در نشست ستاد اربعین حسینی مطرح شد
رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: امسال در ایام اربعین حسینی در مرزهای استان از ۹۵ کشور اتباع خارجی میزبانی خواهیم کرد.
کد خبر: ۶۵۲۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲ 06 September 2018

عصر چهارشنبه نشست ستاد اربعین حسینی با حضور مسؤولان استانی و محلی در سالن شهید دورقی فرمانداری خرمشهر به ریاست ولی‌الله حیاتی فرماندار ویژه خرمشهر برگزار شد.

در این آئین حجت‌الاسلام عبدالنبی موسوی‌فرد و حجت‌الاسلام محمد جواد عادلپور ائمه جمعه خرمشهر و مینوشهر، قدرت‌الله دهقان معاون امنیتی استاندار خوزستان، حجت‌الاسلام سید محمود موسوی رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان، فرمانده انتظامی خرمشهر و سایر مسؤولان محلی حضور داشتند.

تامین امنیت زائران اربعین در مرز شلمچه با هماهنگی نیروی انتظامی و منطقه آزاد اروند

ولی‌الله حیاتی در نشست ستاد اربعین حسینی، اظهار کرد: تمام تمهیدات لازم در حوزه خدماتی و نظامی برای میزبانی از زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه اندیشیده شده است.

وی عنوان کرد: امسال برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی هماهنگی‌های میان سازمان منطقه آزاد اروند و نیروی انتظامی صورت گرفته است.

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: وضعیت فاضلاب در مرز شلمچه یک مشکل است و این مشکل در سال جاری حل نشدنی است و باید برای احداث شبکه فاضلاب زیرساخت‌های لازم فراهم شود.

حیاتی با تأکید بر اینکه امسال مرز شلمچه در بحث خروج اتباع خارجه منظم‌تر عمل خواهد کرد، اظهار کرد: دستگاه ایکس ریل در بحث کنترل فردی و چمدانی نواقصی دارد که باید برطرف شود.

وی همچنین از وجود پارکینگ برای خودروهای زائران در ۱۲ نقطه از شهرستان خبر داد.

میزبانی مرزهای خوزستان از زوار ۹۵ کشور در ایام اربعین حسینی

حجت‌الاسلام سید محمود موسوی در این نشست، اظهار کرد: جلسات متعددی برای سامان‌دهی مواکب در مرزهای چذابه و شلمچه برگزار شد و در این جلسات آموزش‌های لازم برای برقراری امنیت، رعایت مسائل بهداشتی، ‌اجتماعی و فرهنگی ارائه شد.

وی عنوان کرد: امسال در ایام اربعین حسینی در مرزهای استان از ۹۵ کشور اتباع خارجی میزبانی خواهیم کرد.

رئیس ستاد عتبات عالیات خوزستان گفت: ما باید امسال در مرز چذابه و شلمچه به زائران خدمات ارزنده و شایسته‌ای بدهیم و مشکلات تردد را حل و رفع کنیم.

ضرورت فراهم کردن تمام اقدامات برای تامین پارکینگ مرز شلمچه

همت علی ترکارانی همچنین در این نشست، اظهار کرد: تمام اقدامات لازم برای حفظ امنیت خودروهای زائران اربعین حسینی در پارکینگ شلمچه باید صورت بگیرد تا سرقتی انجام نشود، چرا که در سال گذشته با توجه به نواقص موجود سرقت‌هایی از خودرو زائران صورت گرفت.

وی افزود: پیمانکار معرفی شده برای پارکینگ شلمچه باید تمام امکانات لازم چون دوربین‌های مداربسته، روشنایی و حصارکشی را تامین می‌کند.

فرمانده انتظامی خرمشهر گفت: امسال نیز مانند سال گذشته ۲ هزار نیروی انتظامی در مرز شلمچه مستقر خواهند شد.

وی اظهار کرد: آسفالت جاده اصلی پل نو تا مرز شلمچه مناسب نیست و لکه‌گیری آن ضروری است و باید علائم راهور در این مسیر نصب شود‌.

ترکارانی اظهار کرد: با توجه به حذف روادید و بحث افزایش ورود اتباع عراقی به منطقه تعداد گیت‌های ورود و خروج جوابگو نیست و باید تعداد آنها افزوده شود.

فرمانده انتظامی خرمشهر با تاکید بر نظارت مهم بر دستگاه ایکس ریل، گفت: در بیشتر اوقات بر دستگاه ایکس ریل پایانه مسافری شلمچه نظارتی نمی‌شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار