یزد - ایرنا - مسئول روابط عمومی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: بخشی از خط انتقال آب یزد از کوهرنگ در شرق اصفهان دوشنبه شب برای شانزدهمین بار از اواخر سال گذشته تاکنون تخریب و با تلاش های نیروهای شرکت سریعا بازسازی شد.
کد خبر: ۶۵۶۹۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۳ 18 September 2018

سید علیرضا کربلایی اکرمی اظهار داشت: 70 درصد آب شرب استان در فصول سال و 60 درصد در فصل تابستان از محل خط انتقال تأمین می شود که از اسفند سال 1396 تا تیر ماه گذشته 15 بار در شرق اصفهان مورد تعرض قرار گرفت.
وی افزود: در ساعت 00: 19 تا 30: 19 دوشنبه شب یکی از حوضچه های خط انتقال آب توسط عده ای ناشناس تخریب شد که با تلاش متخصصان تعمیر و جریان انتقال آب ادامه یافت.
مسئول روابط عمومی آب منطقه ای یزد ادامه داد: متاسفانه عده ای از روی ناآگاهی در ماه محرم که مردم مشغول عزاداری هستند ، اقدام به این کار کردند که به تصور خود انتقال آب به یزد را دچار مشکل کنند.
هم اکنون از 6 هزار و 733 منبع آبی استان یک میلیارد و 78 میلیون مترمکعب آب برداشت می‌ شود که 833 میلیون مترمکعب آن از چاه‌ها، 163 میلیون مترمکعب از قنات و بقیه از چشمه‌ ها تامین می‌شود.
آب تجدید شونده منابع زیرزمینی یزد 827 میلیون مترمکعب و کسری مخزن حدود 300 میلیون مترمکعب است، به همین دلیل سالانه 50 سانتیمتر از سطح منابع آب‌های زیرزمینی کاسته می‌شود.
آب استحصالی از منابع آب شیرین استان در سال 1387،سه هزار و 166 لیتر در ثانیه بود که این عدد در سال 1395 به 2 هزار و 631 لیتر در ثانیه کاهش یافت.
به گفته زمانی قمی استاندار یزد ، در سال های اخیر، به طور متوسط 70 درصد آب شرب یزد از خارج استان و بقیه از منابع داخلی تامین شد که در مجموع حدود 57 میلیون متر مکعب حجم سالانه آب انتقالی به یزد است.
انتقال آب به یزد در سال 1368 در ابتدای شکل گیری دولت مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی مصوب و در مسیر کاملا قانونی انجام شد و هر نوع اخلال در آن، قانون شکنی محسوب می شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار