فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان:
فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان با بیان اینکه ایثارگری‌های ملت در دفاع هشت ساله به یادماندنی است، گفت: در آن زمان هیچ یک از کشورهای منطقه و جوامع بین المللی هیچ اقدامی برای فروکش کردن این تنش انجام ندادند.
کد خبر: ۶۵۴۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹ 13 September 2018

سردار حسن شاهوارپور در جلسه شورای اداری خوزستان که چهارشنبه (21 شهریورماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، در خصوص هفته دفاع مقدس اظهار کرد: در طول دوران تاریخ از دوره صفویه به بعد در هر جنگی که ایران در آن شرکت داشته است بخشی از خاک ما به دلیل ناتوانی حاکمین ما از دست رفته است اما در 8 سال جنگ تحمیلی با وجود مشکلات و متحد شدن دشمنان و هدف آن‌ها برای تجزیه کشور، با اقتدار، مجاهدت و ایثارگری مردم توانستیم به مسیر خود ادامه دهیم.

وی افزود: تنها 15 روز از انقلاب گذشته بود که عراق کردستان را بمباران کرد. پس از آن اتباع عراقی ایرانی‌الاصل را از عراق اخراج کردند، حتی صدام در مجلس ملی عراق قرارداد 1975 را پاره کرد و با این کارها صدام دشمنی خود با ایران را علنی کرد. کشورهای منطقه و جوامع بین المللی در این شرایط هیچ اقدامی برای فروکش کردن این تنش انجام ندادند.

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان گفت: پیش از 31 شهریور 1359(تارخ شروع جنگ) ما بیش از هزار شهید دادیم. ضد انقلاب کردستان در آن شرایط به سلاح‌های سنگین مسلح شده بود. در این مدت ما تعرضی به عراق نداشتیم و پس از انقلاب مردم تصور می کردند می توانند روابط حسنه‌ای با عراق داشته باشند.

شاهوارپور تصریح کرد: پیمان کمپ دیوید و محاصره اقتصادی مصر و تغییر رژیم در ایران موجب شد صدام به دلیل خلا قدرت در منطقه خودنمایی کند. در این شرایط او به کشور ما حمله کرد. برخی شهرها را اشغال کرد و تا پشت دروازه‌های اهواز نیز پیش آمد. ما در این جنگ به تنهایی ایستادیم. ایستادگی ملت ما به برکت اعتقاداتمان بوده است.

وی گفت: پس از سقوط بنی صدر شرایط کشور از نظر سیاسی به شدت ملتهب بود. در مجموع 4 عملیات بزرگ برای فتح خرمشهر انجام شد، اما چرا بعد از فتح خرمشهر همچنان جنگ ادامه داشت؟

فرمانده سپاه حضرت ولی عصر(عج) خوزستان افزود: صدام قرارداد 1975 را پاره کرده بود و ما با عراق توافقی نداشتیم که درباره آن صحبت کنیم. همچنین احتمال حمله دوباره عراق به کشور زیاد بود. تکلیف متجاوز در جنگ نیز مشخص نبود. محل‌هایی که رزمندگان ما مستقر شده بودند محل‌های مناسبی برای دفاع نبودند و هر لحظه ممکن بود خطوط ما بشکنند. دلایل دیگری نیز وجود داشت که باید تکلیف‌مان را با صدام در میدان جنگ مشخص می‌کردیم.

شاهوارپور تاکید کرد: ما در طول 8 سال 2 بار ارتش صدام را منهدم کردیم. ابتدای جنگ صدام 8 لشکر داشت اما تا پس از جنگ صدام 50 لشکر داشت. ایثارگری‌های ملت در دفاع هشت ساله به یادماندنی است.

وی در پایان گفت: 25 شهریورماه در رزمایش استانی، 57 گردان بیت المقدس به صورت رزمایشی از شهرها به اردوگاه‌ها حرکت می‌کنند.‌ همچنین دانشجویان، طلبه‌ها و... در گردهمایی 37 هزار نفره در سطح استان به صورت بیش از 257 گروه جهادی از 9 شهریورماه تا 29 شهریور کارهای خدماتی در استان انجام می‌دهند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار