نماینده اهواز:
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته فقط به کمک ظرفیت های داخلی خود، مشکل اشتغال را حل کند، گفت: اگر می خواهیم ایجاد شغل کنیم، با حفظ منافع ملی و چهارچوب های نظام و کشور، باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم و تا روزی که بحث های سیاسی کشور با حفظ منافع ملی حل نشود، حل مشکل اشتغال در کشور رخ نخواهد داد.
کد خبر: ۶۵۲۰۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳ 06 September 2018

همایون یوسفی در جلسه شورای اشتغال خوزستان که امروز 15 شهریورماه با حضور سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: مهمترین موضوعی که در حوزه اشتغال در شرایط حاضر کشور وجود دارد، حفظ مشاغل موجود است.

وی افزود: علاوه بر اینکه وظیفه ایجاد اشتغال جدید را در کشور داریم اما به علت شرایط خاص اقتصادی و رکود حاکم بر کشور، در خطر هستیم تا مشاغل موجود را نیز از دست دهیم و در این زمینه همه ارکان دولت باید به این مساله توجه ویژه کنند.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اغلب شغل هایی که در شرایط رکودی ایجاد می شوند، شغل های غیر رسمی هستند، تصریح کرد: در شرایط رکودی کشور نمی توان خیلی انتظار ایجاد شغل جدید را داشت. اگر قرار است تا هدفگذاری که برای آِینده در بحث ایجاد اشتغال داشته باشیم، باید بدانیم که در چنین شرایط خیلی نمی توان به این موضوع امیدوار بود.

یوسفی ادامه داد: اگر ما بخواهیم بحث اشتغال را در کشور حل بکنیم، باید نسبت به موانع اقتصادی ایجاد شغل در کشور واقع بین باشیم. در هدفگذاری های دولت و مجلس برای ایجاد اشتغال، ایجاد حدود یک میلیون شغل در سال در کشور پیش بینی شده است، در حالی که اگر بخواهیم به مدل های اقتصادی در دنیا نگاه کنیم، برای این تعداد ایجاد اشتغال باید رشد اقتصادی بالای 7 درصد داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ کشوری به تنهایی نتوانسته فقط به کمک ظرفیت های داخلی خود، مشکل اشتغال را حل کند، گفت: هدفگذاری هایی که در دولت و مجلس برای ایجاد اشتغال در کشور انجام گرفته است، منطبق با واقعیت های اقتصادی کشور نیست. در یک بازار 80 میلیونی جمعیت ایران، نمی توانیم سالانه یک میلیون شغل ایجاد کنیم.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم ایجاد شغل کنیم، با حفظ منافع ملی و چهارچوب های نظام و کشور، باید با دنیا ارتباط برقرار کنیم و تا روزی که بحث های سیاسی کشور با حفظ منافع ملی حل نشود، حل مشکل اشتغال در کشور رخ نخواهد داد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار