دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس خرمشهر گفت:از بین بیش از 100 برنامه تدارک دیده شده از سوی هشت کمیته ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس 30 ویژه برنامه محوری گزینش و اجرا می شود.
کد خبر: ۶۵۷۲۶۶
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸ 19 September 2018

سرهنگ ثامر چنعانی سه شنبه در جمع خبرنگاران در مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر افزود: اقتدار و سرافرازی نظام جمهوری اسلامی به برکت انقلاب و دوران پر افتخار دفاع مقدس حاصل شده است.

وی شعار سی و هشتمین سالگرد هفته دفاع مقدس را 'ما توانستیم' عنوان کرد و گفت:برنامه های این هفته با محور فرهنگ مقاومت و ایثار، ولایت مداری، جهاد و شهادت و خودباوری دینی تدوین شده اند.

رئیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر اظهار داشت: در 31 شهریور نخستین روز هفته دفاع مقدس تجمع بزرگ نیروهای مسلح همراه مردم و عشایر در صحن شهدای مسجد جامع خرمشهر برگزار می شود.

سرهنگ چنعانی افزود: دیدار با امام جمعه خرمشهر، خانواده های معظم شهدا، برگزاری مسابقات فرهنگی ، ورزشی، نمایش فیلم های داستانی دفاع مقدس، راه اندازی ایستگاههای صلواتی و گردشگری دفاع مقدس از برنامه نخستین روز هفته دفاع مقدس است.

وی گفتمان نقش زن در دفاع مقدس، نشست هم اندیشی با شاعران و نویسندگان را از دیگر برنامه های این هفته عنوان کرد و افزود: نشست هم اندیشی با پیشکسوتان دفاع مقدس، فعالان هنرمند تئاتر و سینما، بر پایی نمایشگاه عکس و پوستر از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس در خرمشهر است.

 رونمایی از تابلوی پردیس شهدا

رئیس مرکز فرهنگی دفاع مقدس خرمشهر، رونمایی از تابلوی پردیس شهدا در مرکز فرهنگی دفاع مقدس را در این هفته یادآور شد و گفت: در هفته دفاع مقدس تابلوی پردیس 700 رزمنده ، ایثارگران ، آزاده و شهدای هشت سال دفاع مقدس خرمشهری که در این شهر ماندند و مقاومت کردند، رونمایی می شود.

سرهنگ چنعانی افزود: این تابلو از جنس فلز ساخته شده و برای ساخت آن یک میلیارد و 300 میلیون ریال هزینه شده است.

وی همایش روحانیت در حوزه علمیه ، تقدیر از اصناف و بازاریان دفاع مقدس را از برنامه های مهم هفته دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: تجمع نیروهای مسلح و مردم در گلزار شهدا در پنج مهر از برنامه های دیگر هفته دفاع مقدس است.

وی برگزاری یادواره شهید جهان آرا و یارانش در آخرین روز هفته دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: از 2 کتاب به نام هجله های خونین از خاطرات پنج فرمانده شهید در مقاومت 45 روزه خرمشهر رونمایی می شود.

در سوم خرداد سال 1361 یک حماسه منحصر به فرد و جاویدان به نام فتح خرمشهر توسط دلاوران بسیجی، سپاهی ،ارتشی و جهادی در عملیات فتح المبین خلق شد.

هفته دفاع مقدس فرصتی برای بیان دلاور مردی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس است.

 

منبع: ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار