب هستند، افزود: راهکار‌های مختلفی برای رصد و پایش وضعیت خطر پذیری طراحی کردیم و آمار‌ها حاکی از آن است که خشونت، خودکشی، انحرافات اخلاقی از جمله رفتار‌های پرخطر است و کمتر از ۱۰ هزار دانش آموز برای دریافت خدمات درمان و مددکاری به ما مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه سامانه پایش و مدیریت اجتماعی برای دانش آموزان راه اندازی شده است، گفت: از طریق این سامانه دانش آموزانی که در معرض خطر هستند را شناسایی درمان می‌کنیم.
منصور کیایی ادامه داد: هر ساله برای ارتقاء سطح آموزشی مربیان و معلمان حدود ۲۰۰ هزار نفر را آموزش می‌دهیم و برنامه جدید شناسایی کارکنان هم در دستور کار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار