باتوجه به اینکه خوزستان جزو سه استان اول کشور در تعداد افراد بازمانده از تحصیل است یکی از پروژه‌های انجام شده بررسی کودکان بازمانده از تحصیل بود. بدستور استاندار خوزستان، خانه به خانه در مناطق ملاشیه، زویه و فرهنگیان، کودکان شناسایی و یک هزار و ۱۳۰ نفر بازمانده از تحصیل جذب و برای آنها جشن بزرگی برگزار شد و برای سال جاری نیز اقدامات لازم در دست انجام است.
کد خبر: ۶۵۳۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۳ 09 September 2018

در اواخر سال ۹۵ که با پیگیری استاندار خوزستان مسائل اجتماعی خوزستان از سطح استان به «شورای اجتماعی کشور» به ریاست وزیر کشور کشیده شد برای ۱۲ مصوبه اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد به تصویب رسید و برنامه ریزی طبق بودجه اختصاص داده شده صورت گرفت. بگفته مدیر کل اجتماعی استانداری خوزستان، بخش اعظمی از این اعتبار و مصوبات به مسئله حاشیه نشینی اختصاص یافت.

به گزارش"تابناک"؛ بنابر آمار ۸۵۰ هزار نفر در خوزستان حاشیه نشین هستند که ۶۰ درصد از این تعداد جزئی از حاشیه اهواز به حساب می آیند. خوزستان بعد از خراسان رضوی، مقام دوم حاشیه نشینی کشور را دارد.

بعد از ورود به شورای اجتماعی کشور از اردیبهشت ۹۶ چند طرح ویژه در سال ۹۶ از جمله «اطلس آسیب های اجتماعی» تهیه شد. این اطلس به تفکیک، آسیب‌های هر شهرستان را ثبت کرد. آمار مورد نیاز اطلس با توزیع ۱۲ هزار پرسش نامه بین مردم و مسئولان به دست آمد و سیاست گذاری ها در این بخش بر اساس تحقیقات به عمل آمده صورت گرفت.

ساماندهی مناطق حاشیه با شیوه دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی از دیگر طرح های استانداری است. این طرح فقط به ۱۰ استان سهمیه داده شد و سهم ما از ۱۰۰ محله در کشور ۱۰ محله در خوزستان با ۸ دفتر بود که در برخی محلاتِ استان این دفاتر تاسیس شد.

این دفاتر متولی مناطق مختلف می شوند و در پنج حوزه اجتماعی، کالبدی، اقتصادی، حقوقی، فرهنگی که جدی ترین موضوع در بحث ساماندهی مناطق حاشیه است فعالیت می کنند.

بگفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری، از اعتبارات مناطق حاشیه طرح «بهبود امنیت غذایی» به صورت پایلوت در شهرستان کارون اجرا شد. یکی از موسسات که به صورت بومی فعالیت می کرد که با تخصیص اعتبار به آنها در بحث شناسایی، آموزش و توانمند سازی دولت را کمک کردند. در سال ۹۶ این پروژه به اتمام رسید و ایذه به عنوان شهرستان بعدی برای این طرح در نظر گرفته شد.در شهرستان کارون نیز تجهیز و تعمیر خانه بهداشت با تزریق اعتبار ۷۰۰ میلیون تومانی به طرح انجام شد.

همچنین باتوجه به اینکه خوزستان جزو سه استان اول کشور در تعداد افراد بازمانده از تحصیل است یکی از پروژه‌های انجام شده بررسی کودکان بازمانده از تحصیل بود. بدستور استاندار خوزستان، خانه به خانه در مناطق ملاشیه، زویه و فرهنگیان، کودکان شناسایی و یک هزار و ۱۳۰ نفر بازمانده از تحصیل جذب و برای آنها جشن بزرگی برگزار شد و برای سال جاری نیز اقدامات لازم در دست انجام است.

همزمان با طرح جذب بازماندگان از تحصیل، طرح بورس تحصیلی نیز در دست اجراست. در این طرح به همه دانش آموزان مناطق کم برخوردار که معدل بالا دارند بورس داده می شود. بخشی از بورس برای بازمانده از تحصیلان در نظر گرفته می شود. طرح بورس تحصیلی برای مقاطع ابتدایی تا دبیرستان است و به مرور برای سال آینده به دانشگاه هم تسری پیدا می کند.
بگفته کریمی کیا، طرح مدرسه مجازی استفاده از تکنولوژی ارتباطی برای دختران ترک تحصیل کرده نیز انجام می شود. بخش اسماعیلیه از توابع شهرستان اهواز دبیرستان دخترانه ندارد که مورد توجه ما در این طرح است. در این طرح هزار تبلت خریداری می شود و موافق وزیر ارتباطات و دیگر سازمان های مرتبط را گرفتیم. تا کنون ۹ کشور این طرح را انجام داده اند و هند و چین نمونه های موفقی از این طرح هستند. در شرایطی که هستیم باید از تکنولوژی استفاده کنیم و نیاز به ساخت مدرسه نیست. کل محتوای آموزشی دانش آموزان در تبلت قرار می گیرد و توسط معلم مجازی آموزش داده می شوند.

برچسب ها: خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار