مدیرکل مدیریت بحران خوزستان :
کیامرث حاجی‌زاده اظهار داشت: اگر قرار است طرح توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرایی شود باید نسبت به اجرایی شدن پیوست‌های زیست‌محیطی آن نیز اقدامات لازم صورت گیرد همه بحران‌های خوزستان ناشی از عدم اجرایی پیوست‌های زیست‌محیطی پروژه‌های بزرگ است.
کد خبر: ۶۵۱۷۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 05 September 2018

کیامرث حاجی‌زاده پیش از ظهر امروز در جلسه طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اظهار داشت: اگر قرار است طرح توسعه‌ای منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر اجرایی شود باید نسبت به اجرایی شدن پیوست‌های زیست‌محیطی آن نیز اقدامات لازم صورت گیرد همه بحران‌های خوزستان ناشی از عدم اجرایی پیوست‌های زیست‌محیطی پروژه‌های بزرگ است.

به گزارش"تابناک"وی با بیان این‌که آمایش سرزمین به‌خوبی در کشور و استان خوزستان اجرا نشده است توضیح داد: پتروشیمی‌ها در کنار دریا احداث شدند تا از آب دریا استفاده کنند اما همچنان از آب کارون که در سال جاری با مشکلات بسیاری هم روبه‌رو بود استفاده می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تأکید کرد: اگر بناست طرح توسعه‌ای منطقه ویژه ماهشهر اجرایی شود باید از هم‌اکنون به فکر زیرساخت‌ها و آب مورد نیاز آن باشیم.

وی با تأکید بر بحث ایمنی و HSE در پتروشیمی‌ها یادآور شد: پتروشیمی ماهشهر با این حجم تولید و ارزآوری هنوز از پایگاه اطفا حریق صنعتی مجهز به تجهیزات پیشرفته و مدرن برخوردار نیست و اگر حادثه یا آتش‌سوزی رخ بدهد باید از امکانات شهرداری استفاده کنند که امکانات خاموش‌سازی حریق صنعتی را ندارند.

حاجی‌زاده ادامه داد: آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی نشان داد که آسیب‌پذیری پتروشیمی‌ها در برابر مسائل ایمنی و HSE بالا است.

وی تصریح کرد: وقتی مسائل ایمنی به‌درستی اجرایی نشوند خسارات مادی و مهم‌تر از آن خسارات روانی مردم را در پی دارد که مصداق آن را در آتش‌سوزی پتروشیمی بوعلی و ایجاد جوسازی‌های رسانه‌ای شاهد بودیم.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان تأکید کرد: مسئولان این واحدهای صنعتی در ماهشهر باید بگویند که نسبت به شهر ماهشهر، ساکنان و حریم آنچه اقداماتی را در حوزه ایمنی انجام داده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار