تابناک هرمزگان- جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان سیریک با محوریت بهداشت مدارس در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان با حضور اعضای شورای سلامت تشکیل شد.
کد خبر: ۶۵۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۰ 10 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، دکتر غلام رحیمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک ضمن تأکید بر اینکه بازگشایی مدارس به عنوان یک موضوع مهم باید فضای نشاط، طراوت و پویایی برای دانش آموزان که آینده سازان این مرز و بوم هستند را فراهم کند، افزود: بهداشت فردی دانش آموزان بسیار مهم است و اهمیت به سلامت آنان بایستی همتراز و همراه با آموزش آنان باشد. 

دکتر رحیمی افزود: با توجه به اهمیت مسئله بهداشت مدارس و ضرورت رعایت شاخص های بهداشتی در این زمینه و در راستای ارتقاء سلامت دانش آموزان، می بایست توجه ویژه ای به وضعیت بهداشتی سرویس های بهداشتی مدارس، دفع بهداشتی فاضلاب، زباله و آب خوری های مدارس صورت پذیرد. 

دبیر شورای سلامت شهرستان سیریک گفت: شبکه بهداشت به جِد بر نظارت آشپزخانه ها و بوفه مدارس تأکید دارد؛ چرا که سلامت دانش آموزان در عدم رعایت بهداشت به مخاطره خواهد افتاد.

عبدالکریم احمدی، کارشناس بهداشت محیط شهرستان، با ارائه توضیحاتی، به تشریح وضعیت بهداشت محیط مدارس، وضعیت بهداشت محیط آشپزخانه ها، آب شرب مدارس، وضعیت جمع آوری و دفع بهداشتی زباله و وضعیت بوفه ها پرداخت و خواستار رفع مشکلات قبل از بازگشایی مدارس شد.

احمدی اضافه کرد: بوفه های مدارس توسط کارشناسان تغذیه و بهداشت محیط مرکز بهداشت به طور مرتب رصد شده و در صورت مشاهده مشکلات احتمالی، در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام خواهد شد.

در ادامه، علم عباسی، معاون فرماندار سیریک، ضمن خوش آمدگویی به اعضاء شرکت کننده، بر لزوم پیگیری مصوبات توسط ادارات ذیربط و ارائه گزارش عملکرد به دبیرخانه کارگروه بهداشت و نیز برگزاری منظم جلسات تأکید نمود.

عباسی ضمن بااهمیت برشمردن کارگروه سلامت، بر تبیین اهداف جلسه با محوریت بررسی مشکلات بهداشتی منطقه و موضوع لزوم همکاری ادارات و سازمان های غیردولتی در امر سلامت شهرستان تأکید کرد.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار