شهردار اهواز در جلسه با اعضای انجمن های عضو کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان وعده داد: پنج کارگروه تخصصی در زمینه عمران، شهرسازی، ترافیک، خدمات شهری و مالی اقتصادی با حضور معاونین شهردار و نمایندگان اصناف و کارآفرینان تشکیل می شود.
کد خبر: ۶۵۲۰۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۷ 06 September 2018
شهردار اهواز در جلسه با اعضای انجمن های عضو کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان وعده داد: پنج کارگروه تخصصی در زمینه عمران، شهرسازی، ترافیک، خدمات شهری و مالی اقتصادی با حضور معاونین شهردار و نمایندگان اصناف و کارآفرینان تشکیل می شود.
 
به گزارش سایت شهرداری اهواز، در این جلسه که برای نخستین بار در شهرداری اهواز با اعضای انجمن های عضو کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان بنا به دعوت محمد هادی قنوات رییس هیات مدیره کانون انجمن های صنفی کارفرمایی خوزستان با کتانباف شهردار اهواز، باباپور نایب رییس و قنوات و حاجتی اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مشکلات بخش خصوصی و همچنین نحوه تعاملات بخش خصوصی و تشکل ها با شهرداری اهواز برگزار شد، منصور کتانباف با استقبال از تعامل با انجمن های صنفی وعده داد: پنجکارگروه تخصصی در زمینه عمران، شهرسازی، ترافیک، خدمات شهری و مالی اقتصادی با حضور معاونین شهردار و نمایندگان اصناف و کارآفرینان تشکیل می شود و قطعاً استفاده از مشاوره اصناف و کارآفرینان بیشتر می شود.
 
در ابتدای این جلسه، شهردار اهواز ضمن خوش آمدگویی به هیات حاضر، ضمن یادآوری این نکته که شهرداری سازمان عمومی و غیردولتی است که تمام هزینه های آن از مردم تامین می شود در تحلیلی به دلایل عقب ماندگی اهواز پرداخت و گفت: عدم وجود مدیریت واحد شهری، عدم اختیارات و امکانات کافی شهرداری به عنوان پرمسئولیت ترین نهاد یک شهر، قانون گریزی، عدم وجود حس تعلق نسبت به شهر، استفاده نکردن از ظرفیت های مختلف از فرصت های توسعه در ادوار مختلف از جمله دلایل وضعیت موجود شهر اهواز است.
 
کتانباف تاکید کرد: با وضعیت فعلی اقتصادی اکثر شهرداری ها در سراسر کشور قادر به توسعه نیستند و صرفا نگهداشت را انجام می دهند اما علیرغم همه مشکلات فعلی و ادواری در اهواز باید علاوه بر نگهداشت به توسعه نیز بپردازیم، البته باید وضعیت موجود و وضعیت ایده آل را نیز در نظر بگیریم.
 
این مقام مسئول با اقدامات انجام شده در این دوره مدیریت شهری اشاره کرد و گفت: کاهش چشمگیر عقب ماندگی حقوق کارکنان، بهبود کیفیت خدمات شهری، فعال کردن پروژه های نیمه تمام و تکمیل برخی پروژه ها، آغاز چند پروژه عمرانی جدید، تکمیل ساحل سازیها، آغاز طرح ساماندهی سه ورودی شهر، افزایش تعامل با دولت، آسفالت مناطق محروم و... اقدامات اولیه ای برای شروع حرکت این دوره مدیریت شهری بوده است.
 
شهردار اهواز، اصلاح سیستم را یکی از برنامه های خود در این دوره خواند و با بیان اینکه برای مبارزه با تخلفات دو راه سلبی و ایجابی وجود دارد گفت: علاوه بر گزینه ی سلبی، اصلاح ساختارها و شفاف سازی را در دستور کار قرار داده ایم. یکپارچه کردن نرم افزارها و نهادینه کردن آن ها در سیستم در حال انجام است. 
 
کتانباف در خصوص بخش سرمایه گذاری گفت: سازمان مشارکت های شهرداری فعال شده و بیست بسته سرمایه گذاری تعریف شده است. چند پروژه ی بزرگ سرمایه گذاری شامل احداث بیمارستان تخصصی ویژه سرطان، احداث پارک تفریحی دلفین ها، احداث هایپراستار، طرح پارک های حاشیه ای، ساخت ایستگاههای مکانیزه اتوبوس، احداث مجتمع فرهنگی تفریحی ورزشی و چند طرح دیگر در ماه های آینده کلنگ زنی می شود.
 
این مقام مسئول به پروژه قطار شهری اشاره کرد و گفت: این پروژه را در ابتدای این دوره فعال کردیم و با همکاری نماینده ولی فقیه در استان، استاندار خوزستان، نمایندگان اهواز در مجلس خبرگان و شورای مجلس شورای اسلامی و... موضوع تضمین های این پروژه که مهمترین چالش این پروژه ملی بود تا حد زیادی حل شد و بزودی پس از طی مراحل قانونی از سوی دولت ابلاغ می شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار