در رقابت های قهرمانی کشتی فرنگی جوانان جهان، کاویانی نژاد به مدال طلا رسید و حسینوند نشان برنز را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۶۵۷۴۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۵ 20 September 2018

در روز پایانی مسابقات پیکارهای کشتی فرنگی جوانان که روز گذشته، چهارشنبه در شهر ترناوا کشور اسلواکی برگزار شد، امین کاویانی نژاد در وزن ۷۲ کیلوگرم به مدال طلا رسید و یوسف حسینوند در در وزن ۶۷ کیلوگرم صاحب گردن آویز برنز شد.

در وزن ۷۲ کیلوگرم امین کاویانی نژاد در دور اول با نتیجه ۸ بر صفر علی جان حسین اف از ازبکستان را شکست داد. او در دور بعد مقابل پاول پوکلاویچ از کرواسی با نتیجه ۹ بر صفر به برتری رسید و در کشتی سوم مقابل آنتونی ساندرز از آلمان با نتیجه ۸ بر صفر پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. کاویانی نژاد در این مرحله و برای حضور در دیدار فینال با نتیجه یک بر یک از سد ماگومد یاربیلوف از روسیه گذشت.او در دیدار پایانی در یک کشتی زیبا با نتیجه ۱۲ بر ۲ نیکولوز تچیکایدزه از گرجستان را مغلوب کرد و به مدال طلا دست پیدا کرد.

در وزن ۶۷ کیلوگرم نیز یوسف حسینوند در دور نخست مقابل محمود بخشیلوف از ازبکستان با نتیجه ۵ بر ۳ مغلوب شد و با توجه به حضور این کشتی گیر در دیدار فینال، او به گروه بازنده ها رفت. حسینوند در این گروه ابتدا مری بکینوف از قزاقستان را با نتیجه ۹ بر صفر مغلوب کرد و در کشتی بعد با نتیجه ۵ بر صفر از سد یون هو هان از کره جنوبی گذشت و به دیدار رده بندی راه یافت. او در این دیدار سید السید از مصر را با نتیجه ۱۱ بر ۵ از پیش رو برداشت و صاحب مدال برنز شد.

در روز نخست نیز پویا ناصرپور در وزن 55 کیلوگرم و امین میرزازاده در وزن 130 کیلوگرم صاحب مدال طلا شده بودند.

بر این اساس هر چهار کشتی گیر خوزستانی عضو تیم ملی جوانان در رقابت های جهانی صاحب مدال شدند. تیم ملی ایران نیز با کسب چهار مدال طلا و دو مدال برنز به عنوان قهرمانی رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ در اسلواکی دست پیدا کرد.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: کشتی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار