سرپرست وزارت رفاه :
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مرکز جامع ارائه خدمات بهزیستی در مناطق حاشیه ای شهرستان اهواز راه اندازی می شود.
کد خبر: ۶۵۲۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱ 07 September 2018

انوشیروان محسنی بندپی در جمع خبرنگاران در اهواز اظهار کرد: توفیقی بود که به خوزستان سفر کرده و در جلسه شورای اجتماعی این استان حضور پیدا کنم که در این جلسه استاندار خوزستان گزارشی از وضعیت اجتماعی و فرهنگی ارائه کردند.

به گزارش"تابناک" وی با اشاره به شرایط خوزستان ناشی از جنگ تحمیلی گفت: خوزستان نیازمند نگاه ملی است تا بتوانیم جهت کنترل، کاهش و مهار آسیب های اجتماعی اقدام کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از دستور کارهای این وزارت شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگشت این کودکان به چرخه آموزش است که در استان خوزستان با محوریت استانداری شرایط برای بازگشت به تحصیل فراهم شده است.

وی گفت: توسعه، تامین و کیفی‌سازی اورژانس اجتماعی یکی دیگر از اولویت‌های ما بوده است که در این خصوص ۱۱ شهرستان خوزستان از اورژانس اجتماعی برخوردار شدند.

محسنی بندپی بیان کرد: با توجه به اینکه خوزستان جزو چهار پنج استانی است که جمعیت حاشیه نشین را دارا است، موافقت شده که یک مرکز جامع خدمات بهزیستی برای ارائه خدمات توانبخشی و پیشگیری و خدمات اجتماعی در حاشیه شهر اهواز استقرار یابد.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی دیگر از مباحث، پیشگیری از معلول زایی است که در این جهت باید نسبت به اجرایی کردن ماده 75 قانون برنامه ششم که در خصوص پیشگیری از معلول زایی و غربالگیری ژنتیکی است، اقدام شود. در خوزستان این آمادگی وجود دارد تا نوع معلولیت ها را رصد کنیم و همچنین جهت کنترل و کاهش معلولیت ها در یک برنامه زمان بندی پنج تا شش ساله اقدام کنیم.

محسنی بندپی با اشاره به افراد پشت نوبتی جهت قرار گرفتن تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: آن چه که دولت و مجلس شورای اسلامی انجام داده این است که همه ۷۶۰ هزار خانوار توانبخشی و اجتماعی به مرور تحت پوشش و دریافت مستمری قرار بگیرند.

وی در خصوص افزایش مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیان کرد: سه بسته در وزارت کار به ما ارتباط دارد که یکی از این بسته ها، برنامه ملی برخورداری آحاد جامعه از سبد کالا است. دومین برنامه نیز حمایت اجتماعی از افراد و اقشار ویژه است که در آن پیش‌بینی حمایت‌های ویژه برای پنج دهک جامعه را انجام داده ایم.

محسنی بندپی گفت: دولت در سال 97 خود را مکلف کرده که 950 هزار شغل ایجاد کند. همچنین باید شرایطی فراهم شود تا شاهد بیکاری اجباری در بنگاه های اقتصادی نباشیم و از طریق بیمه بیکاری از آنها حمایت کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار