نماینده آبادان در مجلس خبر داد
نماینده مردم آبادان در مجلس از آغاز خرید حمایتی خرمای کشاورزان آبادان و خرمشهر به منظور جبران بخشی از خسارت های وارده به كشاورزان منطقه و حمايت از نخلداران منطقه خبر داد.
کد خبر: ۶۵۲۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۷ 10 September 2018

عامر کعبی در خصوص خسارت‌های وارده به کشاورزان منطقه، اظهارکرد: متأسفانه میزان خسارت‌های وارده به کشاورزان منطقه بالاست و بحران بی‌آبی اخیر و پیشروی آب شور دریا زمین‌های کشاورزی را به شوره زار تبدیل کرده است؛ وزارت جهاد کشاورزی باید برای جبران خسارات و کشاورزان منطقه با توجه به کاهش قابل توجه محصولات اقدامات جدی و عملی نشان دهد.

وی از آغاز خرید توافقی خرمای کشاورزان آبادان و خرمشهر به منظور کاهش خسارت‌های وارده به کشاورزان منطقه و حمایت از نخلداران منطقه خبر داد.

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته برای جبران بخشی از مشکلات به‌وجود آمده، وزارت جهاد کشاورزی از طریق سازمان تعاون روستایی به‌زودی خرید حمایتی محصول خرمای کشاورزان آبادان و خرمشهر را آغاز خواهد کرد تا بخشی از نگرانی نخلداران در این خصوص مرتفع شود.

وی با اشاره به دغدغه کشاورزان منطقه، بیان کرد: بخش عمده دغدغه کشاورزان منطقه بازپرداخت خسارات وارده به زمین‌ها و محصولاتشان است که ضرورت انجام این کار به دولتمردان هشدار داده شده است؛ البته خرید حمایتی خرما که قرار است تا سقف 15 هزار تن صورت گیرد، می‌تواند خسارت‌های وارده به معیشت کشاورزان منطقه را تا حدودی مرتفع نماید.

کعبی در پایان افزود: بسته خرید حمایتی خرما که از سوی جهاد کشاورزی ابلاغ شده شرط لازم است ولی کافی نیست، انتظارمان این است که خسارات کشاورزان نیز برآورد و به آنها پرداخت شود؛ وزیر جهاد کشاورزی باید به منطقه بیاید و از نزدیک زمین های کشاورزی ما را ببیند.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار