جشنواره مطبوعات و رسانه‌های خوزستان دربخش‌های تخصصی از جمله سرمقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۵۵۱۶۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ 14 September 2018

محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر گفت: سومین جشنواره مطبوعات و رسانه‌های استان خوزستان در سه بخش تخصصی، ویژه و موضوعی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همکاری خانه مطبوعات برگزار می‌‎شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای محتوای کیفی نشریات و تقویت روزنامه‌نگاری حرفه‌ای، ارج نهادن به تلاش‌های صادقانه خبرنگاران و روزنامه‌نگاران و ایجاد نشاط و افزایش رقابت موثر و سازنده در جهت تعالی و توسعه مطبوعات استان عنوان کرد.

جوروند در ادامه اظهار کرد: اصحاب رسانه استان خوزستان می‌توانند آثار خود را دربخش‌های تخصصی از جمله سرمقاله و یادداشت، عکس، گرافیک و صفحه‌آرایی، تیتر، خبر، مصاحبه و گزارش در جشنواره شرکت دهند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: بخش ویژه جشنواره مطبوعات استان خوزستان با موضوع شعار سال ٩٧ (حمایت از کالای ایرانی) و بخش موضوعی جشنواره با عناوین مسائل زیست‌محیطی خوزستان و مدافعان حرم دو بخش دیگری هستند که فعالان رسانه استان می‌توانند آثار خود را با این مضامین به دبیرخانه جشنواره ارسال نمایند.

حسین حسین نژادیان رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان نیز پیرامون ضرورت برگزاری جشنواره‌ مطبوعات بیان داشت: اگر جشنواره‌ مطبوعات کارکردهای تعریف شده خود را داشته باشد و بتواند قابلیت‌های افراد و رسانه‌ها را به‌نمایش بگذارد‌، در ضرورت برگزاری‌ آن نباید تردید کرد.

وی افزود: جشنواره مطبوعات فرصتی است برای ایجاد انگیزه در میان خبرنگاران در جهت ارائه آثار کیفی، همچنین این جشنواره می‌تواند با ایجاد فضای رقابتی مقدمه‌ای برای ارتقا کیفیت آثار تولیدی در رسانه‌ها باشد، بنابراین درپی آن، محتوا و عمق مطالب در رسانه‌ها نیز رو به افزایش خواهد گذاشت.

وی در خصوص شرایط و مقررات شرکت در جشنواره بیان کرد: آثار ارسالی باید از تاریخ ۱۳۹۶/۰۴/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۱۵ در مطبوعات مکتوب استانی، واحد مرکزی خبر صدا و سیما خوزستان ، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری، ضمائم نشریات سراسری و یا صفحات استانی دارای مجوز استان منتشر شده باشند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان خوزستان افزود: آثار جشنواره صرفا از طریق آدرس سایت pressfestival.ir پذیرش می‌شود که به صورت زیر پورتال و با پیش‌وند نام استان، تنظیم و به صورت کامل در فراخوان منتشر می‌شود و هر متقاضی می‌تواند تنها در ٢ بخش و در هر بخش ٣ اثر را ارائه دهد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.

حسین نژادیان تاکید کرد: علاقه‌مندان به شرکت در جشنواره می‌توانند آثار خود را از تاریخ ۱۳۹۷/۰۷/۰۱ تا ۱۳۹۷/۰۷/۲۰ در آدرس pressfestival.ir بارگذاری کنند.

وی تصریح کرد: متن کامل فراخوان با جزئیات بیشتر جهت انتشار در اختیار رسانه‌های استان قرار قرار خواهد گرفت.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار