رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به اینکه ۹ نفر به خاطر تجاوز به عنف به اعدام محکوم شدند، گفت: از سال ۹۵ تاکنون در مجموع ۲۶ نفر فقط به جرم تجاوز به عنف به دار مجازات آویخته شدند.
کد خبر: ۶۵۳۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱ 10 September 2018

تابناک فارس به نقل از شبستان: علی القاصی مهر، رئیس کل دادگستری فارس امروز (19 شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه معرفی مخلین اقتصادی جزئی از مطالبات مردم است، گفت: حق مردم است که بدانند که چه کسی و چه خطایی انجام داده است و در قانون آمده است که می توان اسم، ذکر خلاف و میزان مجازات آنان در رسانه ها چاپ شود.

 

وی با اشاره به اینکه اسامی که هفته قبل گفته شد، زمان اندکی از اعلام حکم دادگاه نگذشته بوده است، افزود: برخی برای چند ماه و یا سال های پیش است و ما ابتدا موارد صبر کردیم که حکم دادگاه اعلام شود سپس به مردم اعلام شود.

 

رئیس کل دادگستری فارس با تاکید بر اینکه آیا مردم با اعلام اسامی متخلفین، ناامید می شوند یا خوشحال می شود و مطالبه آنان چیست، اضافه کرد: مردم باید بدانند کسی که محکومیت پیدا کرد و به حقوق دولت دست اندازی کرد در فرآیند قانونی مجرم شناخته شده، کیست و ما تا زمانی که مجرم بودن فرد محرز نشود، آن را اعلام نمی کنیم.

 

القاصی مهر با اشاره به اینکه علت شکل گیری فساد به مدیران همان دستگاه بر می گردد، افزود: رویکرد مدیران و مسئولین پیشگیرانه و برخورد جدی و قاطعانه باشد.

 

وی از دستگیری برخی کارکنان، بخشداران و شهرداران در هفته گذشته داشتیم و اظهار داشت: فسادی که رخ داده در همین سال جاری بوده و پرونده آن در حال رسیدگی است و پس از رسیدگی عادلانه، به محض مشخص و قطعی شدن جرم و حکم دادگاه به مردم اعلام می کنیم و اگر بی گناه بوده است که دیگر ما تکلیفی نداریم.

 

رئیس دستگاه قضا در فارس با اشاره به اینکه گوشش بدهکار این فرد و آن فرد نیست و خط قرمز ما قانون است، یادآور شد: افراد ناکارآمد که نتیجه ناکارآمدی آنان باعث تحلف و جرم شود، در مراجع نظارتی و قضایی برخورد می کند.

 

وی با اشاره به اینکه علیه برخی از مدیران و کارکنان کیفرخواست صادر شده است، تاکید کرد: دستگاه قضایی به حسب قانون مکلف است در هرجایی از وقوع جرم و فساد مطلع شود، ورود پیدا می کند.

 

القاصی مهر با اشاره به اینکه مواردی از فساد اقتصادی و اداری در دستور کار است که در آینده نزدیک به مردم اطلاع رسانی می کنیم، افزود: در بحث برخورد با جرائم امنیتی هم اعلام خواهیم کرد و دستگاه قضائی در رابطه با مسائلی که مخل نظم و امنیت مردم هست، برخورد قاطع خواهیم داشت.

 

وی با اشاره به اینکه در سال 95 تعداد 16 نفر، در سال 96 تعداد هفت نفر، در سال 97 تا الان سه نفر و در مجموع 26 نفر فقط به جرم تجاوز به عنف به دار مجازات آویخته شدند، تاکید کرد: البته شاید جرم های دیگری هم داشتند.

 

القاصی مهر با اشاره به اینکه پرونده ابعاد پیچیده ای داشته و حکم قطعی شده است، تعداد 9 نفر به جرم تجاوز به عنف نسبت به یک خانم با هویت معلوم، تحت تعقیب بوده اند، تاکید کرد: بخشی از زمان کار صرف دستگیری ها شد و پس از اتمام دستگیری در شعبه سوم دادگاه کیفری استان به مجازات اعدام محکوم شدند و حکم همه آنان در دیوان عالی ثبت شده است که این افراد عبدالخالق صفایی، حمیدرضا صفایی، علی اکبر حقیقی، بهنام روستایی، احسان صفایی، محمدرضا صفایی، داوود زارعی، مهدی زمانی و علیرضا شاه علیان هستند که شاکی اعلام گذشت کرده و منتظر اعلام قوه قضائیه هستیم که اذن اجرای حکم واصل شود، حکم آنان به مرحله اجرا در می آید.

 

وی با اشاره به اینکه در پرونده ای هم 2 نفر به همین جرم محکوم به اعدام شدند که هنوز به تایید قوه قضائیه نرسیده است و در آینده اعلام خواهد شد، افزود: افرادی که به نام دستگاه قضایی و قضات، سواستفاده می کنند و به عنوان کلاه برداری و ادای اعلام نفوذ داشتند، تحت تعقیب قرار گرفتند که از سال 90 تاکنون یک هزار و 908 نفر به جرم دلالی و سو استفاده به نام دستگاه قضایی دستگیر شدند که در حال حاضر در زندان به سر می برند.

 

القاصی مهر اضافه کرد: صفی الدین عبدالهی، به جرم ادای اعمال نفوذ و تحصیل مال نامشروع به اندازه هشت میلیارد ریال به چهار سال حبس، 10 هزار ریال و رد اصل مال شاکی محکوم شد.

 

وی افزود: بهنام آدابی نیا که خود را سید مهدی حسینی نامیده بود، به اتهام کلاهبرداری در نهایت به 10 سال و نیم حبس به همراه 35 میلیون و 550 هزار ریال محکوم شد که اکنون در زندان است.

 

این مقام قضایی با تاکید بر اینکه پرونده مرد سرنشین لندکروز که پلیس راهور را مورد ضرب و شتم قرار داده بود، گفت: پرونده این فرد دیروز به دادگاه ارسال شد و کیفرخواست صادر شده است.

 

وی اضافه کرد: انبارهای اجناس احتکار شده پس از کشف باید به چرخه بازار وارد شود.

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار