معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان:
معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی خوزستان گفت: کاروان گردشگری خوزستان پس از یک ماه فعالیت و مشارکت در جشنواره های ملی با سه مقام برتر به استان بازگشت.
کد خبر: ۶۵۶۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۳ 16 September 2018

پیمان نبهانی اظهار کرد: اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان در راستای ظرفیت یابی و معرفی پتانسیل های استان و با شعار خوزستان ۲۰۲۵ پایتخت بوم گردی کشور و با همکاری گروه های مختلف آئینی از همه استان مشارکت خود را شروع کرد.

نبهانی افزود: البته علاقه مردم و مسئولان به آداب و سنن و سنت های بومی به شکل علمی و پرمغز همه نگاه ها را به عملکرد گروه میسان معطوف کرد؛ گروهی که با رهبری «باسم حمادی» مردم شناس و محقق برجسته در جنوب کشور در زمینه آئین ها و آداب و سنن بومی به خصوص در مناطق عرب توانسته تعریف مناسب و خارج از هر گونه اغراق از مردم خوزستان به طور عام و مردم عرب به طور خاص ارائه دهد.

وی همچنین افزود: تلاش های مجدانه وی در نشان دادن ظرفیت های گردشگری استان در مقوله بوم گردی با اتکا به احیای آداب و سنن مورد توجه مسئولان قرار گرفته و همگرایی این دیدگاه با سیاست های کلی اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی استان باعث شده که سیاست هدف گذاری شده برای سال ۲۰۲۵ شتاب بیشتری به خود گرفته و بهره گیری از افراد آشنا به آداب و سنن دارای تحصیلات آکادمیک و با لباس محلی برای معرفی استان تصویر دیگری غیر از تصویر کلیشه ای حک شده از استان را به مردم معرفی کند.

معاون گردشگری اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان همچنین اظهار کرد: الهام ضمدی فعال گردشگری آشنا به جغرافیای منطقه و آداب و سنن و تاریخ خوزستان نیز با پشتکاری که داشت تحسین اکثر بازدید کنندگان را برانگیخت و تمایلاتی را برای سفر به خوزستان و لذت بردن از بومگردی دراستان را به ارمغان آورد.

وی افزود: نکته دیگری که در این یک ماه مشاهده شد، وحدت و همدلی در استان بود. اقامتگاه های بوم گردی در شمال خوزستان و در آغوش عشایر غیور بختیاری خیلی از شرکت کنندگان در نمایشگاه ارومیه و تهران و مشهد را راغب به زیارت آن مناطق بختیاری نشین کرد. اجرای مراسم آئینی با لباس محلی بختیاری در رویدادهای فوق الذکر به نوعی نشان دهنده آداب و سنن منطقه بود و مورد استقبال قرار گرفت. البته هماهنگی این حلقه ها توسط معاونت گردشگری استان میسر شد.

نبهانی با بیان اینکه تجربه یک ماه گذشته این درس را داد که تنها با اتکای به دانش و مطالعه و تحقیقات دلسوزانه و پشتکار می توان پیشرفت و تعالی را به استان هدیه داد، افزود: تجربه یک ماه حضورمان این پیام را داشت که فضا دادن به اقوام گوناگون کشور فارغ از هرگونه دیدگاه بسته جناحی و قومی می تواند باعث همبستگی وحدت و انسجام در کشور شود.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار