این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.
کد خبر: ۶۵۷۸۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۷ 22 September 2018
چند عنصر مسلح در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز، حاضرین را به گلوله بستند.

به گزارش «تابناک»، در مراسم امروز رژه‌های نیروی مسلح چند عنصر مسلح مردم را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه حاکی است شماری به شهادت رسیدند یا زخمی شدند.

امروز در حین برگزاری مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز از سوی فرد یا افرادی ناشناس تیراندازی شد.
 
حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح / مهاجمان ۱۰ دقیقه روی مردم آتش گشودند +تصاویر و فیلم/ در حال بروزرسانی


این حمله دقایقی پیش در هنگام برگزاری رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در منطقه لشکر 92 زرهی اهواز صورت گرفت.

 گزارش حاکی است که تیراندازی از پشت جایگاه مخصوص مسئولان انجام شده و حاضران برای احتیاط روی زمین افتادند. مهاجمان لباس نظامی به تن داشته‌اند. از تعداد زخمی‌ها هنوز آماری در دست نیست.

این  تیراندازی حدود 10 دقیقه ادامه داشته است و تا لحظه مخابره خبر، صدای آژیر آمبولانس‌ها که به سوی محل می‌روند، شنیده می‌شود.
دانلود
 
تیم تروریستی شامل چند نفر بوده و در ساختمان و پارک پشتی محل برگزاری رژه مستقر بوده‌اند و از آنجا موفق به تیراندازی بسوی مراسم رژه شده‌اند. تروریست‌ها موفق نشده‌اند که وارد مراسم رژه شوند و صرفا از فاصله دور بسوی مراسم و یگان‌های رژه رونده شلیک کرده‌اند.

اخبار اولیه حاکی از این است که تروریست‌ها جایگاه محل سخنرانی و یگان‌های رژه رونده از جمله یگان‌های رژه رونده سپاه را هدف قرار داده‌اند و آمار اولیه از زخمی شدن تعدادی از نیروهای رژه رونده سپاه در این مراسم حکایت دارد.
تیم تروریستی پس از تیراندازی به سوی مراسم رژه از محل گریخته‌اند و در حال حاضر نیروهای امنیتی در تعقیب آنها هستند./ تسنیم
هلاکت تعدادی از تروریست ها
در جریان این حمله تروریستی هشت تن از نیروهای سپاه پاسداران به شهادت رسیدند. تروریست‌ها که پس از حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی چهار تن از آنها کشته شدند.
دو تروریست دستگیر شدند
به گفته سخنگوی سپاه، از این گروه تروریستی که تحرکات‌شان برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بوده، چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است.

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است.

همچنین حسین زاده معاون سیاسی استاندار خوزسان اعلام کرد: در جریان حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز 8 تا 9 نفر از نیروهای نظامی شهید شدند و بیش از 20 نفر مجروح شده‌اند که حال مجروحان وخیم گزارش شده است.

تروریست‌ها که پس از حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی شماری از آنها کشته شدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند. عوامل این حادثه چهار نفر بودند که دو نفر از آنان کشته و دونفر دستگیر شدند که یک نفر از دستگیر شدگان زخمی است.

در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است.
 
عاملین تیراندازی در پارک شهید سبحانی که پشت استیج رژه قرار دارد مستقر شدند و از پشت جایگاه مخصوص مسئولان این حمله تروریستی را آغاز کردند که حدود 10 دقیقه ادامه داشت. مهاجمان که برای پوشش و حضور راحت‌تر در صفوف نظامیان، لباس نظامی به تن کرده بودند، به گفته سخنگوی سپاه پاسداران وابسته به گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه وابسته به عربستان سعودی بودند.

به گفته سردار شریف سخنگوی سپاه، از این گروه تروریستی که تحرکات‌شان برای تحت الشعاع قرار دادن عظمت رژه نیروهای مسلح بوده، چنین اقداماتی پیش از این هم مسبوق به سابقه است و این جریان به سمت کاروان‌های راهیان نور در سال‌های گذشته تیراندازی کرده است. گروهک تروریستی تجزبه طلب الاهوازیه در گفت وگو با شبکه ایران اینترنشنال متعلق به عربستان سعودی، مسئولیت این حملات تروریستی را پذیرفت.
حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح / مهاجمان ۱۰ دقیقه روی مردم آتش گشودند +تصاویر و فیلم/ در حال بروزرسانی

گفته می‌شود این لحظه اطلاع حادثه اهواز به رئیس جمهور و فرماندهان نظامی در رژه تهران است
تروریست‌ها که پس از این حمله تروریستی متواری شده بودند، مورد تعقیب قرار گرفتند و در جریان تبادل آتش با نیروهای امنیتی شماری از آنها کشته شدند. استاندار اهواز با تایید این خبر گفت: با هوشیاری نیروهای امنیتی اطلاعاتی نظامی و انتظامی حاضر در محل عوامل این اقدام خرابکارانه دستگیر، زخمی یا کشته شدند.
سردار شکارچی سخنگوی ارشد نیروهای مسلح ایران درباره جزئیات مواجهه با این تروریست‌ها گفت: نیرو‌های امنیتی بلافاصله وارد عمل شدند و هر 4 نفر تیم تروریستی را منهدم کردند و هم اکنون 3 جنازه از این تروریست‌ها در اختیار نیرو‌های امنیتی است و یک نفر هم دستگیر شده است تا مشخص شود به کجا وابسته بوده و چطور وارد پارک شده اند؟ این تیم تروریستی از فاصله طولانی از داخل پارک به سمت نیرو‌های رژه رونده تیراندازی کردند که برخی از این تیراندازی‌ها به سمت جایگاه مردم هم بود.
حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح / مهاجمان ۱۰ دقیقه روی مردم آتش گشودند +تصاویر و فیلم/ در حال بروزرسانی

دو تن از عاملان حمله تروریستی که در درگیری با نیروهای امنیتی کشته شدند

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در تشریح ابعاد این حادثه گفت: با وجود شدت حادثه به سمت جایگاه مسوولان، به دلیل واکنش سریع نیروهای امنیتی، هیچ یک از مسوولان حاضر در جایگاه از جمله آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان، آسیب ندیدند. اوضاع اکنون تحت کنترل نیروهای نظامی امنیتی و انتظامی است و آرامش بر منطقه حاکم شده است. 
در حال حاضر بیمارستانهای آپادانا و ارتش اهواز برای مداوای مجروحان حادثه بسیج شده و کار درمان مجروحان آغاز شده است. دکتر ایرج نظری رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درباره ابعاد این حادثه اظهار داشت: تاکنون در این حادثه حدود 10 نفر شهید و بیش از 60 نفر مجروح شده‌اند. در حال حاضر همه بیمارستان‌های اهواز در آماده‌باش هستند و هیچ کمبودی در زمینه امدادرسانی به مصدومان حمله تروریستی اهواز نداریم.
اسامی برخی از شهدای این حادثه به شرح زیر اعلام شده است:
۱-علی لویمی
۲- اسماعیل شفیعی نژاد
۳- میلاد جهانگیر نژاد
۴- رضا شفیعی
۵- سعید کریمی
۶- امید فرخی زنگنه
۷- یونس پور حلو
آیت الله حیدری نماینده مردم اهواز در مجلس خبرگان رهبری که در مراسم رژه نیروهای مسلح در اهواز حضور داشت، درباره این حادثه گفت: هدف مهاجمان جایگاه مسئولان بود اما موفق نشدند به این سمت مسئولان شلیک کنند اما متاسفانه به سمت نیروهای نظامی شلیک کردند که تعدادی نیروهای نظامی شهید شدند. بنده وقتی صدای تیر را شنیدم اشهدم را خواندم. بعد از شلیک تروریست‌ها، نیروهای امنیتی به سمت آنها تیراندازی کردند که خوشبختانه یکی از آنها به درک واصل شد و برخی از آنان نیز متواری شدند که نیروهای امنیتی هم اکنون در حال تعقیب آنها هستند. به نظرم آنها می خواستند مسئولان عالی استان را ترور کنند.
 
ویدیوی لحظه شروع تیراندازی
 


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار