رئیس شورای شهر آبادان :
رئیس شورای شهر آبادان گفت:دخالت کردن و تصمیمات بیرون از شورا در انتخاب رئیس شورا را قبول نمی‌کنیم.
کد خبر: ۶۵۵۸۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۶ 16 September 2018

حسن کمری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص عدم نتیجه گیری امروز اعضای شورای شهر آبادان برای انتخاب هیئت رئیسه اظهار کرد: بهانه برخی از اعضاء درعدم تصمیم گیری امروز استعلام صورت گرفته از وزارت کشور پیرامون ماده 20 است.در شرایطی که در جلسه قبل اعضاء صلاح دانستند تا پاسخ کتبی استعلام از وزارت کشور صبرکنند.

وی افزود: دلیل این که شورا تا به امروز و بعد از تشکیل 6 جلسه هنوز موفق به جمع بندی و تشکیل هیئت رئیسه نشده است، تمکین نکردن برخی از اعضاء شورا از قانون است، اگر ما قانون را قبول داشته باشیم و همه به قانون عمل کنند در یک جلسه جمع بندی صورت می‌گرفت و هیئت رئیسه انتخاب می شد.

رئیس شورای شهر آبادان با اشاره به اینکه قانون برای همه اعضاء حق داوطلب شدن و رای آزاد دادن را قائل شده است، بیان کرد: اگر تا به امروز این اتفاق نیفتاده فرار برخی از اعضاء از قانون و یا تبصره زدن است که جایگاهی ندارد.ما به دنبال این هستیم که قانون اجرا شود.

وی با بیان اینکه مشورت گرفتن را تائید می‌کنیم اما دخالت کردن و تصمیمات بیرون از شورا در انتخاب رئیس شورا را قبول نمی‌کنیم،گفت: شورا مقاومت خواهد کرد تا کار خود را به نحو درست و قانونی ادامه دهد،برخی از اعضا با اشخاص مختلفی در ارتباط هستند هرکس از جای نظر می‌گیرد و همین موضوع شورا را با مشکل روبه رو کرده است.

کمری با اشاره به اینکه تصمیم گیری باید در درون شورا صورت گیرد عنوان کرد: اعضای شورا باید حق و قدرت انتخاب هیئت رئیسه را داشته باشد و اشخاص بیرون از شورا نباید دخالتی در انتخابات داشته باشند.

وی گفت: عملکرد یک ساله گذشته شورا بعد انتخاب هیئت رئیسه به مردم ارائه خواهد شد و بابت تاخیرانجام شده در انتخابات از مردم آبادان عذر خواهی می‌کنیم، امیدواریم که برخی از اعضاء به قانون باز گردند و با توجه به اینکه در جلسه گذشته دو نفر از اعضای شورا رای مساوی برای ریاست کسب کردند شبهه ای صورت گرفته به همین دلیل از طریق مکاتبات با استانداری و وزارت کشور منتظر آن هستیم جواب استعلام را بدهند تا بهانه ها رفع شود.

وی افزود: در شرایطی که رای دو کاندیدای ریاست شورا مساوی باشد طبق مصوبه جدید ماده 20، سه گزینه وجود دارد، گزینه اول، ایثارگری، هر کدام از اعضا ایثارگر باشد رئیس شورا خواهد بود ولی هر دوعضو شورا سابقه ایثارگری ندارند، دومین گزینه مدرک تحصیلی است هر کدام که مدرک تحصیلی بالاتری داشته باشد رئیس شورا خواهد شد و اگر هر دو مدرک یکسان داشته باشند، گزینه سوم قرعه کشی است که سپردن سرنوشت شورای شهر به قید قرعه به هیچ وجه منطقی نیست.

کمری در پاسخ به این سوال که با توجه به تبصره دو ماده بیست چه کسی کاندیدای فعلی خواهد بود، بیان کرد: با توجه به بند دو یعنی مدرک تحصیلی و اصلاحات جدید صورت گرفته اگر شبهه برطرف شود، عبدالله کعبی با مدرک ارشد اولویت اول تصدی ریاست شورای شهر آبادان است. ولی برخی اعضاء به دلیل اینکه در جلسه گذشته تمام ارکان هیئت رئیسه مشخص نشدند ایجاد شبهه کردند که چون تمام ارکان در یک جلسه مشخص نشدند پس کل جلسه اعتبار ندارد در صورتی که در هیچ جا اعلام نشده است که اگر همه ارکان در یک جلسه تعیین نشوند پس آن جلسه از اعتبار می‌افتد.

وی در پایان گفت: با این وجود استعلام کتبی و قانونی از استانداری خوزستان به وزارت کشور ارجاع داده شده تا پاسخ نهایی وزارت کشور پس از اعلام به مراجع قانونی در شورا اعمال شود.

 

منبع: فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار