رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا گفت: ۲.۳ درصد از جمعیت شهرضا تحت پوشش کمیته امداد هستند.
کد خبر: ۶۵۱۵۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 05 September 2018

به گزارش تابناک : عبدالرزاق میرزایی  رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا  در نشست خبری با خبرنگاران این شهرستان اظهار کرد: در حال حاضر حدود چهار هزار نفر از مردم شهرضا در قالب دو هزار و ۴۵۰ خانوار، تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

وی ادامه داد: بر اساس نسبت جمعیتی، ۲.۳ درصد از جمعیت این شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، در حالی که این میزان در کشور شش درصد است.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از توانمندسازی ۴۰۰ خانوار تحت پوشش این نهاد در یک سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته با توزیع چهار میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغالزایی کمیته امداد امام خمینی(ره) این شهرستان، ۲۶۳ شغل ایجاد شد.

میرزایی با بیان اینکه نظارت‌های کارشناسان این نهاد بر عرصه‌های اشتغال ایجاد شده قبل و تا پنج سال بعد از ایجاد عرصه‌ها ادامه داد، خاطرنشان کرد: امسال میزان اعتبارات اشتغالزایی شهرستان در حدود چهار میلیارد تومان است که ۱.۶ میلیارد آن از محل اعتبارات توسعه روستایی، ۱.۵ میلیارد از محل اعتبارات بند «ب» تبصره ۱۶ اعتبارات بانکی و یک میلیارد نیز از محل صندوق اشتغال ولایت است.

وی ایجاد صندوق قرض‌الحسنه ولایت کمیته مداد را گامی در جهت تحقق بانکداری بدون ربا در کمک به خانواده‌های نیازمند دانست و افزود: مبالغ سپرده خیران در این صندوق بدون تعلق سود و یا جریمه دیرکرد، به نیازمندان واگذار می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه زنان و مردان سرپرست خانوار مهمترین مدجویان این نهاد هستند، تصریح کرد: هزار و ۳۱۰ خانوار با سرپرست زن و هزار و ۱۴۰ خانواده با سرپرست مرد در شهرستان از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه ۶۱۰ فرزند مددجو در شهرستان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند، اظهار کرد: از این تعداد ۲۱۵ فرزند یتیم، ۱۳ نفر فاقد والدین و مابقی فرزندان محسنین با والدین از کار افتاده هستند.

وی از ارایه خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا به ۴۸۰ نفر دانش آموز و دانشجو خبر داد و افزود: یک سوم از هزینه تحصیل این افراد تا مقطع دکترا پرداخت می‌شود.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه سال گذشته میزان کمک‌های مردمی در جشن عاطفه‌ها ۱۰۰ میلیون تومان بود، تصریح کرد: امسال نیز در روزهای ۱۵ و ۱۶ شهریورماه پایگاه‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی در دو نقطه شهر شهرضا مستقر می‌شود، پس از بازگشایی مدارس نیز در روز ۱۱ مهر، جشن عاطفه‌ها در مدارس شهرستان برگزار می‌شود.

میرزایی با اشاره به انعقاد تفاهمنامه مشترک بین بانک ملی، کمیته امداد و شرکت توزیع برق، اظهار کرد: به موجب این تفاهمنامه، پنل‌های خورشیدی در اختیار ۵۰ خانوار نیازمند شهری و روستایی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه ۲۲۰ نفر بیمار صعب‌العلاج تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا هستند، اظهار کرد: بُن‌های تغذیه در اختیار ۱۰۰ نفر از کودکان زیر پنج سال مبتلا به سوء تغذیه قرار می‌گیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا با بیان اینکه متقاضیان استفاده از امکانات این نهاد در پنج ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ برابر شده است، تأکید کرد: این مسئله نشان‌دهده افزایش مشکلات مالی مردم است، اما امکانات کمیته امداد امام خمینی(ره) محدود است.

میرزایی با اشاره به تلاش تبلیغاتی دشمن برای تخریب جایگاه این نهاد انقلابی، تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره) ایجاد کننده فقر یا باعث تشدید مشکلات اجتماعی نیست، این نهاد تنها حامی آسیب‌دیدگان از مشکلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه هدف رسانه‌های تبلیغاتی دشمن تخریب جایگاه نهادهای زیر نظر ولی فقیه است، اظهار کرد: خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) به صورت فراجناحی، فراقومیتی و به همه ادیان و مذاهب تعلق می‌گیرد.

رییس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرضا از جمع آوری ۸۲۰ میلیون تومان صدقات مردمی در سال گذشته خبر داد و افزود: این مبالغ از ۱۵ هزار صندوق صدقات خانگی و هزار صندوق خیابانی جمع آوری شده است.

میرزایی با بیان اینکه کمک‌های مردمی در مواقع خاص و با اعلام عمومی برای اهدا به مردم فلسطین جمع آوری می‌شود، تصریح کرد: در راهپیمایی روز قدس، یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان از کمک‌های مردم شهرستان به مردم فلسطین، جمع آوری شد.

 

 

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار