تابناک هرمزگان- پنجمین جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان حاجی آباد با 3 دستور کار به ریاست حمید جهانگیری، فرماندار حاجی آباد برگزار شد.  
کد خبر: ۶۵۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۵۴ 12 September 2018

به گزارش تابناک هرمزگان، این جلسه با هدف تأکید بر آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری بیماری های واگیر و غیر واگیر و با 3 دستور کار شامل پیگیری مصوبات جلسه قبل، HIV و خطر سنجی سکته های قلبی و  مغزی در محل فرمانداری حاجی آباد برگزار شد.

دکتر اقتدار بختیاری، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان حاجی آباد پس از بیان وضعیت اجرای مصوبات جلسه قبل شورا در خصوص برنامه آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری از HIV، گفت: با توجه به هدف سازمان جهانی بهداشت برای سال 2020 میلادی که بر اساس این هدف باید 90 درصد بیماران مبتلا به ایدز شناسایی ، 90 درصد بیماران شناسایی شده درمان و 90 درصد بیماران درمان شده نیز بهبود یابند و درمان مؤثر داشته باشند، باید با همکاری سایر ادارات و سازمان هایی که می توانند در خصوص برنامه آموزش، اطلاع رسانی و پیشگیری از HIV به ما کمک نمایند، در دستیابی به  این هدف بکوشیم. بنابراین امید داریم که با همکاری این ادارات، روند بیماریابی و درمان زود هنگام بیماران که خود نوعی پیشگیری از ابتلاء سایر افراد در تماس با این بیماران می باشد را تسریع بخشیم.

دکتر اقتدار بختیاری در خصوص برنامه خطر سنجی سکته های قلبی و عروقی نیز افزود: این برنامه در قالب پیشگیری از بیماری های غیر واگیر و در راستای اجرای برنامه های طرح تحول نظام سلامت از طریق وزارت بهداشت در حال انجام است که برنامه در سطح شهرستان نیز اجرایی شده و کلیه افراد بالای 30 سال شهرستان، در این برنامه از نظر ریسک ابتلا به سکته های قلبی و مغزی در 10 سال آینده پایش می شوند و پس از تعیین درصد ریسک ابتلا، باید خود افراد و در قالب برنامه خود مراقبتی، فعالیت هایی را در راستای کاهش این ریسک و حرکت به سمت سبک زندگی سالم انجام دهند. در راستای اجرای این برنامه نیز از ادارات و سازمان ها می خواهیم که در مقوله خود مراقبتی سازمانی، پرسنل خود را جهت مراجعه و دریافت این خدمات در مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی ترغیب نمایند. دهیاران و بخشداران نیز در راستای اطلاع رسانی به جمعیت تحت پوشش خود با همکاری مراکز شهری و روستایی و شبکه بهداشت فعال باشند.  

سپس مهندس حاجی زاده، کارشناس مسئول بیماری های واگیر و هادی میرزایی، کارشناس مسئول بیماری‌های غیرواگیر شبکه نیز به ترتیب به بیان وضعیت موجود، اقدامات در حال انجام و همکاری های مورد نیاز سایر ادارات و نهادها در بحث پیشگیری و کنترل HIV و سکته های قلبی و عروقی پرداختند.

مهندس جهانگیری، فرماندار حاجی آباد گفت: در زمینه سلامتی مردم و جامعه با تمام توان در کنار مجموعه شبکه بهداشت و درمان شهرستان هستیم و کلیه اعضای شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان و سایر ادارات باید به مسئولیت قانونی خود در بحث سلامت مردم واقف باشند و در ارتقاء این مهم بکوشند. چون مقوله سلامتی در جامعه امروزی، مقوله ای اجتماعی است که همه آحاد مردم باید در تأمین و ارتقاء آن سهیم باشند.

مهندس جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پروژه های افتتاح شده در حوزه بهداشت و درمان شهرستان در طی هفته دولت با حضور استاندار و ریاست دانشگاه، گفت: افتتاح این دو پروژه مهم و حیاتی در سطح شهرستان، نشان از اهتمام جدی و پیگیری های مؤثر مجموعه بهداشت و درمان شهرستان و در سطح بالاتر دانشگاه علوم پزشکی است که بحمدالله به بهره برداری رسید و به مردم فهیم شهرستان تقدیم شد.

وی افزود: در شرایط کنونی، کشور نیاز به مدیرانی لایق، دلسوز و دارای اندیشه جهادگرانه دارد که در خدمت رسانی و برطرف ساختن دغدغه های مردم شبانه روزی و بی وقفه فعال باشند و از هیچ تلاشی فروگذار نباشند.
انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار