قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به ارائه خدمات پرستاری در منزل در استان خوزستان، گفت: ارائه خدمات پرستاری در منزل در خوزستان از سال 95 آغاز شده و تاکنون در این زمینه به 985 نفر خدمات ارائه شده است.
کد خبر: ۶۵۲۸۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۴ 11 September 2018

 

دکتر خجسته حسینی‌نژاد با اشاره به ارائه خدمات پرستاری در منزل در خوزستان اظهار کرد: آموزش خودمراقبتی در زمينه مراقبت‌های پرستاری به فرد و خانواده مددجو، شناسایی مددجويان و ارجاع به موقع به مراكز بهداشتی درمانی و توانبخشی در زمان بازديد و پيگيری موارد مشخص و آموزش ارائه خدمات مراقبتی به منظور بازتوانی و نوتوانی مددجويان با هماهنگی پزشك معالج شامل برخی از خدمات پرستاری در منزل هستند.

وی تصریح کرد: به بیماران خاص یا از کار افتاده نیز خدماتی از قبیل بازتوانی، آموزش خودمراقبتی و مراقبت تسکینی ارائه می‌شود.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: علاوه بر ارائه خدمات به مراكز و مؤسسات از جمله مدارس، كارخانجات، ادارات، بیماران مزمن و بیماران نیازمند، خدمات بازتوانی به كودكان معلول، معلولين جسمی و روانی و سالمندان نیز ارائه می‌شود.

حسینی‌نژاد با بیان اینکه ارائه خدمات پرستاری در منزل در استان خوزستان از اردیبهشت ماه سال 95 آغاز شده است، عنوان کرد: در سال 95 به 47نفر، در سال 96 به 517 نفر و در سال 97 تاکنون به 421 نفر خدمات پرستاری در منزل ارائه شده است.

وی در خصوص نحوه نظارت بر کار پرستاران در طرح خدمات پرستاری در منزل بیان کرد: نظارت بر خدمات مراکز مشاوره و مراقبت پرستاری توسط کارشناسان اداره پرستاری و اداره نظارت معاونت درمان از طریق بازدید میدانی از مراکز و تجهیزات انجام می‌شود. در این زمینه کلیه مستندات پرستار بررسی شده و پس از هماهنگی و موافقت با مراجعین، مصاحبه و بازدید از منزل مراجعین در خصوص خدمات ارائه شده از سوی این مراکز انجام می‌شود.

قائم مقام معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به اهداف اجرای این طرح، عنوان کرد: یکی از اهداف کاهش طول اقامت بیمار در بیمارستان است.

حسینی‌نژاد ادامه داد: ارائه مراقبت‌های پرستاری در سطوح اوليه، عمومی و تخصصی با توجه به نياز مردم در سطح جامعه و منازل، كاهش هزينه‌های بهداشتی، درمانی و توانبخشی مردم، تداوم و پيگيری مراقبت‌های پرستاری مددجويان بعد از ترخيص از بيمارستان با هماهنگی پزشك معالج یا بيمارستان محل بستری و ارتقای كيفيت و امنيت ارائه مراقبت‌ها و خدمات پرستاری به گيرندگان خدمت برخی از اهداف طرح ارائه خدمات پرستاری در منزل هستند.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: درمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار