شاید همه ما از دیدن جاهایی که طبیعت بی مانند، مکان خاص یا گونه هایی بی مانند داشته باشد، شگفت زده شویم. برای تفریحات آخر هفته رفتن به زیباترین مناظر طبیعی، بیشتر مورد توجه می باشد. بشر با تمام دستکاری هایی که در دنیای امروز انجام داده بازهم نتوانسته زیبایی ها و شگفتی هایی را که پروردگار خلق کرده به وجود آورد و هنوز هم با دیدن بعضی از این زیبایی ها بسیار هیجان زده می شوید و در می مانید که این همه شگفتی چگونه حاصل شده است. مکان های ناشناخته زیادی روی زمین وجود دارد. با کشف هر یک از شگفت انگیز ترین طبیعت جهان ، بیشتر به قدرت خالق یکتا می توان پی برد و آنقدر شگفتی روی این کره خاکی وجود دارد که شاید با دیدن آن ها عمرمان کفاف به دیدن سیارات دیگر ندهد. این پدیده های شگفت آنقدر متعجبتان می کند که شاید تا وقتی که آن ها را از نزدیک نبینید باورشان نکنید. پروردگار طبیعت باورنکردنی را خلق کرده که دیدن آن شگفتی را برای ما به ارمغان می آورد.
کد خبر: ۶۵۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰ 08 September 2018

غارهای کرم شب تاب وایتومو، نیوزیلند GLOWWORM WAITOMO CAV
تابناک فارس به نقل از همگردی:دیدن ستاره ها در آسمان در یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، بسیار اتفاق دوست داشتنی می باشد و هر کسی دوست دارد که این منظره را به تماشا بنشیند اما دیدن نورهایی ستاره مانند در غار علاوه بر دوست داشتنی بودن تعجب برانگیز نیز می باشد. گویی خداوند هنگام خلق آسمان قسمتی از آن را در طبیعت زیر زمین گذارده و ستاره هایش را در دل سنگ ها جایگذاری نموده است. آبی روان و روح بخش از زیر این آسمان پر ستاره می گذرد و نور این ستاره های زیبا را منعکس می کند و ما را بیش از پیش متعجب می سازد. مسافرت در طبیعت، دیدن غارهای مختلف با شگفتی هایشان، دیدن کویر و دریا هر کدام به نوعی جاذبه دارند اما دیدن غاری با سقفی شبیه آسمان شما را شگفت زده خواهد کرد. Waitomo glowworm یا غار کرم های شب تاب نام غاری در شهر ویتومو نیوزیلند می باشد. این غار به یکی از جاذبه های شگفتی ساز این کشور تبدیل شده که هر توریستی را شگفت زده می کند. علت جاذبه این غار وجود تعداد بالای کرم های شب تابی می باشد که در آن زندگی می کنند و در تاریکی شب بسیار زیبا نورافشانی کرده و نورهایی سبز و زرد بسیار زیبا پراکنده می کنند. در این لحظه در سقف غار دنیایی از ستارگان را خواهید دید و گویی در کویر دراز کشیده اید و با دست ستارگان را لمس می کنید. دیدن شبه آسمانی آنقدر نزدیک به شما تعجب شما را بر می انگیزد و حتما به شما آرامشی بسیار هدیه می کند. این کرم ها دارای نام علمی Arachonocampa luminosa می باشند. این کرم ها فقط در غارهای نیوزیلند دیده شده اند. اندازه تقریبی این کرم ها حدودا به اندازه یک پشه می باشد. کرم شب تاب در گذر چرخه زندگی بعد از لارو شدن و ماندن در پیله ابریشمی در لابه لای سنگ ها نوری زیبا می افشاند و ما را هیجان زده می کند. این غار اولین بار در سال 1887 توسط مردمان مااوری( دهکده ای در نزدیکی نیوزیلند) به سرپرستی Fred mace با انداختن کلکی بر آب و رفتن به داخل غار کشف گردید. در آن زمان تاریکی غار توسط آسمانی پر ستاره روشن گشت و همگان را شگفت زده کرد و آن ها در این زمان به این راز شگفتی بر انگیز پی بردند. این غار از سال 1889 برای بازدید عموم آماده گردید. تور هایی بسیار برای گشت داخلی در این غار زیبا در نظر گرفته شده است. توریست ها در این غار به وسیله قایق ها به دیدن این مناظر می پردازند. دیدار از این غار شگفت انگیز در سه مرحله به وسیله متخصصان و قایق ها صورت می گیرد. امروز این غار توسط متخصصین و تیم های علمی محافظت می شود به طوریکه دائما درجه حرارت هوا و رطوبت در آن کنترل می شود تا با مدیریت دقیق این متخصصین، گردشگران همه روزه بتوانند از این غار بی نظیر و زیبا دیدن کنند. با تمام هیجانی که این غار برای شما ایجاد می کند و شما را وادار به عکاسی می کند باید بگویم که عکاسی در این غار ممنوع است زیرا امنیت شما با عکاسی به خطر می افتد. شما تنها با پرداخت 60 یورو می توانید این همه شگفتی را در یکی از برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، لمس کنید و از آن لذت ببرید.

غارهای کرم شب تاب وایتومو، نیوزیلند GLOWWORM WAITOMO CAVES

غارهای کرم شب تاب وایتومو، نیوزیلند GLOWWORM WAITOMO CAVES

 

فواره آبگرم، نوادا، ایالات متحده
نوادا (nevada) از ایالت های غرب آمریکا می باشد و از شمال با اورگن و آیداهو، از شرق با آریزونا و از جنوب و غرب با کالیفرنیا هم مرز می باشد. نوادا دارای اقلیمی بیابانی می باشد اما علت قرار گرفتن نوادا در لیست دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، فواره های آب گرم آن با نام چشمه آب گرم پرواز (Fly geyser) در منطقه فلای رنچ می باشد. این فواره های بی نظیر به صورت ناخواسته در سال 1960 به دست انسان بنا شده اند. این شگفتی ها پس از حفاری های ناموفق در این منطقه به وسیله بیرون زدن با فشار مواد معدنی همراه آب گرم به وجود آمده و با این رنگ های بی نظیر خودنمایی می کنند. ارتفاع این فواره با احتساب تپه ای که روی آن قرار دارد، 3 متر و 66 سانتیمتر است. واقعا دیدن چنین زیبایی هایی هر انسانی را شگفت زده می کند. هنوز هم در مکان هایی خاص فواره هایی در حال شکل گیری می باشند. دیدن این طبیعت عجیب با این شگفتی و رنگ برای گردشگران بسیار جالب توجه می باشد. اگر به ایالات متحده سفر کردید حتما سری به این شگفتی بزنید مطمئنا شما نیز شگفت زده خواهید شد. این فواره ها دارای خاصیت در مانی نیز می باشند. این آب گرم دارای ماهی های کوچک، قوها و مرغابی های وحشی است. آب گرم از آبشاری به ارتفاع 4 متر و از دل سنگی بیرون می آید. اگر قصد سفر به این منطقه شگفتی ساز را دارید زمان ظهر را انتخاب کنید زیرا بازی خورشید و آب در این زمان تماشایی جلوه می کند. قطره های آب که تا 2 متر پاشیده می شوند، خورشید و انوارش و رنگ های بی نظیر این منطقه زیبایی را چندین برابر به رخ همگان می کشد. این چشمه آب گرم حدود یک مایل از جاده فاصله دارد اما زیبایی آن چنان است که از فاصله های دور قابل رویت می باشد. این صحنه شگفتی ساز به وسیله حصار بلند و درهای قفل شده محافظت می شود اما مردم ترجیح می دهند برای دیدن بهتر این منطقه از حصارها در یکی از دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، بالا بروند.

Fly geyser

فواره آبگرم، نوادا، ایالات متحده

جزیره سقطرا یا سقطری، یمن Socotra Island
دیدن درختانی که هیچ شباهتی به درختانی که هرروز در اطرافمان می بینیم، ندارند حتما شما را به شگفتی وا خواهد داشت. این جزیره درختانی عجیب و غریب دارد که با دیدن آن ها چشمانتان گرد خواهد شد. وقتی برای اولین بار این درختان را می بینید به این گمان می رسید که شاید به سیاره ای دیگر پا گذاشته اید اما نه، این درختان بی نظیر روی همین کره خاکی و روی همین زمین دوست داشتنی هستند در جزیره سقطرا در کشور یمن و در حاشیه اقیانوس هند. این درختان زیبا و بی نظیر درختانی با نام خون اژدها (dragon's blood) هستند که تنها در جزیره سقطرا دیده می شوند. این جزیره کوچک و شگفت انگیز بین 6 تا 7 میلیون سال پیش بخشی از قاره آفریقا قلمداد می شد و به مرور از آن جدا شد. سقطرا در باختر اقیانوس هند میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه خلیج عدن قرار دارد. سقطرا دارای محیط زیستی با سواحل شنی وسیع، غارهای آهکی و کوه هایی سر به فلک کشیده و مرتفع است. دیگر علت شهرت این جزیره طیف گسترده موجودات زنده آن می باشد. این جزیره بستر 800 گونه نایاب گیاهی بوده که یک سوم این گونه ها در هیچ نقطه دیگری از زمین یافت نمی شوند. ظاهر عجیب و غریب گیاهان این جزیره به احتمال بسیار زیاد به خاطر آب و هوای گرم و خشک آن است. مجمع الجزایر سقطرا در برگیرنده جزیره های مرجانی سقطرا، عبدالکوری، سمهه، درسه و چندین جزیره کوچکتر می باشد. این مجمع الجزایر روی هم رفته 3625 کیلومتر مربع پهناوری دارد که تا کرانه های کشور سومالی 250 کیلومتر می باشد. در این جزیره 43000 نفر زندگی می کنند که بیشتر سامی تبار بوده و گویش آنان به زبان عربی و زبان سقطری می باشد که به برخی از گویش های رایج در یمن نزدیک است. این منطقه می تواند یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، باشد. بر پایه رهنامه دریای اریتره نام سقطرا ریشه یونانی ندارد ولی ممکن است از نام سوکوترا از واژه سانسکریتی دویپا ساخادراوا( dvipa sakhadrava) به معنای جزیره شادکامی گرفته شده باشد. احتمال دیگر این است که از زبان عربی و واژه سوق به معنی بازار و واژه قوطرا به معنای شیره کندر آمده باشد. جزایر سقطرا در دوران باستان، دیوسکوریدس( dioscorides) نامیده می شده است. این جزیره در آن دوره برای یونانیان، مصریان و رومیان شناخته شده بوده است. در انجیل نیز از این جزیره نام برده شده که به همین دلیل مردم جزیره مدت ها پیرو آئین مسیحیت نسطوری بودند اما در سده شانزدهم به دین اسلام گرویدند. در قدیم مسافران سرزمین های آفریقایی از راه جزایر سقطرا عبور می کردند و چیزی که مسافران را ترغیب به سکونت در این جزیره می کرده ماده ای با نام صبر و خون سیاوشان بوده است. این ماده صمغ درختی بود که جز در این جزیره در هیچ جای دیگری نمی روئید. ارسطو در نامه ای که به اسکندر مقدونی هنگام ورود به شام فرستاد نوشت که گروهی از یونانیان را برای به دست آوردن داروی مسهل که همان خون سیاوشان است به جزیره سقطرا بفرست و در آنجا به آن ها سکونت بده. سپس وقتی اسکندر به سقطرا رسید گروهی از مردم شهر استاگیرا( شهر ارسطو) را با کشتی هایی که به دریای قلزم روانه کرده بود در این جزیره سکنی داد. همچنین در زمان چیرگی رم بر دریای سرخ شمار زیادی از رومیان نیز در این جزیره ساکن شدند. آب و هوا در این جزیره گرم و خشک می باشد و میزان بارندگی در آن ناچیز است به همین سبب کشاورزی در آن که یکی از دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، صورت نمی گیرد.

جزیره سقطرا یا سقطری، یمن Socotra Island

جزیره سقطرا یا سقطری، یمن Socotra Island

 دریاچه ناترون، تانزانیا
lake natron یک دریاچه نمکی و قلیایی می باشد که در استان آروشا در شمال تانزانیا واقع می باشد. این دریاچه نزدیک به مرز کنیا و در کافت گریگوری قرار دارد. این دریاچه و حوضه آن جز مناطق کنوانسیون رامسر(کنوانسیون مربوط به تالاب های مهم بین المللی به ویژه تالاب های زیستگاه پرندگان پرندگان آبزی که در شهر رامسر به تصویب رسید) در تانزانیا می باشد به همین دلیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در سال های دور بقایای موجوداتی نمک سود شده در دریاچه ناترون یافت شد و همین موضوع علت قرار گرفتن این دریاچه در این لیست می باشد. این بقایا باعث شده که امروزه شایعات فراوانی حول این دریاچه به وجود آمده باشد. وقتی نام این دریاچه را در وب جستجو کنید با عکس های ساختگی فراوان یا تیترهایی که دروغین است مانند دریاچه ای که بلافاصله موجودات را سنگ می کند و مشابه آن روبرو می شوید. این دریاچه زیبا قرمز رنگ می باشد که خصلت قلیایی بالا بدان خاصیتی متفاوت بخشیده است. سطح تبخیر در این دریاچه بسیار بالا می باشد در نتیجه سدیم کربنات دهیدرات و ترونا در آن باقی می مانند و شوری و درجه قلیایی دریاچه را بسیار بالا برده و این درجه به بالاتر از 12 رسیده است. درجه pH دریاچه به همین دلیل و به دلیل فعل و انفعالات آتشفشان نزدیک دریاچه به 10.5 می رسد. این نوع ترکیبات و درجه سوزانندگی باعث شده تا موجوداتی را که به این منطقه می آیند و بومی آنجا نیستند و به این محیط عادت ندارند را آزار دهد و باعث سوزش و از بین رفتن پوست و چشمان آن ها شود اما برخلاف اغراقات دیگر مقالات، سوزش به حدی نیست که موجودات را به سنگ تبدیل کند. با وجود دمای بالای آب و همچنین قلیایی بودن موجوداتی هستند که تحمل این شرایط را دارند. در این دریاچه جابک هایی خاص وجود دارند که می توانند این شرایط و دما را تحمل کنند همینطور گونه هایی از ماهی ها، بی مهرگان و دالالانی(A. ndalalani) از جمله ماهی هایی هستند که در این دریاچه زندگی می کنند. همینطور فلامینگوها با این شرایط جور هستند. همین دلیل یعنی سوزاندن و خشک کردن حیوانات باعث شده که این دریاچه شگفت انگیز با تمام شگفتی هایش باعث تعجب ما در بین زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، شود. این دریاچه بسیار عجیب و مرموز بوده و ما شما را به دیدن این طبیعت و شگفتی دعوت می کنیم.

دریاچه ناترون، تانزانیا

دریاچه ناترون، تانزانیا

 تونل درختی میث (MEATH)، ایرلند
تونل جایی است که هر چند کوتاه اما انتقال دهنده، حسی خاص به ما می باشد. به بعضی حسی خوب و برای بعضی حسی بد را منتقل می کند. اما تونلی که به وسیله طبیعت ساخته شده باشد هم به انسان آرامش می دهد و هم با عث شگفتی او می شود. در ایرلند شمالی جاده ای فرعی با سکوتی تمام نشدنی با نام پرچین تیره نهفته است. این تونل در طبیعت جنگل قدیمی دوبلین واقع شده است. این تونل به وسیله راش هایی با عمری به طول سه قرن به وجود آمد. راش ها در دو طرف جاده وجود دارند و در آسمان میانه جاده دست به دست هم می دهند و طبیعت شگفتی را به وجود می آورند. این تونل با بازی نور و سایه تصویری بی نهایت زیبا را به شما هدیه می دهد که آرامشی بسیار در شما ایجاد می شود. تا چند سال پیش تنها مردم محلی بودند که از وجود این زیبایی در بین برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، مطلع بودند تا اینکه در سال 1998 انجمن ملی گردشگری ایرلند شمالی شروع به استفاده از امکانات موجود برای ترویج گردشگری در این منطقه زیبا نمود. از آن زمان گردشگران زیادی برای دیدن و عکاسی کردن از این منطقه رهسپار آنجا می شوند و ساعاتی را با آرامش کامل می گذرانند. مطمئنا شما نیز با دیدن این زیبای بی نهایت و این طبیعت دوست داشتنی شگفت زده خواهید شد. شاید بعضی نیز با دیدن این طبیعت بترسند زیرا در نزدیکی آن گورستانی وجود دارد که طبیعت ترسناکی ساخته است. در نزدیکی تونل درختی میث علاوه بر گورستان یک قلعه، ایوان و دانشگاه نیز وجود دار

تونل درختی میث (MEATH)، ایرلند

تونل درختی میث (MEATH)، ایرلند

جزیره دوون، کانادا Devon Islan
طبیعت مریخ بر روی زمین. دیدن شبه مریخ بر روی زمین هیجان انگیز می باشد. دل همه ما می خواهد که به سیارات دیگر سفر کنیم اما این کار امکان پذیر نمی باشد. دیدن جایی که شبیه دیگر سیارات باشد علاقمندان این کار را شگفت زده می کند. این طبیعت بی نظیر در جزیره ای با نام دوون در مرزهای کانادا که جزیره ای متروک می باشد، وجود دارد. طبیعت، آب و هوای ناملایم و زمین قرمز رنگش این جزیره را به جزیره ای مریخی تبدیل کرده است. زمین جزیره دوون تقریبا در تمام طول سال یخ زده می باشد. این یخ زدگی باعث شده که قسمت هایی از جزیره همواره پوشیده از کلاه های یخی با قطر 500 تا 700 متر باشد و دما در سایر نواحی جزیره تا حدود 8 درجه بالا رود. باید به عرض برسانم که تنها در دوره کوتاه 45 تا 50 روزه در اوج گرمای تابستان زمین جزیره عاری از برف و یخ است و در دوره های دیگر به شکلی می باشد که قبلا توضیح داده شد. در کل دمای متوسط سالانه زمین های جزیره 16- درجه سانتیگراد است. ویژگی خاص آب و هوایی جزیره باعث شده تا تنوع گیاهی و جانوری در آن وجود نداشته باشد. این جزیره تنها به صخره های یخی محدود می باشد. این جزیره مکانی محبوب برای دانشمندان و محققان ناسا می باشد و همواره آن ها را شگفت زده می کند و این علاقه به سبب شباهت طبیعت جزیره با طبیعت سیاره مریخ در محققین ناسا ایجاد شده است. در سطح کره مریخ دهانه ها و فرورفتگی هایی وجود دارد که با اندازه های متفاوت دیده می شوند به همین جهت سطح کره همانند منطقه ای تخریب شده پر از صخره های سنگی متلاشی شده به چشم می خورد. سطح جزیره دوون نیز مخصوصا در دهانه هاتون مشابه مریخ می باشد. محققان دریافتند که تقریبا 39 میلیون سال پیش یک جرم آسمانی که احتمالا شهاب سنگ باشد با قطر 2 کیلومتر به زمین به این جزیره برخورد کرده و و باعث به وجود آمدن فرورفتگی و دهانه ای با قطر 23 کیلومتر شده است که این دهانه را هاتون می نامند. همانطور که گفته شد این دهانه شباهت شگفتی با مریخ دارد که محققین را شگفت زده کرده است. جزیره دوون دومین جزیره بزرگ از جزایر ملکه الیزابت، ششمین جزیره بزرگ کشور کانادا است. درازای جزیره دوون حدود 515 کیلومتر، عرض آن 130 تا 160 کیلومتر و مساحتش 55247 کیلومتر مربع می باشد. بلندترین نقطه جزیره 1920 متر ارتفاع دارد. از سال 1997 گروهی از دانشمندان و محققان هر ساله در تابستان برای کار بر روی پروژه بین المللیHMP که پروژه مریخ هاتون نامیده می شود به جزیره دوون رفته و در آنجا ساکن می شوند. محققین به کمک این پروژه در این جزیره زندگی کاوشگران را در دیگر اجرام مورد بررسی قرار می دهند. ویژگی های این جزیره نظیر بایر بودن زمین جزیره، دمای بسیار پایین جزیره و دور بودن آن از سایر مکان ها موقعیت های تحقیق منحصر به فردی را برای دانشمندان ناسا فراهم کرده است همچنین عواملی مانند چرخه شب و روز قطبی و محدودیت در دسترسی و ارتباطات موقعیت مشابهی را برای خدمه پرواز ایجاد می کند که طی آن برای پروازهای طولانی مدت به فضا آماده می شوند. این جزیره زیبا و شگفت انگیز در سال 1616 توسط ویلیام بافن و رابرت بویلت کشف گردید. در همان زمان بود که ویلیام بافن و بویات با دیدن این جزیره متعجب شده و آن را برای همگان معرفی کردند و شگفتی همه را برانگیختند. هیچ انسانی در این طبیعت مریخی بی نظیر زندگی نمی کند و تنها اندکی از پژوهشگران به طور فصلی در آن به تحقیق می پردازند. جزیره دوون در منطقه کم ارتفاع ترولاو در قسمت شمال شرقی ساحل جزیره، دارای آب و هوا و اقلیمی متفاوت می باشد. هوا در این ناحیه گرم و مرطوب بوده و در آنجا پوشش گیاهی ناچیزی به چشم می خورد که این خود باعث به وجود آمدن تعداد کمی گونه های جانوری در این ناحیه شده است. گاومیش، تعدادی گونه پرنده، کرم ها، تک یاخته ها، پشه، لارو، مگس و نوعی جلبک در این جزیره می باشد. این جاذبه یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، است.

جزیره دوون، کانادا Devon Islan

جزیره دوون، کانادا Devon Islan

 لاس پوزاس(las pozas)، زیلیتا (XILITLA)، مکزیک
سرزمین عجایب خالی از سکنه در مکزیک یکی از شگفتی های مکزیک پارک لاس پوزاس است. این مکان شبیه به خرابه ای باستانی به نظر می رسد. ادوارد جیمز، هنرمند نامتعارف انگلیسی این پارک را در جنگل بارانی واقع در مکزیک ساخته است. مجسمه های سورئال که مانند خرابه های یک عمارت به نظر می رسد با طبیعت زیبای منطقه ترکیب و برداشتی از سرزمینی عجایب را به انسان منتقل می کند و انسان را متعجب می کند. باغ های لاس پوزاس نوعی تقارن با تاریخ شکوفایی و حتی فرمولی علمی دارند. زمانی در این باغ یک باغچه با گل های ارکیده بسیار زیبا بوده که طبیعتی بی نظیر به این باغ بخشیده بود اما یخبندان سال 1962 باعث شد که جیمز تمرکز خود را روی مجسمه های سورئالی خود جمع کند و 36 مجسمه را در این باغ به وجود آورد. وقتی به این شگفتی و به این طبیعت سفر کردید حتما در این منطقه چرخی زده و عکس هایی بی نظیر بگیرید و با نشان دادن این طبیعت به دوستانتان آن ها را شگفت زده کنید. این باغ که یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، بوده در تمام طول سال باز است.

لاس پوزاس (las pozas)، زیلیتا (XILITLA)، مکزیک

لاس پوزاس (las pozas)، زیلیتا (XILITLA)، مکزیک

زیباترین مناظر طبیعی جهان : شگفت انگیز ترین طبیعت جهان : پارک ملی ژانگ
صخره های سر به فلک کشیده در این پارک حتما شما را شگفت زده خواهد کرد. ژانگ جیاجی یکی از جاذبه های گردشگری در چین می باشد. این پارک با وسعت 130 کیلومتر مربع در 32 کیلومتری حومه شمالی شهر قرار دارد. کوهستان یوان ژیاژیه به علت کوه های شیب دار فراوانش و ستون های سنگی عجیب و غریبش و همچنین دره های عمیقش بسیار دیدنی می باشد و شما را شگفت زده خواهد کرد. این طبیعت بکر و زیبا را از دست ندهید. صحنه هایی از فیلم آواتار به علت خاص بودن این کوهستان در آنجا فیلمبرداری شده است. حدود 800 متر که وارد کوهستان می شویم یک دنباله زیگزاگ دیده می شود که به سمت بالا می رود و به سمت سرزمین ارواح سرگردان. در این پارک می توان بسیاری از اشکال و اندازه های مختلف که ممکن است بخشی از آن ها در ابرها پنهان شده باشد، دیده می شوند. در این پارک نکته دیگر برای اینکه شما متعجب شوید، وجود دارد. شما در این طبیعت زیبا می توانید مرتفع ترین تلکابین دنیا را که در کتاب گینس ثبت شده است، مشاهده کنید و با آن به تماشای این طبیعت زیبا بروید و این شگفتی ها را بهتر به نظاره بنشینید. طول کل تلکابین 7455 متر است. جاده تونتیان یا جاده ای با 99 پیچ یک بزرگراه 11 کیلومتری می باشد که در کوهستان یوآن ژیاژیه قرار دارد. این جاده یکی از شیب دارترین جاده های مارپیچ جهان است. فاصله بین هر دو پیچ در این جاده حداقل 300 متر و حداکثر 1200 متر می باشد. رودخانه ای با نام نهر جریان های طلایی زیبایی این طبیعت بی نظیر را دوچندان کرده است. طول این رودخانه تقریبا 8 کیلومتر می باشد. از این رودخانه با نام بهشت گیاهان نیز یاد می شود زیرا تمام مسیر جریان آب پوشیده از گیاهان و گل های متفاوت و زیباست. از نکات جالبی که شما را شگفت زده خواهد کرد این است که در فصل پائیز می توانید سایه خود را در این رودخانه ببینید که به مرور به چند سایه تقسیم می شود. علت این نکته را هنوز کسی نمی داند. این رود زیبایی این طبیعت را چندین برابر کرده است. یک بخش 70 متری از مسیر با شیشه ای با ضخامت تنها 6 سانتی متر وجود دارد. در این قسمت شما می توانید عمق گودال زیر پای خود را ببینید. این قسمت نکته ای دیگر در این پارک می باشد که شما را شگفت زده خواهد کرد. با این تفاسیر اگر شما ترس از ارتفاع دارید به شما پیشنهاد می کنم که به این بخش از پارک نروید و از دیگر قسمت های پارک دیدن کنید. طبیعت بی نظیر این پارک نیز شما را شگفت زده خواهد کرد. پوشش گیاهی بی نظیر، صخره هایی که سر در آسمان فرو برده اند و گویی بی انتها می باشند و مرتفع ترین تلکابین جهان همه و همه شما را شگفت زده خواهد کرد. معبد عجائب شش گانه که در مرتفع ترین قله کوهستان در دهکده یاوزی قرار دارد از دیگر شگفتی های این کوهستان می باشد. گونه های گیاهی و جانوری کمیاب، سنگ های بلند و سر به فلک کشیده اطراف معبد، آب و هوا همه و همه موجب شده تا این معبد با این نام خوانده شود. پلی که به صورت طبیعی توسط دو تخته سنگ مرتفع در جنوب کوهستان به وجود آمده حتما موجب شگفتی شما خواهد شد. این پل 50 متر طول و 400 متر درازا دارد و همواره پر ترددترین نقطه پارک می باشد که عکاسان در حال عکاسی بر روی آن هستند. ستون جنوبی آسمان دیگر شگفتی این طبیعت زیبا و بی نظیر می باشد. این صخره 1074 متر ارتفاع از سطح دریا دارد. این ستون جز بلندترین ستون ها بین 3000 ستون این پارک می باشد. این پارک یکی از برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، می باشد.

پارک ملی ژانگ جیاجی، چین ZHANGJIAJIE NATIONAL FOREST PARK 

پارک ملی ژانگ جیاجی، چین ZHANGJIAJIE NATIONAL FOREST PARK

 

سنتوس(CENOTES)، مکزیک
گودالی عمیق با طبیعتی بی نظیر که قابل وصف نیست و شما را شگفت زده خواهد کرد. گودال های طبیعی زیادی در مکزیک وجود دارد که بسیارس از آن ها توسط مایان ها با عنوان مکانی مقدس استفاده می شوند. امروزه این گودال ها به علت طبیعت زیبا و غیر قابل وصف که موجب شگفتی همگان می باشد باعث جذب توریست هایی فراوان به سمت خود شده اند. گودال سنتوس یکی از گودال ها می باشد که زیبایی آن همه را شیفته کرده و توریست را شگفت زده می کند. اگر به مکزیک سفر کردید حتما به این طبیعت بکر و زیبا سفر کرده و از آن لذت ببرید. گودال سنتوس از جمله مکان هایی است که در هر جایی یافت نمی شود و گرنه در لیست ما قرار نمی گرفت

سنتوس(CENOTES)، مکزیک

.سنتوس(CENOTES)، مکزیک

زیباترین مناظر طبیعی جهان : شگفت انگیز ترین طبیعت جهان : غار سون دونگ، ویتنام HANG SON DONG
غار سون دونگ به معنای غار رود کوهستانی می باشد. این غار شگفتی دیگری است که برای شگفت زده کردن شما در این لیست آورده شده است. غار سون دونگ غاری می باشد در پارک ملی فونگ نها که بانگ در استان کوانگ بن در کشور ویتنام که در نزدیکی مرز این کشور با لائوس قرار دارد. از درون غار رود زیرزمینی و پر شتابی می گذرد. غار سون دونگ توسط فردی محلی با نام هو کان در سال 1991 کشف گردید. در آن زمان مردمان جنگل نشین منطقه به علت صدای سوت مانندی که از غار شنیده می شد از آن هراس داشتند. این صدا به علت گذر رود از زیر زمین غار بود. کشف غار تا سال 2009 مسکوت ماند تا آنکه گروهی از دانشمندان بریتانیایی از انجمن غار پژوهی بریتانیا به رهبری هاوارد و دب لیمبرت از 10 تا 14 آوریل همان سال اقدام به انجام بررسی هایی در آن نمودند اما پیشرفت پس از رسیدن به دیوار کلسیتی بزرگ متوقف شد. بنا به گفته لیمبرت و گروهش این غار 5 برابر بزرگتر از غار فونگ نهاست که در گذشته بزرگترین غار ویتنام خوانده شده بود. این غار شگفتی محققان را بر انگیخته زیرا بزرگتر از هر غاری است که تا به حال در طبیعت کشف شده و آن ها را شگفت زده ساخت. وسعت حفره غار به حدی می باشد که یک شهر با تمام ساختمان هایش در آن جای می گیرد

غار سون دونگ، ویتنام HANG SON DONG

غار سون دونگ، ویتنام HANG SON DONG

 

 مسیر مسابقه پلایا، کالیفرنیا، ایالات متحده RACETRACK PLAYA
حرکت سنگ ها در دریاچه ای خشک در دل دره مرگ و قایقرانی سنگ ها در این برهوت علت شهرت این مکان است و اتفاقی که مدت ها همگان را شگفت زده کرد. در این مسیر سنگ ها به گونه ای شگفتی وار و مرموز به اطراف حرکت می کنند و حتی رد خود را بر جای می گذارند. شاید دیدن رد آن ها در این طبیعت خشک شما را نیز شگفت زده کند. طبق نظریه هایی که بیشتر مورد توجه هستند این سنگ ها بر اثر وزش بادهایی شدید و قوی پس از آنکه باران سطح زمین را لغزنده می کند به حرکت در می آیند. دیدن این حرکت در سنگ ها همه را شگفت زده می کند. سنگ هایی که در این دریاچه خشک شده سفر می کنند و از خود ردی شبیه به مسیر مسابقه بر جای می گذارند، علت نامگذاری مسیر مسابقه پلایا هستند. این منطقه یکی از برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، است

مسیر مسابقه پلایا، کالیفرنیا، ایالات متحده RACETRACK PLAYA

.مسیر مسابقه پلایا، کالیفرنیا، ایالات متحده RACETRACK PLAYA

 

 دریاچه جوکولسارلون، ایسلند JOKULSARLON
دریاچه ای یخی با نام جوکولسارلون که دریاچه ای با ساحل یخ زده است. این شگفتی یکی از جاذبه های ایسلند بوده که باعث شگفت زده شدن بسیاری شده است. شن های آتشفشانی سیاه این دریاچه زمینه ای منحصر بفرد را برای قطعه های یخ فراهم ساخته و منظره ای را به وجود آورده که همه را شگفت زده می کند. این دریاچه در حاشیه پارک واتناجوکول و در جنوب شرقی ایسلند واقع می باشد. پس از آنکه یک یخچال طبیعی عظیم از حاشیه اقیانوس اطلس فاصله گرفت، دریاچه جوکولسارلون به وجود آمد که در حال حاضر چون یخ ها هر چه بیشتر و بیشتر در حال آب شدن می باشند دریاچه نیز در حال وسعت گرفتن است. در حال حاضر این دریاچه 1.5 کیلومتر از حاشیه اقیانوس اطلس فاصله دارد و دارای مساحتی به بزرگی 18 کیلومتر مربع می باشد و همچنین عمق این دریاچه 248 متر می باشد. این دریاچه عمیق ترین دریاچه ایسلند است. حتما با دیدن این دریاچه یخی و زیبایی هایش شگفت زده خواهید شد. در میان غارهای یخی نزدیک این دریاچه گشت و گذار کنید و از طبیعت یخی آن در بین دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، لذت ببرید.

دریاچه جوکولسارلون، ایسلند JOKULSARLON

دریاچه جوکولسارلون، ایسلند JOKULSARLON

 

کوه برومو (BROMO)،جاوای شرقی، اندونزی
آتشفشانی همیشه گرسنه. کوه برومو کوهی آتشفشانی و فعال در شرق جاوا در اندونزی می باشد. هنگام فوران برومو دود گوگردی غلیظی از آن خارج می شود. هنگام فعالیت برومو امکان بازدید از آن وجود ندارد اما وقتی فعال نیست با طبیعت بی نظیرش تبدیل به یکی از شگفتی های طبیعت می شود. قله آن در ارتفاع 2332 متری قرار دارد که به خاطر منظره طلوع بی نظیرش شهرت دارد. این کوه در میان دشت وسیعی از شن به نام دریای شن قرار گرفته است. در این زمین های بی حاصل حدود 90 هزار Tenger زندگی می کنند. هر ساله از این کوه دود و آتش برپا می شود اما با این حال مردم تنگر بنا بر فستیوالی که هر ساله بر پا می کنند و یک ماه به طول می انجامد اول از خدای خود نعمت فراوان درخواست می کنند و سپس به طرف دهانه رفته و غذا و سبزیجات و برنج و همینطور دام های خود را پیشکش می کنند و به دهانه پرتاب می کنند. بعضی از آن ها با وجود تمام خطراتی که وجود دارد به داخل دهانه می روند تا پیشکش ها را بردارند زیرا معتقدند که برایشان خوش شانسی می آورد و بقیه آن ها را با تور بیرون می کشند. این عمل مردم تنگر و دیدن کوهی آتشفشانی که همیشه فعال است شما را شگفت زده خواهد کرد. تماشای این طبیعت بی نظیر به طور کلی چشم اندازی بی نظیر را به شما هدیه می کند. برای دیدن این شگفتی به این مکان در بین دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، رفته و از دیدنش لذت ببرید.

کوه برومو (BROMO)،جاوای شرقی، اندونزی

کوه برومو (BROMO)،جاوای شرقی، اندونزی

 

 استون هنج (Stonehenge)، ویلت شایر (Wiletshire)، انگلستان
یادمانی پیشا تاریخی، تاریخی گویا با زبان سنگ ها در انگلستان می باشد. این تاریخ شگفت انگیز در شهرستان ویلتشر در 2 کیلومتری غرب آمسبوری و 13 کیلومتری دشت سالزبری قرار دارد. این یادمان باقی مانده از دوران عصر برنز و دوران نوسنگی می باشد. این طبیعت و این شگفتی بی نظیر بر اساس تاریخ گذاری رادیو کربن 2000 تا 3000 پیش از میلاد قدمت آن تخمین زده شده است. این ناحیه از 9000 سال قبل محل زندگی انسان بوده و این یعنی استون هنج سال ها پیش از ساخت، منطقه ای مهم محسوب می شده است. در 3100 سال پیش اولین مرحله از استون هنج شامل خندق حلقه ای با یک کناره در داخل ساخته شد. یک حلقه از 56 سوراخ که امروزه با نام سوراخ های اوبری خوانده می شوند در درون کناره ایجاد شد. همینطور سنگ هیل در شمال شرقی استون هنج بنا شد. 2100 سال پیش مرحله دوم استون هنج ساخته شد. ساختار اولیه توسط یک سلسله سنگ های آبی دایره ای شکل مشخص می شود. 2000 سال پیش کار ساخت مرحله سوم آغاز شد. 1900 سال پیش سنگ های سارسین بزرگ در استون هنج آراسته می شود. 1500 سال پیش سنگ های آبی در استون هنج کار گذاشته شده و آخرین مرحله استون هنج به پایان می رسد. اینگونه است که این بنای عجیب ساخته شده تا در این دوران مردمان را شگفت زده کند. محوطه امروز استون هنج مثلثی می باشد به مساحت 46.9 هکتار که از دو ضلع به جاده اصلی می خورد. در شعاع 3 مایلی استون هنج حدود 17 تپه کشیده شده که روزگاری گورهای دسته جمعی بوده اند. نمای این تپه ها با گچ سفید شده اند. استون هنج شناخته شده ترین اثر دوران نوسنگی می باشد اما هیچ اطلاعاتی از چگونه و چرایی ساخت این بنا در دست نیست. تمامی دانشمندان در مجهول و مرموز بودن این بنا اتفاق نظر دارند. این شگفتی همگان را شگفت زده ساخت. بعضی استون هنج را معبد، بعضی سازه ای رومی، بعضی شگفتی ای مرموز، بعضی آن را محل اجتماع، بعضی محل شفا به علت یافتن اجساد در آن و بعضی آن را رصدخانه می دانند اما هنوز هیچ یک تائید نشده است. استون هنج هر ساله پذیرای میلیون ها گردشکر می باشد که همه آن ها با دیدن قدمت و تاریخ و اینکه اصلا این بنا چرا وجود دارد، شگفت زده می شوند و با تمام شگفتی از دیدنش لذت می برند. آسمان شب در این منطقه شما را شگفت زده خواهد کرد. این شگفتی یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، می باشد.

استون هنج (Stonehenge)، ویلت شایر (Wiletshire)، انگلستان

استون هنج (Stonehenge)، ویلت شایر (Wiletshire)، انگلستان

 

 

 اوگاشیما، ژاپن
اوگاشیما از زیباترین مناظر طبیعی یا جزیره آبی دو آتشفشان در دل هم که با ظاهری شبیه به پارک ژوراسیک شما را شگفت زده خواهد کرد. این شگفتی در ژاپن در 358 کیلومتری جنوب توکیو واقع می باشد. وسعت جزیره به بزرگی 9 کیلومتر می باشد. این طبیعت زیبا با صخره هایی شیبدار در زنجیره جزایر ایزو قرار گرفته است. این جزیره شگفت انگیز تماما از گدازه ساخته شده است از گدازه های دو آتشفشان بیرونی و درونی اش و در قرن 18 میلادی فعال شد و موجب مرگ چندین نفر گردید. با این همه در حال حاضر جمعیت کوچکی 200 نفری با پیشه کشاورزی و ماهیگیری در این شگفتی ساز زندگی می کنند. در این طبیعت زیبا تنها یک مدرسه و یک اداره پست ادارات آن را سازمان می دهند. اوگاشیما جزیره ای با آب و هوای گرم و شرجی می باشد که متاثر از هوای گرم کوروشیو می باشد. طبیعت این جزیره را گونه های مختلف پرندگان زیباتر کرده است. لبه آتشفشان بیرونی با نام اوتونبو حدود 432 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و مرتفع ترین بخش این طبیعت بی نظیر به شمار می آید. جزیره مملو از محفظه های هوایی می باشد که بومیان منطقه از این شگفتی استفاده مفید می کنند. آن ها آب دریا را روی این محفظه ها حرارت می دهند و از آن نمک تهیه می کنند. کوروساکی قدیمی ترین بخش جزیره بود که در جنوب غربی طبیعت جزیره قرار داشت اما حدود 3000 سال پیش با فعالیت این آتشفشان گدازه ها تمام آن را در بر گرفتند. این فعالیت 600 سال طول کشید و جنوب شرقی را هم در برگرفت. این جزیره با طبیعت زیبا شما را با چشمه های آب گرمش یا قدم زدن در طبیعت زیبایش پذیرا می باشد.

اوگاشیما، ژاپن

اوگاشیما، ژاپن

 

دروازه جهنم Cehennem derwezesi، ترکمنستان
در مجموعه زیباترین مناظر طبیعی دروازه ای به جهنم با گدازه های آتشین و طبیعتی آذین شده با آتش. این شگفتی در واقع میدانی گازی در کنار روستای دروازه در قره قوم استان آخال ترکمنستان می باشد. گودالی عظیم به قطر 70 متر و گودی بیشینه تا 20 متر وجود دارد که در آتش ناشی از تراوش گاز طبیعی بیش از 40 سال است که در حال سوختن می باشد. شگفتی در دیدن این منظره انسان را فرا می گیرد. بوی گوگرد و ترکیبات آن تا مسافت های دور همه جا را فرا گرفته است. محدوده حرارت غیر قابل تحمل آن تا حدود 60 متری لبه گودال را فرا گرفته است. این گودال در پی حفاری محققین اتحاد جماهیر شوروی به ریزش گودال به وجود آمد. در این حال بود که متان و گاز فراوانی در هوا پخش شد و این شگفتی ساز به وجود آمد و محققین برای اینکه سمیت این گاز طبیعت را نابود کنند تصمیم به آتش زدن آن کردند تا گاز تمام شود اما با سوختن طولانی مدت این گودال با این حجم همگان شگفت زده اند. دروازه جهنم به یکی از مناطق توریستی ترکمنستان تبدیل شده اما این طبیعت و این شگفتی باعث شعله ور شدن گازهای قابل اشتعال در بعضی مناطق شده که از آن دسته می توان به شعله های آتش موقت و گاه دائم از حیاط خانه ها و کوچه ها اشاره کرد. این اتفاق در مسجد سلیمان هم دیده شده است. این طبیعت همیشه گداخته در بین برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، قرار دارد.

دروازه جهنم Cehennem derwezesi، ترکمنستان

دروازه جهنم Cehennem derwezesi، ترکمنستان

 

 

دوستی کویر و دریا
روستای درک در ایران طبیعتی دارد با عشق دریا و جنگل به هم. نام دریا و جنگل همیشه کنار هم آورده شده و دریا را در کنار سرسبزی می خوانند زیرا آب همیشه به ارمغان آورنده طبیعت سبزی می باشد اما این بار تلاقی دریا و کویر شما را شگفت زده خواهد کرد. ایران مهد زیبایی ها، گهواره این طبیعت زیبا می باشد. روستای درک روستایی در بخش زرآباد شهرستان کنارک در مرز بین سیستان و بلوچستان و هرمزگان دارای بکرترین و زیباترین طبیعت ها می باشد. بودن دریا و کویر در کنار هم انسان را شگفت زده می کند که چگونه ممکن است در درک آب این بار سبزی را به ارمغان نداشته است. شاید باور نکنید که همراهی این دو با هم بسیار زیبا و شگفت انگیز است. این دو با هم طبیعتی زیبا را رقم می زنند که شما از دیدنشان سیر نخواهید شد. علاوه بر تلاقی این دو شگفتی در درک، می توانید نخلستان ها، تپه های رمل سفید و زیبایی هایی دیگر را ببینید. این طبیعت زیبا و شگفتی ساز برای گردشگران ایرانی و خارجی ناشناخته باقی مانده و بعید است از طبیعت دوستان این مرزو بوم که از این زیبای بی همتا غافل مانده باشند. برای رفتن به این شگفتی و این طبیعت زیبا می توانید از طریق دریا و خوشگی به آنجا سفر کنید و از آزامش بدون وصفش لذت ببرید. آسمان پرستاره و صاف کویر در شب همراه با صدای موج های دریا آرامشی به شما اهدا می کند که مطمئنا در هیچ کجای دنیا تجربه نخواهید کرد. تجربه دیدن غروب سرخ رنگ خورشید در کنار دریا و کویر در یکی از زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، لذت بخش خواهد بود.

دوستی کویر و دریا

دوستی کویر و دریا

 

چشمه آبگرم گرند پریسماتیک، یلواستون، آمریکا Grand prismatic spring
این شگفتی چشمه آب گرمی می باشد که در فصول مختلف حلقه های رنگی خیره کننده روی آن نقش می بندد که در هر فصل رنگش فرق می کند. در تابستان ها این حلقه ها به رنگ های زرد و قرمز و در زمستان ها به رنگ سبز خاصی در می آید. طبیعت در این لحظه ها در این مناطق دیدنی تر از هر زمان دیگری می باشد. دیگر شگفتی این جاذبه راه های پیاده روی مختلف برای رسیدن به طبیعت این چشمه است. چشمه یلواستون جز طبیعت پارک ملی یلواستون در آمریکا قرار دارد و بزرگترین چشمه آب گرم طبیعی در ایالات متحده به شمار می آید و همچنین این طبیعت با شگفتی که دارد جز سه چشمه بزرگ جهان نیز می باشد. دمای آب در این طبیعت زیبا 71 درجه سانتیگراد می باشد. اگر به ایالات متحده سفر کردید حتما از دیدن این شگفتی غافل نشوید.

چشمه آبگرم گرند پریسماتیک، یلواستون، آمریکا Grand prismatic spring

چشمه آبگرم گرند پریسماتیک، یلواستون، آمریکا Grand prismatic spring

موآی Moai، جزیره ایستر
مهمترین مظهر فرهنگی جزیره ایستر موآی ها می باشند. 288 موآی از بین همه موآی ها روی سکوهای عظیمی با نام آهو ایستاده اند. فاصله این سکوها از هم 2400 متر است و یک نوار تقریبا سراسری دور تا دور باغ به وجود آورده اند. 600 موآی دیگر که در آستانه تکامل هستند در سرتاسر جزیره از جمله در معادن، کنار جاده های قدیمی و در ساحل هستند. بسته به اندازه و وزن موآی پیش بینی می شود که برای حمل هر یک 50 تا 150 نفر همراه غلطک یا سورتمه نیاز است. بعضی از موآی ها دارای تاج یا کلاه قرمز رنگ هستند که هنوز کسی علتش را نمی داند ولی بعضی معتقدند که این موآی ها برای رسوم خاص آئینی یا برای طائفه یا خانواده بخصوصی مقدس بوده اند. این مجسمه های عظیم که باعث شگفتی شده اند در طی یک دوره کوتاه خلاقیت و به صورت خرسنگی ساخته شده اند. باستان شناسان حدود 887 مجسمه سنگی در جزیره یافته اند. این شگفتی ها نیم تنه هستند و به سرهای جزیره ایستر معروف می باشند. برخی از این مجسمه ها از زیر خاک بیرون آورده شده اند و زمان ساخت هیچ یک هنوز دقیقا معلوم نیست. تقریبا 95% آن ها از سنگ و خاکستر آتش فشانی متراکم ساخته شده اند. در حال حاضر حدود 50 مجسمه دوباره برپا شده اند و بزرگترین مجسمه برپا شده Paro نام دارد که تقریبا 10 متر ارتفاع و حدود 75 تن وزن دارد. مجسمه ای یافت شده، نیم تنه می باشد و اگر ساخت آن به اتمام می رسید 21 متر ارتفاع و 270 تن وزن می داشت. در ساخت همه مجسمه ها از یک نوع سبک پیروی شده است. همه آن ها سرهای بزرگ و بی تناسب دارند. وقتی جزیره کشف شده همه موآی ها روی زمین افتاده بودند که محققین معتقدند که این اتفاق به دلیل اختلافات آئینی بین ساکنین جزیره بوده است ولی عده ای دیگر آن را به دلیل زلزله های شدید می دانند. در پشت و نشیمنگاه این مجسمه ها حکاکی هایی وجود دارد که آئین مردم قدیم را که خالکوبی هایی خاص می کردند را بازگو می کند. دیدن این شگفتی ها در طبیعتی زیبا شما را شگفت زده خواهد کرد پس از دیدن آن ها غافل نشوید

موآی Moai، جزیره ایستر

.موآی Moai، جزیره ایستر

 

 خطوط نازکا، پرو
این خطوط در صحرای نازکا و یک دشت بایر واقع شده است. این دشت 80 کیلومتر بین شهرهای نازکا و پالیا در پرو کشیده شده است. این خطوط توسط مردمی با فرهنگ نازکایی بین 200 تا 700 میلادی خلق شده است. در این شگفتی صدها شکل منحصر به فرد وجود دارد از خطوط ساده تا تصاویری از مرغ های مگس خوار، عنکبوت، میمون، ماهی، کوسه، نهنگ قاتل و مارمولک را در این شگفتی خواهید دید و شگفت زده خواهید شد. گفته می شود که این خطوط بجز از هوا قابل تشخیص نیستند و می توان حدس زد که شگفتی سازهای نازکایی هرگز خلاقیت خود را به صورت منسجم ندیده اند. این شگفتی ها از فراز کوه ها و تپه های اطراف قابل رویت می باشد پس نگران نباشید با سفر به این طبیعت شگرف خواهید توانست این زیبایی ها را به صورت منسجم ببینید زیرا کشف این طبیعت زیبا نیز از فراز یکی از کوه های اطراف انجام شد و در آن زمان دیدن این زیبایی ها مردم را بسیار شگفت زده کرد. این خطوط با برداشتن سنگ ریزه هایی با پوشش اکسید آهن به وجود آمد. این سنگ ها سطح صحرای نازکا را پوشانده اند. با برداشتن این سنگ ها تضادی با رنگ روشن زیرین به وجود می آمد. مساحتی که این خطوط پوشش می دهند 500 کیلومتر مربع می باشد و بزرگترین شکل ها حدود 270 متر درازا دارد. این شگفتی ها در نازکا به علت طبیعت خشک زیاد، باد کم و شرایط آب و هوایی ثابت تا به حالا باقی مانده اند. از زمان کشف این شگفتی تخیلات زیادی در رابطه با این خطوط به وجود آمده است. باستان شناسان علت وجود این خطوط را اینگونه بیان می کنند: خطوط نازکا به وسیله مردم نازکا با استفاده از وسایل ساده و تجهیزات زمین پیمایی و نقشه برداری ایجاد شده اما تیرک های چوبی که برای آزمایش کربن مورد استفاده واقع می شدند و سفال هایی که در برخی از مناطق نازکا پیداشده اند این فرضیه را رد می کنند. با همه فرضیه های که وجود دارد، انگیزه مردم نازکا برای خلق این خطوط ماندگار ترین راز این شگفتی ها می باشد. محققین عقیده دارند که خلق این شگفتی ها توسط مردم نازکا انگیزه مذهبی داشته و آن ها معتقدند که فقط خدایان از آسمان قادر به دیدن اشکال این خطوط هستند. برخی این اشکال را به عنوان موضوعاتی نمادین برای ستایش خدایان توسط مردم نازکا و کمک خواستن آن ها از خدایان معرفی کرده اند. این خطوط دارای فرضیه های بسیاری می باشند که فرهنگ مذهبی مردم نازکا مورد قبول ترین آنان است. این منطقه در بین دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، جای دارد.

خطوط نازکا، پرو

خطوط نازکا، پرو


 روستایی با مردم غارنشین
روستای صخره ای میمند شهر بابک با چند هزار سال قدمت باستانی ترین سکونتگاه های بشر در ایران هستند. این شگفتی با قدمت دیرینه اش یادآور ایامی است که انسان ها خدایان را در بلندای کوه ها جست و جو می کردند. این شگفتی تماما با دست کنده شده است. میمند روستایی است با 6 تا 12 هزار سال قدمت با اشیایی که نشان از دوره ساسانی دارد و مردمانی که هنوز نشان از گویش پهلوی دارند. آب و هوای میمند کوهستانی، دارای زمستانی سرد و تابستانی معتدل است. این شگفتی بی نظیر با طبیعت زیبا و بی مانندش جز فهرست یونسکو در بین برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، می باشد.روستایی با مردم غارنشین

روستایی با مردم غارنشین

 

 ونیز ایران
روستای سراخیه در تالاب بین المللی شادگان خوزستان به عنوان یک تالاب بین المللی شناخته شده است. کوچه پس کوچه های روستای سراخیه در میان آب ها هستند و مردم برای رفت و آمد از قایق استفاده می کنند. این خود باعث شگفتی می شود. حتما به این شگفتی با طبیعت زیبایش سفر کرده و از آن لذت ببرید.

ونیز ایران

ونیز ایران

 

مردمانی ایرانی با خط لاتین
روستای زرگر در 100 کیلومتری تهران که هم ایرانی اند و هم اروپایی، هم فارسی می دانند و هم ترکی است.چهره شان شبیه آریایی هاست و هم گلادیاتورها و وایکینگ ها، قدشان بلند و دلشان مهربان می باشد. این ها همه دلایلی است که باعث شگفتی شما خواهد شد. چیزی که بیشتر باعث شگفتی شما خواهد شد زبان مادری آن ها می باشد که رومانو است. قدیمی های روستا هم نمی دانند که چرا زبانشان رومانی است و خطشان لاتین اما به یاد دارند که در زمان قدیم مردی در بازار بوده که حساب آن ها را با خط روسی می نوشته اما از زمان مرگ او دیگر خط روسی ور افتاده است. تحصیل کرده های زرگر سال ها پیش در اینترنت چند لغت رومانو را پخش کردند و از سراسر دنیا خواستند که اگر این لغت را می شناسند به این روستا بیایند. چندی بعد چند توریست به روستای زرگر آمدند و شاد بودند که همزبانان خود را در ایران یافته اند. اما آن ها شگفت زده بودند از اینکه هم زبانانشان در ایران چرا تشکیلات ندارند و در نشست های سالانه شرکت نمی کنند. برای دیدن این مردم مهربان با شگفتی های روستایشان به آنجا در بین دیدنی ترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، بروید.

مردمانی ایرانی با خط لاتین

مردمانی ایرانی با خط لاتین

 

صحرا سفید فرافره، مصر White Desert Farafra
صحرایی منحصر به فرد به سپیدی برف که شما را شگفت زده خواهد کرد اما این سپیدی به علت وجود برف نیست. شگفتی دیگر این صحرا صخره های عظیم قارچ مانند آن است. این طبیعت زیبا 2.5 کیلومتر مساحت دارد و در غربی ترین منطقه مصر قرار گرفته و تنها قسمت شمالی آن است که سفید رنگ است. گفته می شود که در قرون وسطی این منطقه دارای آب بوده است که پس از تبخیر آب، رسوبات و بقایای بدن جانوران این صخره ها را به وجود آورده است. طبیعت خشک زیبا برای کویر دوستان بسیار قابل توجه و شگفت انگیز خواهد بود. به این شگفتی سفر کرده و از زیبایی های آن در بین برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، لذت ببرید.

صحرا سفید فرافره، مصر White Desert Farafra

صحرا سفید فرافره، مصر White Desert Farafra

 

دره ماه، شیلی Moon Valley Chile
خیلی ها آرزوی سفر به ماه در سر دارند. برای آن ها خبری دارم که شگفت زده شان خواهد کرد. در شیلی دره ای شگرف با طبیعتی زیبا و بی مانند وجود دارد که طبیعت ماه را برای شما به صورت طبیعی شبیه سازی کرده است. قطعه ای از ماه بر روی زمین که گویی خدا این طبیعت را به عمد خلق کرده تا ظاهر ماه را برای ما نمایان سازد. این دره در 13 کیلومتری غرب و شمال سان پدرو قرار دارد. در این طبیعت زیبا ساختارها و سازه های سنگی متفاوتی به چشم می خورد که بر اثر فرسایش باد و آب به وجود آمده است. طیف رنگ و ساختار این سنگ ها بسیار زیبا است که شباهتی بسیار با سطح ماه دارد. در این دره دریاچه های خشک شده ای که لایه ای سفید و نمکی روی زمین بر جای گذاشته اند نیز به چشم می خورد. در کل، طبیعت زیبای دره شیلی ماه را برای شما شبیه سازی می کند. به این شگفتی سفر کنید و از دیدن زیبایی هایش شگفت زده شوید

دره ماه، شیلی Moon Valley Chile

دره ماه، شیلی Moon Valley Chile

 

 آتش فشان موئاکیا، جزایر هاوایی Mauna kea
موئا کیا در زبان محلی به معنای کوه سفید آتش فشانی می باشد. این شگفتی مسیری طولانی برای لمس خود دارد اما ارزش آن را دارد تا راه زیادی طی کنید و لذت روی ابرها بودن را بچشید. موناکیا کوهی آتشفشانی اما خاموش می باشد که به علت ارتفاع زیادش شهرت دارد. این شگفتی 4207 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. از آخرین فوران آن 4600 سال می گذرد و در حال حاضر در درجه نرمال قرار دارد. این شگفتی دارای دو نوع اقلیم می باشد که این خود به شگفتی آن می افزاید. جنگل در دامنه و اقلیم کوهستانی در قله. با توجه به ارتفاع زیاد کوه در آن رصدخانه هایی بنا شده است. دیدن ستارگان در آن فاصله بسیار زیبا و شگفت انگیز خواهد بود. این شگفتی بلند ترین کوه جهان در بین زیباترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، محسوب می شود.

آتش فشان موئاکیا، جزایر هاوایی Mauna kea

آتش فشان موئاکیا، جزایر هاوایی Mauna kea

 

 باداب سورت، ایران
چشمه هایی پلکانی بوده در شمال ایران با طبیعتی بی نظیر که شما را شگفت زده خواهد کرد. این طبیعت زیبا از جنس تراورتن می باشد و در طی هزاران سال به وجود آمده اند. تراورتن نوعی سنگ آهکی است که از رسوب کلسیم موجود در آب به وجود می آید. دو چشمه آب گرم با خواص بی نظیر و طبیعتی بی مانند در این منطقه وجود دارد. رنگ قرمز و نارنجی منحصر بفرد این چشمه های پلکانی به دلیل وجود مقدار زیاد اکسید آهن در یکی از چشمه ها می باشد که زیبایی این طبیعت را بیشتر جلوه گر می کند. برای دیدن این شگفتی در بین برترین شگفتی های طبیعت که شگفت زده تان می کند، به شمال ایران سفر کنید و از دیدن این زیبایی لذت ببرید و از خواص درمانی آن استفاده کنید.

باداب سورت، ایران

باداب سورت، ایران

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار