مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه همکاران ما در مجموعه آبفار همواره تلاش بر رفع مشکلات مشترکین و خدمت‌رسانی به آن‌ها داشته‌اند، گفت: اقلیم استان طی سال‌های اخیر دچار تغییر و تحولات فراوانی شده و گرم شدن یکباره استان موجب کاهش سطح منابع آب‌های زیرزمینی شد، اما با تمام این شرایط خوشبختانه توانستیم تابستان را مدیریت کنیم.
کد خبر: ۶۵۷۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۵ 23 September 2018
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد مناسب آب و فاضلاب روستایی نسبت به دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان، گفت: شرکت آب و فاضلاب روستایی به منظور خدمات‌رسانی هرچه بیشتر نیازمند بهره‌مندی از اعتبارات صندوق توسعه ملی است که به‌زودی پیگیر این موضوع در مجلس خواهیم بود. 

به گزارش ایسنا، امیر خجسته ضمن تقدیر از خدمات ارائه شده از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان اظهار کرد: در شرایط سخت موجود، بحث تأمین آب مشترکین یک موضوع حیاتی است که نمی‌توان آن را به بهانه کمبود و یا نبود بودجه و اعتبارات پشت گوش انداخت. 

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی متولیان امر در شرکت آبفار به صورت جهادی وارد عمل شده‌اند، خاطرنشان کرد: این مجموعه از جمله مجموعه‌هایی است که بدون هیاهو و سرو صدا خدمات خود را به مشترکین ارائه می‌دهد.

خجسته با اذعان اینکه عملکرد خوب آبفار نسبت به دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان به سمع و نظر وزیر مربوطه رسید، عنوان کرد: این مجموعه به صورت جهادی و شبانه‌روز پیگیر هستند تا آسیبی به مردم وارد نشود.

وی در ادامه با اشاره به نیاز شرکت آب و فاضلاب روستایی به اعتبارات صندوق توسعه ملی، گفت: در این رابطه نیز در مجلس موضوع مربوطه را مطرح و پیگیری خواهم کرد.

نماینده مردم همدان در خانه ملت همچنین عنوان کرد: مجلس به طور ویژه به موضوع آبرسانی به مردم می‌پردازد چرا که در صورت عدم توجه این موضوع به یک فاجعه تبدیل خواهد شد.

خجسته در بخشی از سخنانش به آبرسانی از سد تالوار پرداخت و گفت: در صورت فعالیت این سد، ۱۱ شهر و ۴۸ روستا از نعمت آب شرب برخوردار خواهند شد و بار سنگینی را دوش استان برداشته می‌شود.

سیدمصطفی هاشمی ضمن اشاره به مشکلات موجود در حوزه خدمات‌رسانی شرکت آبفار، افزود: در حال حاضر در بخش تأسیسات آب و فاضلاب یکسری مشکلات وجود دارد ضمن اینکه پایدار کردن منابع تأمین آب یکی از دغدغه‌های ما است همچنین کیفیت‌بخشی به آب از دغدغه‌های اصلی است که در این راستا تلاش‌های مستمری صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه طی سال‌های اخیر ساماندهی مجتمع‌های آبرسانی مد نظر قرار گرفت، بیان کرد: متأسفانه روستا‌های شهرستان همدان با وجود اینکه روستا‌های بخش مرکزی بودند، به شدت محروم بوده و بر همین اساس خدمت‌رسانی به روستا‌های مذکور در دستور کار قرار گرفت.

هاشمی با اذعان اینکه رسیدگی به روستا‌های اقماری شهر همدان از جمله دغدغه‌های ما است، گفت: در بخش تولید آب، سعی کردیم با حفرچاه و ساماندهی مجتمع‌های آبرسانی و همچنین مدیریت مصرف، کمبود منابع آبی را تا حدودی تحت کنترل نگهداریم.

وی در ادامه ضمن اشاره به آثار سوءانشعابات غیرمجاز بر کاهش سطح منابع آبی، خاطرنشان کرد: سالانه بیش از ۱۳۰۰ انشعاب غیرمجاز کشف و قطع می‌شود.

وی همچنین با بیان اینکه شرکت آب و فاضاب روستایی استان همدان تحت چهارعنوان نگهداری تأسیسات آبرسانی را در دستور کار قرار داده است، تصریح کرد: در حال حاضرتمامی اعتبارات استانی را به تعمیر، نگهداری و بازسازی تأسیسات آبرسانی اختصاص داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان در ادامه ضمن اشاره به دیگر اقدامات اثربخش این مجموعه در راستای خدمت‌رسانی هرجه بیشتر به مشترکین روستایی، عنوان کرد: در همین راستا با راه‌اندازی سامانه ۱۵۲۳ سعی کردیم ضمن دریافت گزارشات و شکایات مردمی، سطح خدمت‌رسانی را افزایش دهیم.

وی افزود: خوشبختانه ظرف مدت راه‌اندازی سامانه مذکور، همکاران ما با دریافت بیش از ۲ هزار تماس تلفنی، حداکثر ظرف مدت ۲۴ ساعت به حوادث و گزارشات مردمی رسیدگی کردند.

وی در ادامه یادآور شد: در بخش تولید آب با حفرچاه‌ها، کف‌شکنی‌ها و به‌کارگیری مجتمع‌های آبرسانی سعی کردیم تولید آب را افزایش و یا در همان حد ثابت نگهداریم.

هاشمی همچنین با اذعان به اینکه در طول سه سال اخیر بیش از ۱۵ تا ۲۰ هزار پمپ معیوب نیز توسط شرکت آبفار استان تعویض شد، گفت: این اقدام در مدیریت مصرف آب اثرات بسزایی داشته است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خوشبختانه استان همدان دربهره‌گیری از تجهیزات هوشمند در تأسیسات آبرسانی جزء استان‌های پیشتاز در استفاده از است، بیان کرد: در بخش کیفیت آب نیز تا پنج سال قبل، موضوع کیفیت آب آنچنان مطرح نبود، اما خوشبختانه در حال حاضر مطلوبیت آب شرب به ۹۷ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه از این حیث که آب بهداشتی قابل اطمینانی را به مردم عرضه می‌کنیم می‌توانیم بگوییم که مدیون مشترکین خود نیستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه خوشبختانه در شهرستان همدان با مشکل کیفیت آب مواجه نیستیم، اظهار کرد: در شهرستان‌های دیگر هم درخواست مردم متفاوت شده و امروز مشترکین به دنبال افزایش خدمات هستند.

هاشمی همچنین به مجموعه اقدامات فرهنگی در راستای آموزش مشترکین و مصرف بهینه آب نیز اشاره کرد و گفت: در سال ۹۶، منهای اعتبارت عمرانی که در این بخش تزریق شد، با زیان‌های اعتباری نیز مواجه بودیم.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه اعتبارات تخصیصی تأثیر آنچنانی در پوشش هزینه‌های شرکت آب و فاضلاب ندارند و با اعتبارات موجود قرار است ناممکن‌ها ممکن شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه اعتبارات صندوق توسعه ملی نیاز اصلی و شاهرک حیاتی شرکت آب و فاضلاب روستایی است، تأکید کرد: از آنجا که فصل بودجه‌بندی سال ۹۸ در پیش است بنابراین در صورتی‌که بخواهیم خدمت‌رسانی شرکت افزایش یابد، نیازمند فزایش سهم اعتباری آبفار از محل صندوق توسعه ملی هستیم. 

وی درباره آبرسانی به روستای ورکانه گفت: با همت همکاران ما در این روستا چشمه‌های بالادست شناسایی شده و چیزی در حدود ۶ کیلومتر فاصله با روستا وجود دارد.

هاشمی عنوان کرد: به دنبال این بودیم که کاری مشابه روستای ارزانفود در این روستا نیز انجام شود، اما محاسبات مهندسی نشان داد که این اقدام پاسخگو نیست و به منظور انجام اقدامات ثمر بخش نیازمند تخصیص اعتبارات بیشتر هستیم.

وی یادآور شد: قرار بر این شد اعتباراتی برای آبرسانی به روستای ورکانه در نظر گرفته شود که از قبل این اعتبارات لوله‌های مورد نیاز خریداری و بخشی از کار انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار