معاون حفاظت از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان:
سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: جلسه‌ای در هفته آینده با حضور مسوولان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد که در آن جلسه پیرامون بحث کشت پاییزه استان تصمیم‌گیری خواهد شد.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۳ 19 September 2018

حمیدرضا لشکری در خصوص کشت پاییزه اظهار کرد: جلسه‌ای در هفته آینده با حضور مسوولان جهاد کشاورزی استان برگزار خواهد شد که در آن جلسه پیرامون بحث کشت پاییزه استان تصمیم‌گیری خواهد شد.

وی با اشاره به این‌که وقت محدودی برای کشت پاییزه وجود دارد، ادامه داد: بلافاصله پس از برگزاری این جلسات و تصمیم‌گیری در خصوص سطوح زیر کشت، اقدامات عملی در بحث رهاسازی آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه انجام خواهد گرفت.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: هنوز هیچ بررسی در خصوص کشت پاییزه یا ممنوعیت و محدودیت در این کشت‌ها انجام نگرفته است و صحبت در خصوص این مسایل فقط باعث ایجاد حساسیت در میان مردم و کشاورزان می‌شود.

لشکری عنوان کرد: همه تلاش سازمان آب و برق آن است تا بیشترین سطح زیر کشت ممکن را با توجه به منابع آبی استان داشته باشیم و کشاورزان بتوانند نسبت به کشت پاییزه اقدام کنند. امیدواریم گزارش‌های هواشناسی در بحث بارش‌ها گزارش‌های خوبی باشد تا امسال کشاورزان با آرامش و بدون استرس به کشت بپردازند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی منابع آبی استان خاطرنشان کرد: وضعیت مخازن استان در حال حاضر وضعیت خوبی نیست و در شرایط مناسبی به سر نمی‌بریم اما امیدواریم بارش‌هایی رقم بخورد که امسال وضعیت مطلوبی داشته باشیم تا بتوانیم نسبت به رهاسازی آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه اقدام کنیم.

سرپرست معاون حفاظت و بهره‌برداری از منابع آب سازمان آب و برق خوزستان اظهار کرد: برنامه‌ریزی برای رهاسازی آب مورد نیاز کشت‌های پاییزه بر اساس وضعیت ذخایر آبی، آورد رودخانه‌ها و بارش انجام می‌گیرد و بر این اساس کار رهاسازی را انجام می‌دهیم.

 

منبع: ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار