معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: با توجه به مشکلات به وجود آمده در بحث کمبود و شوری آب، خرمای تولید شده نخلستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری می‌شود.
کد خبر: ۶۵۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹ 10 September 2018

محمد قاسمی نژاد با اشاره به خسارت‌هایی که خشکسالی و شوری آب به نخیلات شهرهای آبادان و خرمشهر وارد کرد، گفت: امسال شرایط شوری آب و خشکسالی بر روی باردهی و کیفیت خرمای تولید شده در استان اثر منفی گذاشت.

وی افزود: نخیلات امسال به خوبی به بار نشستند و می‌توانست سال طلایی برای تولید خرمای استان باشد اما برای دوره دانه‌بندی و میوه‌دهی، متاسفانه آب به اندازه کافی به نخیلات نرسید و این مساله باعث شد تا شاهد افت کمی و کیفی محصول خرما در استان و به خصوص شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان باشیم.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: برآورد تولید محصول خرمای امسال در مقایسه با سال گذشته کمتر است. در این زمینه سال گذشته تولید خرمای استان حدود 200 هزار تن بود اما امسال پیش بینی می‌کنیم که تولید خرمای استان به حدود 165 هزار تن کاهش پیدا کند.

قاسمی نژاد ادامه داد: علاوه بر مساله کاهش و افت تولید، بخشی از محصول تولید شده نیز از خرمای درجه یک به خرمای درجه دو و سه افت کیفیت داشته و این موضوع نیز به دلیل بحث شوری و خشکسالی اتفاق افتاده است.

وی عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته در خصوص مساله خرمای تولید شده در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان، وزارت جهاد کشاورزی در حال تهیه دستورالعمل خرید حمایتی خرما از کشاورزان این شهرستان‌ها است.

معاون بهبود توليدات گياهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات به وجود آمده در بحث کمبود و شوری آب، خرمای تولید شده نخلستان‌های خرمشهر، آبادان و شادگان با همکاری وزارت جهاد کشاورزی به صورت حمایتی از کشاورزان خریداری می‌شود.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار