عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه نمایندگان اصناف با شهردار اهواز تاکید کرد: تعامل بین شهرداری و نمایندگان اصناف، گام مهمی جهت توسعه شهر اهواز است.
کد خبر: ۶۵۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵ 06 September 2018
عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اهواز در جلسه نمایندگان اصناف با شهردار اهواز تاکید کرد: تعامل بین شهرداری و نمایندگان اصناف، گام مهمی جهت توسعه شهر اهواز است.
 
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که برای نخستین بار در شهرداری اهواز با حضور اعضای انجمن های عضو کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان بنا به دعوت محمد هادی قنوات رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان با کتانباف شهردار اهواز، باباپور نایب رییس و قنوات و حاجتی اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مشکلات بخش خصوصی و همچنین نحوه تعاملات بخش خصوصی و تشکل ها با شهرداری اهواز برگزار شد. محمد هادی قنوات در ابتدا با تشکر از حضور شهردار اهواز و نیز نمایندگان انجمن های اصناف گفت: شورای پنجم و شهرداری اهواز از شروع آغاز به کار خود اهتمام ویژه ای به مقوله سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی داشتند، اکنون در سال دوم فعالیت شورا و شهرداری، قصد داریم فعالیت های انجام شده را ادامه داده و وارد مرحله جدیدی کنیم.
 
وی ادامه داد: به همین منظور نخستین بار در تاریخ شهرداری اهواز این نشست با حضور نخبگان و فعالان حوزه کارفرمایی و کارآفرینی در استان خوزستان، انجام می شود. با توجه به حجم بالای فعالیت های انجمن های صنفی در حوزه های مختلف و رابطه نزدیک با شهرداری اهواز و ظرفیت های بالایی که در همکاری این دو مجموعه جهت توسعه ی کلانشهر اهواز وجود دارد، تصمیم گرفتیم این جلسه را تشکیل بدهیم.
 
رئیس هیئت مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی استان با معرفی اجمالی چند تشکل حاضر در جلسه گفت: به عنوان مثال انجمن های شرکت های خدماتی و فنی مهندسی اهواز با حدود 6 هزار و پانصد شرکت زیرمجموعه عهده دار امور خدماتی ارگان های داخل استان بویژه شهرداری اهواز است و انجمن شرکت های عمرانی با دارا بودن 3 هزار عضو، پروژه های عمرانی در سطح استان و کشور به عهده دارد.
 
قنوات افزود: این مجموعه حضور فعالی در مراجع مهم تصمیم گیری از قبیل شورای اشتغال و هیات حل اختلاف به عنوان نمایندگان کارگران و کارفرمایان دارد. همچنین این هیات دیدارهایی را با مقامات عالی استان از جمله استاندار خوزستان داشته است و برنامه های اشتغالزایی  را در دستور کار خود دارد
 
عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر در پایان ابراز امیدواری کرد: اقداماتی نظیر تشکیل کارگروه ویژه در شهرداری یا شورای شهر، استفاده از مشاوره کارفرمایان و نمایندگان اصناف در تصمیم گیری، انتخاب مشاور شهردار در زمینه ی کارفرمایی و کارآفرینی، تکریم سرمایه گذاران و انبوه سازان به وسیله ایجاد دفتری در مناطق هشتگانه، رسیدگی به مشکلات این اصناف در خصوص مطالبات، وضعیت قراردادی می تواند زمینه ساز مشارکت گسترده بخش خصوصی در عمران و آبادانی اهواز شود.
 
باباپور نایب رییس شورای اسلامی شهر در سخنانی با تکریم نمایندگان اصناف و کارفرمایان، با ابراز تاسف از وضعیت خوزستان و اهواز اذعان کرد: انسان ناراحت می شود وقتی مشاهده می کند که خوزستان با دارا بودن مردمانی خونگرم و باغیرت  که قبل از جنگ جزو بالاترین استانهای کشور در زمینه های مختلف بوده، اکنون به این روز افتاده است.
 
وی در آسیب شناسی این وضعیت افزود: یکی از دلایل این عقب ماندگی عدم استفاده و بهره گیری از توان و ظرفیت بخش خصوصی بوده است. بر همین اساس ما از نخستین روز شروع به کار شورای پنجم، جلب مشارکت بخش خصوصی را در دستور کار خود قرار داده ایم. برای جلب مشارکت سرمایه گذاران در درجه نخست باید به مشکلات این بخش پرداخت.
 
مهران باباپور با تشریح این مشکلات گفت: از سنوات پیش در شهرداری اهواز تا کنون پروژه های ریز و درشت نیمه تمامی وجود داشته است که علیرغم فعال شدن برخی از آنها در دوره ی جدید باز هم تعدادی غیرفعال و بلاتکلیف موجود است. با توجه به شرایط جدید و بالا رفتن قیمت ها لازم است هر چه سریعتر نسبت به تعیین تکلیف این پروژه ها اقدام لازم به عمل آید.
 
نایب رییس شورای اسلامی شهر از بدهی های شهرداری به عنوان یکی از مشکلات موجود این سازمان یاد کرد و گفت: این موضوع یکی از مراجعات روزانه و متعدد به شورای شهر است. امیدوارم در این زمینه تصمیم عاجلی اتخاذ شود، بسیاری از پیمانکاران هم اکنون حتی توان پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند. ضمن آنکه رسیدگی به صورت وضعیت ها باید سرعت بیشتری به خود بگیرد.
 
وی در پایان با تاکید بر اهمیت نقش انجمن های اصناف و پیمانکاران در پیشرفت شهر گفت: اصناف، پیمانکاران و کارآفرینان می توانند با در اختیار گذاشتن سرمایه های مادی و فکری خود، شهرداری و دولت را در جبران عقب ماندگی ها یاری کنند. امیدوارم که شهرداری از این ظرفیت استفاده کند.
 
فتح اله حاجتی عضو شورای اسلامی شهر با تشکر از تشکیل این جلسه بیان کرد: یکی از درخواست های متعدد شهروندان از ما موضوع اشتغال است. با توجه به عدم امکان جذب متقاضیان در دولت و شهرداری، تنها گزینه موجود بخش خصوصی است. سرمایه گذاری تنها راه برون رفت دولت و شهرداری از وضعیت فعلی است. برای اینکه اصناف و بخش خصوصی وارد کار شود باید توانمند باشند و مشکلات و مسایل این قشر را در نظر گرفته و حل کنیم.
 
گفتنی است در این جلسه علیرضایی، رئیس انجمن آرد خوزستان، جلالی مدیر عامل شرکت آرد خوزستان، طاهری رئیس انجمن شرکتهای عمرانی استان (پیمانکاران)، موسوی دبیر انجمن شرکت‌های عمرانی، حیدری دبیر کانون کارفرمایی خوزستان، اسداللهی دبیر مجمع شهرک های صنعتی اهواز، نقوی رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای خدماتی و فنی مهندسی اهواز و کشور، پرویزی، عضو هیئت مدیره انجمن صنفی شرکتهای خدماتی و فنی مهندسی اهواز ، نورآبادی نایب رئیس شهرکهای صنعتی اهواز، بقا مرادی مدیرعامل انجمن صنایع و پوشاک استان، یاوری  نایب رئیس انجمن انبوه سازان خوزستان، جابری عضو هیئت مدیره کانون کارفرمایی خوزستان، داودی نماینده سازمان های مردم نهاد استان، رضایی میرقائد  دبیر انجمن شرکت‌های تاسیساتی نفت گاز پتروشیمی حضور داشته و به بیان دیدگاههای خود در خصوص مسایل مختلف پرداختند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار