نصر: مدیرکل راه آهن آذربایجان گفت: طرح استقرار سیستم حمل بار (Raitic) در راه آهن آذربایجان اجرا شد.
کد خبر: ۶۵۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۱ 12 September 2018

به گزارش تابناک اذربایجان غربی شاپور ارصلانی افزود: این سیستم مدیریت حمل بار برای تکمیل و ثبت عملیات چرخه حمل بار در ایستگاه های مبادی و مقاصد بارگیری و تخلیه در سطح شبکه ریلی راه اندازی شد.

وی اظهار داشت: این سیستم با کوشش اداره کل بازرگانی و بازاریابی و دفتر فناوری ارتباطات و اطلاعات در اداره کل راه آهن آذربایجان طراحی و پیاده سازی شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان یادآوری کرد: در این سیستم یکپارچه اطلاعات چرخه حمل موجود در سیستم های بارنامه سیر و حرکت و ناوگان به صورت خودکار بروز شده و از ثبت مجدد اطلاعات توسط کاربران جلوگیری می شود.

ارصلانی، هدف از راه اندازی این سیستم را ایجاد شفافیت اطلاعات حمل و نقل در حیطه وظایف راه آهن و شرکت های حمل و نقلی، تشخیص مشکلات هر یک و بهبود عملکرد کارایی خدمات حمل و نقل ریلی اعلام کرد.

وی گفت: در این سامانه گزارش های متنوع تحلیلی به منظور بهره برداری مدیران شرکت های حمل و نقلی و راه آهن طراحی شده است که قبلا امکان آمارگیری میسر نبود.

مدیرکل راه آهن آذربایجان با اشاره به رشد 6 برابری جابجایی مسافر در سال جاری از طریق این راه آهن اظهار داشت: این میزان رشد در سایه راه اندازی قطار چارتری تبریز - جلفا به شکل رایگان و جابجایی روزانه یک هزار و 500 مسافر در این مسیر و برعکس، قطار تبریز - رازی در ایام پیک نوروزی و قطار گردشگری با عنوان ' تور مراغه گردی ' در مسیر تبریز - مراغه به دست آمد.

ارصلانی از رشد 37 درصدی بار ترانزیت در این اداره کل خبر داد و افزود: این اتفاق در سایه مراجعه حضوری به مبادی ورودی و خروجی بار کشور در مرز بازرگان و شناسایی نوع بارها و مبدا و مقصد آن، برگزاری جلسات کارشناسی متعددی با بازرگانان و صاحبان بار و انجام مکاتبات با اداره کل بازرگانی و بازاریابی انجام شد.

نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.

راه‌آهن آذربایجان به عنوان یکی از نواحی نوزده‌گانه راه‌آهن ایران در محورهای تبریز - میانه، تبریز- جلفا، تبریز- رازی، مراغه - ارومیه و در آینده نزدیک میانه - بستان آباد فعال است و خطوط ریلی این ناحیه به حدود یک هزار و 100 کیلومتر می رسد.

راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار