معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان با بیان اینکه هم‌اکنون از مجموع ۱۰۳ روستای استان، ۴۶ روستا تحت پوشش مجتمع‌های آبرسانی هستند، گفت: چیزی حدود ۴۸ درصد جمعیت روستایی استان تحت پوشش مجتمع‌های مذکور هستند.
کد خبر: ۶۵۷۹۱۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۵ 24 September 2018
مجتبی حسین‌آبادی گفت: در حال حاضر ۷ مجتمع آبرسانی در سطح شهرستان همدان وجود دارد که برخی در حال اجرا و برخی در حال بهره‌برداری است.

به‌گزارش ایسنا، حسین‌آبادی عنوان کرد: در سال ۹۵ و ۹۶ توانستیم برخی از مجتمع‌های مذکور را به بهره‌برداری برسانیم، ضمن اینکه ۱۱ حلقه چاه نیز در سال ۹۵ و ۹۶ حفر، ۵ حلقه چاه لایروبی و ۲ رشته قنات لایروبی و ۲۳ کیلومتر خط انتقال را نیز به سرانجام رسید.

حسین‌آبادی درباره ایجاد شبکه جمع‌آوری فاضلاب در روستای امامزاده محسن (ع) گفت: در این رابطه ۲ میلیارد و ۷۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده است.

وی درباره وضعیت آبرسانی سیار در روستا‌های استان نیز بیان کرد: خوشبختانه با مجموعه اقدامات اثربخش انجام شده، تعداد روستا‌های تحت پوشش آبرسانی سیار از ۸ روستا به ۳ روستا کاهش یافته است همچنین در سال گذشته ۹۰ مورد تعمیر کابل برق، ۳ مورد تعویض پمپ و یک هزار مورد رفع نشتی به انجام رسید.

تخصیص اعتبارات از الزامات است

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان نیز ضمن تقدیر از حمایت‌های همه‌جانبه نمایندگان مجلس در بحث تأمین آب شرب مورد نیاز مشترکین، گفت: تا کنون به صورت تعهدی در بحث آبرسانی به روستا‌ها با اعتباری افزون بر ۷ میلیارد تومان وارد عمل شدیم و البته در بحث ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب نیز چیزی حدود ۵.۴ میلیارد تومان هزینه کرده و یا در دستور هزینه‌کرد خود قرار داده‌ایم.

کمال حسنی با بیان اینکه فاضلاب در حال حاضر در بحث ایجاد شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب، پیمانکار در روستا‌های ابرو، ارزانفود و یلفان مشغول به کار است، افزود: این پروژه‌ها پس از چندین سال تعطیلی به همت مدیرعامل آبفار استان مجددا فعال شدند.

وی همچنین با اشاره به اینکه تا پیش از این تعدادی از روستا‌ها نظیر آبهندو، باغچه و دهدلیان، فاقد تأسیسات آبرسانی بودند، عنوان کرد: خوشبختانه آمار روستا‌های فاقد تأسیسات آبرسانی در حال کاهش است.

حسنی با بیان اینکه در روستای قاسم‌آباد ۴۰۰ میلیون تومان چاه حفاری و به بهره‌برداری رسید، تصریح کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم به منظور آبرسانی و ایجاد شبکه‌های جمع‌‍آوری فاضلاب به روستای ورکانه انجام شده که به‌زودی به اطلاع خواهد رسید.

وی در ادامه با بیان اینکه در روستای ارزانفود نیز با همت جهادی وارد عمل شدیم، عنوان کرد: در این روستا چیزی در حدود ۱۰ و نیم کیلومتر لوله‌گذاری انجام شد و تأمین آب شرب از یکی دیگر از روستا‌ها به انجام رسید.

حسنی افزود: در کنار موارد پیش گفته، حفر چاه، کف‌کنی و خدمت‌رسانی در حوزه بهره‌برداری همواره در دستور کار بوده و با وجود کمبود اعتبارات تخصیصی خوشبختانه خدمت‌رسانی به روستا‌ها در حال انجام است.

مدیر امور آب و فاضلاب روستایی شهرستان همدان همچنین ضمن درخواست به منظور تخصیص اعتبارات، بیان کرد: متأسفانه تعدادی از پیمانکاران به علت کمبود اعتبارات در حال انصراف هستند و در این زمینه نیازمند حمایت و تخصیص اعتبارات ویژه هستیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار