گروهک الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی امروز صبح رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را بر عهده گرفت برای آشنایی با این این گروهک و اسلاف آن‌ها سابقه و مواضع این گروه و دیگر گروه‌های مشابه تجزیه طلب در خوزستان را مرور می‌کنیم:
کد خبر: ۶۵۸۰۸۵
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷ 22 September 2018

گروهک الاحواز مسئولیت اقدام تروریستی امروز صبح رژه نیرو‌های مسلح در اهواز را بر عهده گرفت برای آشنایی با این این گروهک و اسلاف آن‌ها سابقه و مواضع این گروه و دیگر گروه‌های مشابه تجزیه طلب در خوزستان را مرور می‌کنیم:

به گزارش «تابناک» بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دولت‌های استکباری همچون امریکا و انگلیس برای سرنگونی حکومت نوپای جمهوری اسلامی در نقاط مختلف ایران توسط عواملشان علم تجزیه طلبی بلند کردند و در این میان یکی از مناطق حساس و استراتژیک ایران که عمده منافع نفتی ایران در آن منطقه وجود داشت دستخوش خیانت و آشوب گروه‌های قدرت طلب وابسته به کشور‌های وهابی حوزه خلیج فارس شد.

گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چه سابقه‌ای دارد؟

در این میان گروهی از عوامل وهابی تحت عنوان جبهه خلق عرب با بمب گذاری و ترور و اقدامات تروریستی تحت رهبری فردی به نام «شیخ شبیر خاقانی» در منطقه خرمشهر به کشتار مردم دست زدند تا اینکه توسط نیرو‌های مردمی و انقلابی عرب سرکوب و گروهی یا مخفی و تعدادی از آن‌ها نیز به عراق متواری شدند. بعد از حمله ارتش بعث به ایران این گروه به عوامل ستون پنجم عراق در مناطق مختلف خوزستان تبدیل شدند و با  کشتار مردم مقاومت کننده در برابر تجاوز ارتش بعث نقش استراتژیکی را برای ارتش بعث بازی کرد.

در طول 40 سال گذشته در همه بحران‌هایی که در مناطق مختلف عرب نشین ایران بوقوع پیوست، ریشه‌های این گروه وجود داشته و نقش آفرینی کرده اند. حتی در انفجار و عملیات‌های تروریستی سال‌های اخیر در اهواز، نقش «گروه الحوازیه» که همان «جبهه خلق عرب» است و نام خود را از جبهه خلق عرب به الحوازیه تغییر داده کاملا آشکار است. بعد از حمله ناتو به عراق و حضور ارتش انگلیس در بصره نقش این گروه در جنوب ایران پررنگ‌تر شد و سازماندهی آن‌ها توسط انگلیس کاملا مشهود است و مستندات زیادی در این رابطه وجود دارد.

گروه تروریستی الاحوازیه 
حزب «تضامن الدیمقراطی الاهواز» نسخه‌ای انگلیسی برای برخی افراد تروریست موسوم به «خلق عرب مقیم اروپا» است که در سال ۲۰۰۳ در این کشور اعلام موجودیت کرده و علم مبارزه با جمهوری اسلامی ایران را بلند کرد.
«منصور عبدویس» معروف به «منصور سیلاوی» که همه او را به مشکلات خانوادگی و عصبی مزاج بودنش می‌شناختند، مسئولیت این گروه را به عهده گرفت. برای اینکه دولت انگلیس از نزدیک فعالیت‌های حزب خود ساخته را رصد کند، نماینده تام الاختیار خود به نام «دانیل برت» عضو حزب کارگر را با عنوان مسئول انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در کنار حزب تضامن قرار می‌دهد.

گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چه سابقه‌ای دارد؟
گروه الاحوازیه با تمسک به قوم گرایی عربی اعتقاد دارند که از سال ۱۹۲۵ میلادی، فارس‌ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

«خالد عبدیان» که از عناصر شناخته شده تشکیلات دوستی اهواز و انگلیس است در ادعایی می‌گوید، دولت ایران اقدام به جداسازی عرب‌های خوزستان از خاک و آشیانه شان می‌کند و زمین‌های آن‌ها را به زور تصاحب کرده و آن‌ها را از شهر اهواز خارج می‌کند. این گروه برای ایجاد شکاف میان مردم و جمهوری اسلامی و تحریک مردم  ادعا می‌کند که جمهوری اسلامی ایران نیز مانند رژیم شاهنشاهی ایران قصد دارد که اقوام عرب را در منطقه خوزستان جدا نماید.
از عناصر این می‌توان به «شیخ محمد الکاظم الخاقانی» اشاره کرد که در ماه مارس سال ۲۰۰۷ میلادی در جلسه‌ای که در مجلس اعیان انگلیس با همکاری انجمن “هنری جکسون” برگزار شد شرکت کرد و در آن جلسه ادعا می‌کند که برای طرح توسعه نیشکر در خوزستان بیش از دویست هزار هکتار از اراضی متعلق به مردم خریداری شده است و در توسعه صنعت بکار رفته است. او مدعی می‌شود این از پروژ‌هایی است که برای نابودی زندگی مردم اهواز و نابودی برادران عرب زبان درنظر گرفته شده است.

گروه تروریستی الاحوازیه چیست و چه سابقه‌ای دارد؟

افراد این گروه اعتقاد دارند که باید مبارزه مسلحانه تا نابودی فارس‌ها (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهر و هرمزگان و جزایرخلیج فارس!) بی رحمانه ادامه داشته باشد. آن‌ها جزایر سه گانه ابوموسی و تنب را نیز بخشی از خاک اعراب می‌دانند و علاوه بر آن در نقشه‌های خود عنوان خلیج عربی را به جای خلیج فارس برگزیده اند.

اکنون سی سال پس از پایان دفاع مقدس، گروه الاحوازیه باکمک مالی مستقیم دولت‌های عربی در منطقه که سیاست‌های ایران ستیزانه را پیگیری می‌کنند در حال برنامه ریزی برای جدایی خوزستان از ایران هستند.

 

الاحوازیه به روایت آمار

زمان پیدایش گروه: اواسط سال ۱۳۷۵
علت پیدایش: مقابله با جمهوری اسلامی و تجزیه خوزستان
عقاید: مبارزه مسلحانه تا نابودی (غیرعرب ها) و آزادی عربستان (استان‌های خوزستان، بوشهروهرمزگانوجزایرخلیج فارس!) 
اهداف: براندازی جمهوری اسلامی ایران از طریق قیام مسلحانه
وابستگی: بازوی نظامی جبهه التحریر، جنبشی نظامی که در عراق مستقر بود
رهبر معنوی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک
رهبر نظامی:حبیب نبگان، ساکن دانمارک
حمایت معنوی: طاهر آل نعمه در کانادا، موسوی در حزب النهضه و ابوبشار، محمود احمد، رئیس جبهه دموکراتیک خلق عرب در انگلیس و کشور‌های هلند، دانمارک و سوئد و سازمان سیا
حمایت مادی و تسلیحاتی: براساس اسناد منتشره ویکی لیکس حبیب نبگان و احمد نیسی در سال ۱۳۸۴ بعد از فرار از کشور به اتفاق فردی بنام فرید مقیم کشور امارات متحده عربی با سفیر آمریکا در امارات ملاقات و ضمن توضیح در مورد چگونگی بمب گذاری‌های خود در اهواز از وی درخواست پناهندگی و ملاقات با اعضای سازمان سیا می‌نمایند.
مکان استقرار:دانمارک، سوئد و هلن
محدوده فعالیت:فعالیت نظامی در منطقه جنوب ایران و فعالیت مجازی با راه اندازی سایت احوازنا
وضعیت گروه: نیمه فعال

خشونت، تجزیه و تفرقه افکنی مشی چندین ساله الاحوازیه
گروه تروریستی الاحوازیه که در سال‌های اخیر برنامه ریزی‌های متعددی برای ناامن کردن اهواز را به اجرا گذاشته و در جریان اعتراضات مردمی نیز نقش مهمی در به خشونت کشیدن این اعتراضات داشت، می‌خواهد از طریق بی ثبات کردن منطقه، زمینه را برای جدایی خوزستان از ایران فراهم کند. همان اقدامی که صدام با حمله به ایران سعی کرد آن را به ثمر برساند، اما شکست خورد.

این تشکیلات از بدو تأسیس تا خرداد ۱۳۸۴ اقدام به جذب و آموزش بیش از سی نفر از عناصر دارای تفکرات تجزیه طلبانه و مساعد انجام اقدامات عملیاتی برای وارد شدن به فاز نظامی و... نمود.
تشکیلات مذکور اقدام به بمب گذاری در فرمانداری اهواز، سازمان مدیریت وبرنامه ریزی، سازمان مسکن وشهرسازی، شرکت طرح توسعه نیشکر خوزستان، چاه شماره ۱۷۹ نفت، دو محل از خطوط لوله ورودی و خروجی منتهی به چاه ۱۷۹، خطوط لوله نفت آبادان را به ترتیب در تاریخ ۱۰شهریور۱۳۸۴ و ۷آبان۱۳۸۴، اداره کل منابع طبیعی استان خوزستان، بانک سامان منطقه کیان پارس، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی استان، فرمانداری‌های آبادان و دزفول نمودند.

در اثر این عملیات‌ها تعداد ۱۴ نفر از هموطنان مظلوم و بی گناه شهید و بیش از ۱۵۰ نفر نیز زخمی شدند و خسارات مالی بسیار هنگفتی نیز به اماکن دولتی و خصوصی وارد شد. از دیگر جنایات این گروه بمب گذاری ۲۳ مهر در خیابان نادری در ماه رمضان و در شلوغ‌ترین زمان ممکن، ساعتی پیش از اذان مغرب، بود که به کشته شدن ۶ نفر و مجروح شدن بیش از ۱۰۰ تن انجامید. اوج بی شرمی و بی رحمی این گروه آنجا بود که ابتدا یک بمب صوتی و هنگامی که مردم در محل جمع شدند بمب اصلی منفجر شد. در بین کشته شدگان و زخمی‌ها تعداد زیادی عرب نیز وجود داشت!

سایت وابسته به شبکه سعودی العربیه به گونه‌ای حادثه تروریستی اهواز را مورد پوشش خبری قرار داده که حمایت تلویحی آن از عوامل تروریستی را آشکار می‌سازد. این شبکه سعودی به جای «حادثه تروریستی» از «حمله مسلحانه» در خصوص رویداد‌های امروز اهواز استفاده کرده است. عنوانی که برخی رسانه های معاند نیز ترجیح داده اند با انتخاب آن  با این رسانه سعودی هم نوا شوند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار