رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با ابراز تاسف نسبت به اتفاقات شب گذشته در جریان بازی تیم‌های نفت آبادان و پیکان، گفت: امیدوارم در خصوص اتفاقات این دیدار به صورت درست، متناسب و بازدارنده رای دهیم.
کد خبر: ۶۵۸۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۲ 23 September 2018

اسماعیل حسن‌زاده در گفت‌و‌گو با رادیو ورزش در خصوص اتفاقات بازی جمعه نفت آبادان و پیکان که به دلیل اعتراض هواداران آبادانی و سنگ‌پرانی نیمه‌تمام ماند، اظهارکرد: اگرچه هنوز از طریق مقامات رسمی حاضر در این مسابقه گزارش لازم به کمیته انضباطی ارجاع نشده است ولی من و همکارانم از طریق رسانه‌ها و تصاویر منتشر شده، در جریان وقایع اتفاقات این بازی قرار گرفتیم.

وی با ابراز تاسف نسبت به این اتفاقات، ادامه داد: باید گزارشات به دست‌مان برسد. در حال حاضر طبق بند 13 ماده 20 اجازه این‌که از نظر قضایی در مورد پرونده‌ای که به آن رسیدگی نکرده‌ایم صحبت کنیم را نداریم. تماشاگران خونگرم خوزستانی به ویژ آبادانی‌ها کارنامه خوبی دارند و اگرچه تاکنون مشکلاتی بوده است ولی این رفتارها یعنی هجوم به زمین و پرتاب اجسام و سنگ به مسوولان برگزاری مسابقه، دور از انتظار بود.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ادامه داد: به طور مثال این ‌که قضاوت بد داور از دید سرمربی و دیگر نفرات، دلیلی بر هجوم هواداران به زمین و پرتاب اشیا باشد، کلاس تماشاگران را پایین می‌آورد و همه دنیا می‌دانند حتی اگر یک مسابقه روز خوب داور هم نباشد، پیگیری اشتباهات داوری با مکاتبات و اقدامات باشگاه است. حتی ممکن است کمیته داوران نیز به این نتیجه برسد که داورش ضعیف بوده و حتی می‌تواند با آن برخورد هم داشته باشد.

وی بیان کرد:‌ البته من در خصوص داوری قضاوت نمی‌کنم اما این‌که بعد از بازی، برخی مقامات تیم در توجیه رفتار تماشاگران بگویند داوری خوب نبوده است، این گفته با دنیای فوتبال و علم‌گرایی همخوانی ندارد. امیدوارم با دقت این گزارشات را ببینیم. درست است حکم انضباطی هیچوت نمی‌تواند به طور صد درصد بازدارنده باشد ولی ما هم کم کم باید به سمت بخش‌های سنگین تنبیهات انضباطی برویم.

حسن‌زاده گفت:‌ دیدن چهره یک داور و یک انسان که فقط به جرم انجام وظیفه مصدوم شود، خوشایند نیست اگر آن سنگ تمامیت سلامت یک فرد را به خطر می‌انداخت، حتی اگر همه ما اعلام تاسف هم کنیم، هیچ فایده‌ای برای آن خانواده نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: بند شش ماده 66 آیین‌نامه مقررات انضباطی جدید این اجازه را به ما می‌دهد که اگر هویت یک تماشاگران معلوم‌الحال شناسایی شد را برای مدت دو سال از حضور در تمام ورزشگاه ها محروم کنیم ولی موضوعی که به آن نیاز داریم، این است که مقامات انتظامی و امنیتی که مسابقات را رصد می‌کنند با دلیل و مدرک، هویت آن فرد را بگویند یا آن باشگاهی که در روزهای سخت می‌گوید که فلان هوادار از ما نیست با ما همکاری داشته باشد.

رییس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال افزود:‌ اخیرا در یک باشگاه شمالی، آقایی کاری را انجام داد و چطور ممکن است در روزهای خوب باشگاه، از او به عنوان تماشاگر یاد می‌کنند و وقتی یک رفتار نادرست انجام می‌دهد اور را طرد می‌کنند؟ شاید واقعا هم از آن‌ها نباشد ولی بهتر است باشگاه‌ها در شناسایی این افراد به ما کمک کنند تا مطابق قانون، رفتار قانونی را اعمال کنیم. به هر حال ضوابط بسته نیست و ما به کمک باشگاه‌ها نیاز دارید.

وی بیان کرد:‌ برای هواداران آبادانی که در آن شرایط طاقت‌فرسا و گرم آبادان برای تماشای بازی به ورزشگاه آمدند، احترام بسیاری قائلم ولی نمی‌توانم رفتار دیشب را هضم کنم.

حسن‌زاده در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که تا پایان هفته در خصوص این بازی رای صاد شود؟ گفت: مقررات انضباطی جدید یک زمانی را برای دفاع به شخص حقوقی متخلف یعنی باشگاه یا شخص حقیقی متخلف یعنی بازیکنان یا مربی داده است و اگر گزارشات سریع به دست ما برسد و ارسال و ابلاغ را در کمترین زمان ممکن انجام دهیم، صادر شدن رای تا پایان هفته نیز بعید نیست. اگر هم پنج یا شش روز طول کشید، به معنای تاخیر در کار نیست، بلکه به معنای ضوابط است که باید آن را انجام دهیم.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم در خصوص اتفاقات آبادان درست، متناسب و بازدارنده رای دهیم.

 

منبع: ایسنا

برچسب ها: نفت آبادان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار