مدیرکل بهزیستی خوزستان تاکید کرد:
مدیرکل بهزیستی خوزستان بر لزوم صدور مجوز ایجاد کلینیک های مددکاری در شهرستان های خوزستان جهت کنترل آسیب های اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۶۵۲۱۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۴ 06 September 2018

غلامرضا صدیق راد در جلسه شورای اجتماعی خوزستان که امروز (۱۵ شهریورماه) برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش های انجام شده، تعداد افراد تحت پوشش بهزیستی در استان خوزستان از ۱۷ هزار نفر به ۴۳ هزار نفر افزایش یافته و مشکل پشت نوبتی ها حل شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی در برنامه ششم در همه سطوح دیده شده است. در این سند به قانون جامع حقوق معلولان توجه شده است و اگر کسی قانون را رعایت نکند، مورد برخورد قرار می گیرد.

صدیق راد گفت: البته بیشتر خدمات سازمان بهزیستی قابل دیدن نیستند. کاشت حلزون، معاینات چشم و ده ها طرح از سوی بهزیستی اجرا می شوند که دیده نمی شوند.

وی گفت: در حال حاضر در دفتر زنان و امور خانواده بهزیستی استان خوزستان 33 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که اگر به طور متوسط در چهار ضرب شود، شامل حدود 160 هزار نفر تحت پوشش خواهد بود.

مدیرکل بهزیستی خوزستان با اشاره به وضعیت طلاق در خوزستان بیان کرد: در حال حاضر در خوزستان از هر 4.7 ازدواج، یک مورد منجر به طلاق می شود. این عدد در استان تهران 2.2 مورد است. یعنی از نظر آماری خوزستان در بحث طلاق جایگاه بدی ندارد با این وجود در راستای کاهش طلاق زمینه راه اندازی سامانه پیشگیری از طلاق نیز در بهزیستی خوزستان فراهم خواهد شد.

وی گفت: مانند سایر استان ها، 5.7 درصد جمعیت خوزستان نیز دچار اعتیاد هستند. بحث کمپ های ترک اعتیاد بدون مجوز در خوزستان برای همیشه حل شده است و در حال حاضر حدود 87 کمپ ترک اعتیاد در حال فعالیت هستند.

صدیق راد بیان کرد: یکی از راه های کنترل آسیب های اجتماعی واگذاری پرونده ها به کلینیک ها است که درخواست داریم مجوز احداث کلینیک های مددکاری در شهرستان ها صادر شود.

وی گفت: سال گذشته برای کاهش آسیب های اجتماعی از سوی استانداری خوزستان حدود 16 میلیارد و 300 میلیون تومان اختصاص یافت که در پی آن 6 پایگاه خدمات اجتماعی در اهواز راه اندازی شد.

وی افرود: همچنین هفت پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان های کارون، مسجدسلیمان، دزفول و اندیمشک راه اندازی شد. در شهرستان های حمیدیه، ایذه، ماهشهر ، بهبهان و باوی نیز اورژانس اجتماعی راه اندازی شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار