فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امام جماعت نباید صرفا وظیفه خود را نماز خواندن بدانند و سعی کند با جوانان ارتباط برقرار کند، گفت: هر هیئت مذهبی چند شهید را به عنوان شهید شاخص خود معرفی کند.
کد خبر: ۶۵۲۳۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۸ 07 September 2018
سردار مظاهر بابیان اینکه مداحان نقش موثری در تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دارند، گفت: گاهی اثر یک مداح در جامعه با اثر یک لشکر برابری می‌کند. 

به گزارش ایسنا، سردار مجیدی در تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی، مداحان و شعرا اظهار کرد: در هشت سال دفاع مقدس، در آن بحبوحه فشار دشمن، فرمانده تیپ و لشکر و گردان نقش بسزایی در مدیریت جنگ داشتند، اما آنچه در یگان‌های مدافع انسجام و انگیزه ایجاد می‌کرد مداحی مداحان بود. 

وی با بیان اینکه شاید تأثیر یک مداح که مخلصانه در گردان و تیپ قرار می‌گرفت اثراتی بالاتر از فرمانده گردان یا تیپ داشت، گفت: شهید مداح سیدرضا حسینی در ایام و مناسبت‌ها اثرات خوبی در شهر داشت، اما وقتی به جبهه آمد در بزنگاه‌های سختی و شداید بسیار مثمر ثمر بود. 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان ادامه داد: وقتی بچه‌های غواص در هورالعظیم بودند شرایط بسیار سخت بود و استقامت لازم در رزمندگان را بچه‌های مداح و از جمله سیدرضا حسینی تامین می‌کردند که خود او تنها به مثابه لشگری بود. 

مجیدی با بیان اینکه مداحان نقش موثری در تبدیل تهدید‌ها به فرصت‌ها دارند و حرف و عملشان یکی است، گفت: اینکه دشمن، هیئت‌های مذهبی و مداحان را به عنوان یکی از عوامل موثر در استمرار انقلاب اسلامی هدف گرفته نشان می‌دهد که این قشر چقدر اثربخش هستند. 

وی با بیان اینکه پس از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی دشمن یک بار دیگر تمام توان خود را برای ضربه زدن به جمهوری اسلامی به کار گرفته است افزود: درهشت سال دفاع مقدس جنگ به صورت فیزیکی و با تیر و تفنگ بود، اما اکنون شکل دیگری به خود گرفته است. 

وی از برگزاری رزمایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمد رسول الله (ص) ۲ در همدان خبر داد و اضافه کرد: امروز این رزمایش بزرگ که در سطح کشور طراحی می‌شود برگرفته از همان دفاع مقدس است. 

مجیدی به دلیل نامگذاری این رزمایش با عنوان سپاهیان محمد رسول الله (ص) اشاره و بیان کرد: با پشت سر گذاشتن سال‌های نخست جنگ هشت ساله، نیاز به حضور نیرو‌های مردمی در دفاع مقدس به عنوان یکی از نقش‌های تعیین کننده بسیار مورد اهمیت قرار گرفت تا بتوانیم نیرو‌های مردمی را به صورت منسجم در دفاع مقدس شرکت داده که در این راستا نیرو‌هایی را در قالب سپاهیان مهدی (عج) و محمد (ص) سازماندهی و اعزام را شروع کردیم. 

وی در همین خصوص با تاکید بر اینکه شهید صوفی از مبدعین طراحی اعزام لشکر‌های بزرگ در دفاع مقدس بود، اضافه کرد: نخستین اعزام نیرو‌های مردمی در قالب ۵ لشکر و سپس ۱۰ لشکر توسط شهید صوفی طراحی و به فرماندهی وقت سپاه ارائه شد. 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از نیرو‌های مردمی در راستای خنثی سازی توطئه‌های دشمنان نظام بیان کرد: اگر امروز می‌بینیم که دشمن با تمام توان از راه‌های مختلف در صدد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی است؛ نیاز است که یک بار دیگر مردم پای کار بیایند و با حضو پررنگ خودشان به عنوا ن. بیعت مجدد با رهبری، نقش دشمن که به دنبال تضعیف روحیه و تقلیل رویکرد در نظام جمهوری اسلامی است را خنثی کنند. 

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه امروزه رهبر هنرمندی و ما هنر کردیم که توانسته ایم بین دولت‌های مستکبر جدایی بیندازیم اضافه کرد: امروزه جمهوری اسلامی شرایط خوبی دارد و آمریکایی‌ها با شرایط بدی مواجه هستند. 

وی از مداحان خواست در ایام محرم شرایط موجود را با زبان شعر برای مردم جابیندازند و ادامه داد: آمریکا حتی اگر به مقدار کم احتمال پیروزی در جنگ سخت را می‌داد بی درنگ به ایران حمله می‌کرد. 

مجیدی با بیان اینکه دولتمردان باید برای حل مشکلات مردم اقدام کنند، گفت: مداحان در زمان جنگ سکوی پرواز رزمندگان بودند اکنون نیز باید بتوانند به تربیت نسل انقلابی بپردازند. 

وی با تاکید بر اینکه باید بیشتر زمینه حضور کودکان و بچه‌ها را در اماکن مذهبی فراهم کنیم، اظهار کرد:امروزه هیئتی موفق است که برنامه‌های خود را برای یک ساعت یا یک ساعت و نیم برنامه ریزی کند. 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار