رییس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز:
رییس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز گفت: نوسانات بازار در سطح کشور، بر فروش نوشت افزار در اهواز نیز تاثیر داشته اما در سطح واحدهای صنفی کمبودی نداریم.
کد خبر: ۶۵۵۱۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰ 14 September 2018

فرید اسدی افزود: با نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس قیمت نوشت افزار در سطح کشور معمولا با افزایش قیمت همراه بوده اما دلیل عمده گرانی در این زمینه نوسانات قیمت در سراسر کشور ازجمله اهواز است.

وی با بیان اینکه به دلیل افزایش قیمت ها، قدرت مردم برای خرید نوشت افزار نیز کمتر شده گفت: فروشندگان نوشت افزار باید در درج قیمت کالاهای خود قوانین و مقررات را رعایت کنند، و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، با سامانه 124 تماس بگیرند.

عضو اتاق اصناف اهواز، ادامه داد: تاکنون در زمینه محصولات نوشت افزار احتکار و یا قاچاق در بازار دیده نشده است.

خوزستان فاقد کارخانه تولید نوشت افزار

اسدی گفت: با وجود یک میلیون جمعیت دانش آموزی درخوزستان این استان کارخانه تولید نوشت افزار ندارد و معمولا کالاهای مورد نیاز در این حوزه یا وارداتی است و یا از سایر شهرها از جمله تهران، اصفهان و تبریز تامین می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون کارخانه های داخلی تولید نوشت افزار با کمبود مواد اولیه روبه رو هستند و لازم است تا پتروشیمی ها نسبت به رفع این مشکل اقدام کنند.

رییس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز با اشاره به اینکه هم اکنون فصل اصلی فعالیت و فروش نوشت افزار است است، بیان داشت: بازار در مقطع فعلی با کمبود روبه رو نیست اما اگر این روال در تامین مواد اولیه کارخانه ها ادامه داشته باشد، در چندماه آینده مشکل پیش خواهد آمد و به تبع آن فروشندگان نوشت افزار در خوزستان نیز دچار کمبود می شوند.

نمایشگاه های فروش نوشت افزار در ملی حفاری و نفت مجوز ندارند

رییس اتحادیه کتاب و نوشت افزار اهواز بیان داشت: شرکت های ملی حفاری و نفت با نصب تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در اهواز خبر از برگزاری نمایشگاه نوشت افزار کرده اند در صورتی که برپایی آن بدون مجوز بوده، وهرگونه فروش نوشت افزار باید بر اساس مجوز این اتحادیه باشد.

اسدی همچنین با درخواست از خانواده ها برای خرید نوشت افزار ساخت داخل در راستای حمایت از تولید داخلی ،افزود: محصولات داخلی در چند سال اخیر از کیفیت قابل قبولی برخوردار شده اند.

وی درباره الصاق برخی تصاویر خارجی روی نوشت افزار بیان داشت: بیشتر تولید دفاتر در داخل کشور انجام می شود و به همین خاطر استفاده از تصویر شخصیت های کارتونی خارجی کاهش پیدا کرده است.

وی یادآور شد: هرگونه عرضه دفتر با تصاویر ممنوعه تخلف محسوب می شود و در صورت مشاهده با واحد خاطی برابر قوانین و مقررات برخورد خواهد شد.

گفتنی است، وزارت آموزش و پرورش ورود نوشت افزار خارجی به ویژه با نماد غربی در مدارس را ممنوع اعلام کرده است.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: نوشت افزار ، اهواز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار