به همت انجمن مردم نهاد محیط زیست و جمعی از دوستداران محیط زیست شهرستان گتوند زباله ها و ظروف یکبار مصرف محوطه برگزاری آیین تجمع عزاداران در روز تاسوعا در این شهرستان پاکسازی شد.
کد خبر: ۶۵۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۸ 19 September 2018

جمعی از فعالان محیط زیست و انجمن مردم نهاد محیط زیست شهرستان گتوند روز چهارشنبه تحت عنوان گروه خدام الحسین (ع) بعد از پایان آیین تجمع عزاداران شهرستان گتوند در روز تاسوعا اقدام به جمع آوری زباله و پاکسازی خیابان ها و محوطه برگزاری این آیین کردند.

پاکسازی و جلوگیری از تخریب محیط زیست از جمله محل برگزاری آیین های عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی یکی از اقداماتی است که فعالان و انجمن های مردم نهاد محیط زیست شهرستان گتوند از سال های گذشته در راستای حفاظت و جلوگیری از تخریب مناطق مختلف زیست محیطی به یک فرهنگ برای مردم تبدیل کردند.

همزمان با سراسر کشورروز چهارشنبه آیین تجمع عزاداران حسینی در روز تاسوعا با حضور فرماندار،امام جمعه ومردم مومن شهرستان گتوند برگزار شد.

هیات ها و دسته جات عزاداری متشکل از قشرهای مختلف مردم شهرستان گتوند ازکودک گرفته تا سالخورده، به رغم رطوبت بالای 75 درجه ای هوا،با حضور گسترده خود در مراسم تاسوعای حسینی در خیابان امام خمینی(ره) گتوند تجمع کرده و به عزاداری و سینه زنی پرداختند.

عزاداران در این روزصحنه هایی از حزن و اندوه و عشق خود به حضرت امام حسین (ع) و 72 تن از یاران با وفایش را به نمایش گذاشتند.

نوحه خوانی مداحان اهل بیت(ع)،سینه زنی و شعارهای لبیک یا زینب(س) و لبیک یا حسین(ع)،برپایی ایستگاه های صلواتی و دمام زنی ازجمله برنامه های این مراسم بود.

در عصر روز تاسوعا نیز دسته جات و هیات های سینه زنی وزنجیرزنی شهرهای گتوند،ترکالکی،صالح شهر،جنت مکان وسماله وروستاهای این شهرستان در خیابان ها به سمت اماکن مذهبی و گلزار شهدا حرکت کرده و عشق و علاقه خود را به سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش نشان خواهند داد.

مراسم عزاداری شب تاسوعا نیز سه شنبه شب در مساجد،حسینیه ها ،اماکن مذهبی و تکیه های عزاداراری در شهرهای گتوند،سماله،صالح شهر،جنت مکان و ترکالکی و روستاهای توابع این شهرستان برگزار شد.

شهرستان گتوند در شمال استان خوزستان واقع شده و دارای 2بخش مرکزی و عقیلی و پنج شهر گتوند، جنت مکان ،صالح شهر، ترکالکی، سماله و نیز 45 روستا می باشد.

 

منبع: ایرنا

برچسب ها: محیط زیست ، گتوند ، تاسوعا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار