استاندار خوزستان:
استاندار خوزستان در این مراسم با تأکید بر ضرورت تقویت زیرساخت‌های سینما، اظهار کرد: یک شهرک سینمایی در احداث خواهد شد تا بتوانیم در حد توان خود، زیرساخت‌های هنر سینما در خوزستان را فراهم کنیم.
کد خبر: ۶۵۳۰۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴ 09 September 2018

غلامرضا شریعتی شامگاه شنبه در آئین گرامیداشت روز ملی سینما در سینما اکسین اهواز اظهار کرد: در هفته گذشته شهرستان اهواز میزبان جشنواره بین المللی فیلم کودکان و نوجوانان بود که بی تردید برگزاری این جشنواره ها می تواند جهش ارزشمندی در فعالیتهای هنری محسوب شود و موجبات نشاط اجتماعی را نیز فراهم آورد.

به گزارش"تابناک" وی یادآور شد: انتظار می‌رود جشنواره ها در امر تولید و همچنین افزایش سطح کیفی آموزش نیز موثر واقع شوند و هم زمان با فعالیت های تولیدی، مقوله نقد تحلیل و پژوهش مورد اهتمام جدی قرار گیرد.

استاندار خوزستان با بیان این که برای ساخت شهرک سینمایی و خانه سینما در اهواز قول احداث آنها را به هنرمندان می دهم، گفت: به این نکته واقفیم که سینما نسبت به تئاتر هنری است که در کنار ذوق و خلاقیت متکی به هزینه و سخت‌افزار است و خوشحالیم که به رغم وجود برخی کاستی ها و تنگناها به واسطه احساس مسئولیت و عزم جدی هنرمندان و سینماگران خلاق خوزستانی در سال ها و ماه های اخیر نیز طرح های مختلف تولید آثار سینمایی اعم از فیلم های بلند کوتاه مستند و انیمیشن به فعالیت خود ادامه دادند و شاهد راهیابی یک اثر از خوزستان به جشنواره بین المللی فیلم کن بودیم که افتخاری ارزشمند را در تاریخ فرهنگی و هنری استان به ثبت رساند.

شریعتی ادامه داد: هرچند که سینما در ایران به عنوان هنری وارداتی شناخته شده است اما در مقاطع مختلف شاهد تاثیرگذاری خلاقانه فیلمسازان ایرانی در این هنر غنی و پرمخاطب حتی در عرصه جهانی بوده ایم که این خود نشان دهنده وجود ظرفیت‌های بالا و پویایی هنر سینما به عنوان هنر هفتم و از همه مهمتر وجود پتانسیل های کارآمد ایرانی است که می‌توانند به گونه ای خلاقانه با استفاده از هنر تصویر موجب مفاهیم ارزشمند و انتقال هنرمندانه آنها به جای جای جهان شوند.

وی بیان کرد: سینماگران خوزستانی بخش ارزنده‌ای از سرمایه های فکری و فرهنگی استان هستند شایسته است که تعامل سازنده ای میان نسل امروز و پیشکسوتان آن صورت گیرد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: حرکت تحول‌آفرین در فضای فرهنگی امروز جهان نیازمند تبادل روزآمد تجربه‌ها و ارج نهادن به دانش نوین است و سینما به عنوان یک هنر ترکیبی و جریان ساز، صنعت و تکنولوژی را هم در خدمت خود درآورده است و امیدوارم در چارچوب تبادل تجربه گام‌های موثری در مسیر توسعه فرهنگی و هنری استان برداشته شود.

شریعتی اضافه کرد: در طول تاریخ سینمای ایران نام تعدادی از فیلمسازان و سینماگران خوزستان در شمار افتخار آفرینان سینمای ایران در عرصه‌های جهانی قرار دارد.

وی گفت: فرهنگ و سرمایه های اجتماعی، هویتی، تاسیسات عمرانی و صنعتی و منابع طبیعی و گردشگری خوزستان و روحیه مقاومت مردمان خونگرم این کهن دیار زرخیز شهید پرور بارها دغدغه و دست‌مایه فیلمسازان نامی کشور برای تولید اثر سینمایی نیز قرار گرفته است که این نکته ارزشمند حکایت از وجود سوژه ها و موضوعات متنوع و متعدد و موقعیت های ارزشمند برای ساخت فیلم با محوریت خوزستان دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار