معاون شهردار اهواز خبر داد:
معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز با اشاره به مراحل تکمیل پروژه رینگ شهری اهواز گفت: مسیر شرقی پروژه بزرگترین رینگ شهری اهواز حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.
کد خبر: ۶۵۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰ 11 September 2018

محمد صفری در آیین افتتاح ضلع غربی بزرگترین رینگ شهری اهواز (مسیر پل ششم تا بلوار گلستان ) و اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان های شهرک پیام که روز گذشته (۱۹ شهریور ماه) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریت شهری در دوره پنجم شورا و دوره تصدی آقای کتانباف احداث و تکمیل رینگ های اصلی ترافیک شهر اهواز است. برنامه ها و طرح هایی که سالها معطل مانده بود یکی پس از دیگری در حال اجرا است.

وی افزود: یکی از رینگ های مهم ترافیکی و مسیرگشای بسیار موثر در ترافیک شهری رینگ پل ششم است که امروز شاهد بهره برداری از ضلع غربی حد فاصل رودخانه کارون تا بلوار گلستان هستیم و در ادامه شاهد تکمیل و بهره‌برداری از ضلع شرقی این پروژه حدفاصل اتوبان آیت الله بهبهانی تا کوی مهدیس و شرکت فولاد خوزستان خواهیم بود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در یک سال گذشته عملیات این دو پروژه مهم در دستور کار معاونت عمرانی شهرداری اهواز قرار گرفت و با تأکید شهردار اهواز و با همکاری استانداری خوزستان، شرکت برق منطقه ای و همه دستگاه ها تلاش کردیم تا این پروژه هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

صفری ادامه داد: پیش از بهره برداری از این پروژه شهروندان برای عبور از پل ششم و رسیدن به بلوار گلستان باید از مسیر جاده ساحلی، بلوار کارگر و اتوبان گلستان مسیری طولانی را طی می کردند و در این مسیر طولانی حوادث و سوانح زیادی رخ داد. همچنین طولانی شدن مسیر هدررفت سرمایه، سوخت و زمان را به همراه داشت.

وی اظهار کرد: همچنین عبور وسایل نقلیه سنگین از این مسیر که معمولا محصولات فولادی را بین کارخانجات فولاد خوزستان، فولاد اکسین و گروه ملی منتقل می کنند، به زیرساخت های شهری در بلوار کارگر، بلوار ساحلی و اتوبان گلستان آسیب های زیادی وارد می کرد.

صفری افزود: شاید اگر خسارات عبور ۱۰ یا ۱۵ ساله از بلوار کارگر و مسیر ساحلی را حساب کنیم دو برابر هزینه احداث این پروژه باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز بیان کرد: پیگیری های شهردار اهواز موجب شد این پروژه در زمان کوتاهی تکمیل و به بهره برداری برسد.

وی عنوان کرد: برای احداث این پروژه مسیری که درون محوطه ورزشگاه مربوط به شرکت برق منطقه ای واقع بود، باز شد. امروز شاهد بهره‌برداری از این پروژه هستیم. یکی از گروه های اصلی ترافیک اهواز بازگشایی شد. پیش از این مردم سال ها برای تردد مجبور بودند حدود ۱۵ دقیقه مسیر اضافه را طی کنند.

صفری تصریح کرد: احداث این پروژه در حقیقت اراده جدی می‌طلبید و نیاز به همکاری جدی داشت و باید از دستگاه هایی که در این راستا به ما کمک کردند تشکر کنیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز گفت: در این پروژه حدود ۲۰۰ هزار مترمکعب عملیات خاکی، خاکبرداری و خاکریزی، حدود ۷۰ هزار متر مکعب عملیات استفاده از مصالح رودخانه ای و سنگی و حدود ۵۰ هزار تن آسفالت انجام شد .

صفری افزود: در مجموع با احتساب تملک ها و هزینه هایی که بابت بازگشایی مسیر در بعضی نقاط داشتیم حدود ۱۸ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد. با احتساب هزینه ها در صرفه جویی زمان و سوخت، طی یک سال هزینه احداث این پروژه به طور کامل در جیب مردم برگشت می‌شود. قطعاً صرفه جویی برای مردم صرفه جویی در هزینه های شهرداری است.

وی گفت: مسیر شرقی این پروژه حداکثر تا یک ماه آینده تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. همچنین در کنار این پروژه بزرگ در شهرک پیام حدود ۳۰ هزار متر مکعب زیرسازی و آسفالت انجام شد که تنها چند خیابان باقی مانده است که به زودی تکمیل خواهند شد.

بزرگترین رینگ شهری اهواز مسیر (پل ششم تا بلوار گلستان) با طول مسیر ۶ کیلومتر در دو باند رفت و برگشت به عرض ۱۴ متر و با اهداف کاهش زمان تردد از پل ششم تا بلوار گلستان ، کاهش زمان صرفه‌جویی ریالی و مصرف سوخت افتتاح شد.

همچنین اتمام عملیات زیرسازی و آسفالت خیابان های شهرک پیام امروز انجام شد که تعداد ۲۵ خیابان به مساحت بیش از ۳۰ هزار متر مربع زیرسازی شد.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار