معاون سیاسی استاندار قزوین:
معاون سیاسی استانداری قزوین بیان داشت: اربعین حسینی(ع) یک رسالت دینی که بر مبنای همبستگی و همدلی مردمی است و فرصتی برای تقویت وحدت مردم ایران و عراق و خنثی کردن توطئه دشمنان و همچنین زمینه ای برای ترویج برادری در منطقه است.
کد خبر: ۶۵۶۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 18 September 2018

راهپیمایی اربعین حسینی نماد وحدت و برادری مسلمانان است

به گزارش تابناک قزوین،"علیرضا آشناگر"  در جلسه ستاد برنامه ریزی و ساماندهی زائران اربعین حسینی (ع) که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار کرد: این روزها مردم استان قزوین با شور و حال خاصی مجالس عزای سیدالشهدا را با نظم کامل برگزار می کنند و در این راستا هیئت های مذهبی هماهنگی لازم را با مسئولان دارند.

معاون سیاسی استانداری قزوین افزود: اربعین حسینی یک رسالت دینی و مبنای راهپیمایی اربعین هم مردمی است و در این راستا هماهنگی لازم برای برگزاری اربعین به عنوان تکلیف و وظیفه دولت انجام شده تا زائران بتوانند در آرامش کامل به این سفر اعزام شوند.

به گفته این مسئول، اربعین حسینی(ع) نماد وحدت مسلمانان است و زمینه ای برای ترویج برادری در منطقه است که این امر زمینه ای تاریخی دارد و در سال های اخیر مردم ایران شور و احساس ویژه ای به این مراسم پیدا کرده اند.

آشناگر با اشاره به اشتراکات مذهبی ایران و عراق یادآورشد: مردم ایران و عراق گویی یک کشورند و با مشترکات مذهبی بسیار قوی می توانند در کنار همدیگر بر مشکلات فائق آیند و دشمنان را ناامید کنند.

وی بیان کرد: دشمن این روزها در تلاش است با توطئه های مختلف بین مردم ایران و عراق اختلاف انداخته و به مسائلی دامن بزند تا این روابط تیره شود اما هر دو ملت با هوشیاری اجازه نخواهند داد تا بدخواهان به اهداف شوم خود برسند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین افزود: زائران ایرانی حامل پیام برادری و همبستگی به مردم کشور عراق هستند و این موضوع را با راهپیمایی اربعین به دنیا نشان می دهند.

آشناگر ادامه داد: سال گذشته از سوی استان قزوین ۵۲ موکب در عراق برپا شد و ۸۳۰ خادم نیز از قزوین به عراق عزیمت کردند و میزبان زائران بودند و امسال هم تلاش می کنیم از محل نذورات بتوانیم تعدادی از خانواده های تحت پوشش را به مراسم اربعین اعزام کنیم.

وی بر لزوم اطلاع رسانی توسط  رسانه ها بویژه صدا و سیما تاکید کرد: باید رسانه ها ضمن آگاه کردن مردم از وضعیت کنونی عراق، تلاش کنند توجه به قوانین، همراه داشتن روادید و حضور دسته جمعی به صورت کاروان در این مراسم با جدیت مراعات شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار