ملی‌پوش وزنه‌برداری ایران با بیان این‌که برای ترک اردو از مربی‌ام اجازه گرفتم، گفت: روحیه خوبی برای حضور در اردو نداشتم، ضمن این‌که چند روز پیش نیز در اردو از ناحیه کمر دچار کشیدگی شدم و به همین دلیل ترجیح دادم از اردو خارج شوم تا خودم را برای مسابقات آسیایی سال آینده آماده کنم.
کد خبر: ۶۵۷۲۴۳
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰ 18 September 2018

علی مکوندی در ابتدا در خصوص ناکامی در بازی‌های آسیایی جاکارتا، اظهارکرد: یک هفته پیش از آغاز مسابقات دچار ویروس شدیدی شدم و همین باعث شد وزن زیادی کم کنم و نزدیک به هفت هشت کیلو از وزنم کم شد. من به همین خاطر از نظر بدنی در شرایط خوبی قرار نداشتم و در روز مسابقه نیز عواملی دست به دست هم داد که نتوانم به مدال برسم.

وی ادامه داد: من به گرفتن مدال در بازی‌های آسیایی مطمئن بودم و برای همین مهم به جاکارتا رفته بودم و اگر ذره‌ای فکر می‌کردم که به مدال نمی‌رسم، در این رقابت‌های شرکت نمی‌کردم. به هر حال تا حدودی استرس مسابقه و وزنی که به واسطه بیماری‌ام کم کرده بودم، اجازه کسب مدال را به من ندادند؛ عضلاتم ضعیف شده بود و بدنم هماهنگی لازم را نداشت و نتوانستم تمرکز لازم را داشته باشم، در حالی‌که وزنه‌های خیلی سنگینی برای من در این رقابت‌ها انتخاب نشده بود و وزنه‌هایی بودند که بارها آن‌ها را در تمرینات بالای سر برده بودم.

این وزنه‌بردار در ادامه در پاسخ به این سوال که چرا اخیرا اردوی تیم‌ملی را ترک کردید؟ خاطرنشان‌کرد: من از مربی‌ام اجازه گرفتم و از اردو خارج شدم زیرا روحیه خوبی برای حضور در اردو نداشتم، ضمن این‌که چند روز پیش نیز در اردو از ناحیه کمر دچار کشیدگی شدم و به همین دلیل ترجیح دادم از اردو خارج شوم تا خودم را برای مسابقات آسیایی سال آینده آماده کنم. به هر حال فعلا ترجیح داده‌ام در اردو نباشم.

وی در واکنش به این سوال پس با چنین شرایطی شما شانس حضور در مسابقات جهانی پیش‌رو را هم از دست می‌دهید، گفت: از همان ابتدا هم قرار نبود در جهانی شرکت کنم زیرا می‌خواستم پس از بازی‌های آسیایی جاکارتا استراحت کنم. به هر حال من اگر در اردوی تیم‌ملی می‌ماندم، ممکن بود آسیب‌های بیشتری ببینم و به همین دلیل اردو را ترک کردم.

مکوندی همچنین درباره این‌که گفته می‌شود، بعد از بازی‌های آسیایی قرار بر این بود که وزنه‌بردارانی که موفق به کسب مدال نشدند در جهانی شرکت نکنند، عنوان کرد: این که وزنه‌برداری اوت کرده باشد و دیگر در رقابت‌های بعدی شرکت داده نشود، کار درستی نیست زیرا اوت کردن یک اتفاق است و یک ورزشکار به صورت عمدی این کار را انجام نمی‌دهد. به هر حال این گفته نیز دلیلی بر ترک اردو از سوی من نبود و همانطور که گفتم من به خاطر آسیب‌دیدگی‌ام اردو را ترک کردم و امیدوارم دو جایگزین من در رقابت‌های پیش‌رو به مدال برسند.

وی بیان کرد: یکی دو ماه دیگر فینال لیگ برتر کشور و رقابت‌های قهرمانی کشور را پیش رو داریم که من در هر دو مسابقه به روی تخته خواهم رفت زیرا نمی‌خواهم بگویند علی مکوندی وزنه‌برداری بود که وقتی در یک مسابقات اوت کرد، این رشته را کنار گذاشت. من سن و سالی ندارم و قرار نیست با یک بار اوت کردن در مسابقه، بگویم دیگر نمی‌توانم به مدال برسم. به هر حال مشکلاتی پیش آمد که در جاکارتا نتوانستم به مدال برسم اما برای ادامه راهم مصمم هستم.

این وزنه‌بردار خوزستانی افزود: قول می‌دهم در دسته جدید، بهترین وزنه‌ها را بزنم و در مسابقات آسیایی پیش‌رو وزنه‌هایی را بالای سر می‌برم که دیگر نگویند مکوندی با پشتوانی فرد خاصی به اردوی تیم‌ملی دعوت شده است. من مصمم و با قدرت به وزنه‌برداری برمی‌گردم.

وی در ادامه در خصوص حمایت مسوولان خوزستانی نیز گفت: در هفته‌هایی که در اردوی تیم‌ملی بودم، هیچکدام از مسوولان ورزش خوزستان با من تماس نگرفتند، البته پیش از اعزام‌مان یکبار آقای قریشی رییس هیات وزنه‌بردای خوزستان تماس تلفنی با من داشت و اعلام کرد در صورتی که مدال کسب کنم از من حمایت می‌کنند که من هم مدال نگرفتم.

مکوندی ادامه داد: قرار بود اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان پیش از اعزام به بازی‌های آسیایی در مراسم بدرقه‌ای از ما تجلیل کند که متاسفانه این کار صورت نگرفت. من در این هشت ماه هیچ پشتوانه‌ای نداشتم و تنها خودم و مربیانم آقایان کاظمی‌نژاد، رشیدی و پدرم کنار هم بودیم.

وی گفت: تعداد خوزستانی‌ها در بازی‌های آسیایی جاکارتا خیلی نبود و این انتظار می‌رفت که از ما حمایت کنند. درست است در این مسابقات من به مدال نرسیدم اما قرار نیست ورزشکار رها شود و مسوولان باید حداقل طی یک تماس تلفنی جویای وضعیت من می‌شدند. کارهای پشتیبانی خوبی صورت نگرفته است و این دغدغه‌ای برای منِ ورزشکار است.

این وزنه‌بردار بیان کرد: درست است استان خوزستان در بخش زیرساختی خوب کار می‌کند ولی در حمایت از ورزشکاران خود اصلا عملکرد خوبی نداشته است. به نظرم به جای این‌که دائما مسابقه برگزار کند، اگر به ورزشکار خود اهمیت دهند، بهتر است. ما رحمان اورامه و افشین طاهری را داریم که مدال‌آور مسابقات آسیایی جوانان هستند اما چه کسی آن‌ها را می‌شناسند و آیا زمانی که سیدایوب موسوی مصدوم شد، کسی از او سراغی گرفت؟ ما توقع زیادی از مسوولان نداریم و همین که تنها به ما دلگرمی دهند و سراغی از ما بگیرند، برای‌مان کافی است اما همین کار را هم انجام ندادند.

وی عنوان کرد: به تازگی نیز بخشنامه وزارت نفت، ورزش را تحت تاثیر قرار داده است زیرا طی این بخش‌نامه، قراردادهای ما دچار مشکل شده است و حتی مربیان شاغل در نفت هم دیگر نمی‌توانند هدایت این تیم‌ها را بر عهده داشته باشند که این ضربه بدی به رشته‌های ورزشی تحت وزارت نفت وارد می‌کند و وقتی این مربیان نباشند، چه کسی قرار است تیم‌ها را جمع و جور کند؟ با این اقدامات در حال ضربه زدن به ورزش هستند. خوزستان در هر رشته‌ای در مسابقات شرکت کند، دیگر تیم‌ها از نام آن می‌ترسند و در وزنه‌برداری نیز به همین صورت است. امیدوارم با چنین تصمیم‌گیری‌هایی باعث نابودی ورزش خوزستان نشوند.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار