رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه از مشارکت ضعیف دستگاه های اجرایی و ادارات استان در طرح سه شنبه های بدون خودرو انتقاد کرد.
کد خبر: ۶۵۸۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲ 23 September 2018

به گزارش تابناک ،جلال عزیزی  با اشاره به نامگذاری 22 سپتامبر مصادف با 31 شهریور به عنوان روز جهانی بدون خودرو، اظهارکرد: مراسم روز جهانی بدون خودرو همه ساله در شهرهای مختلف دنیا برگزار می شود و درکنار ترویج پیاده روی و ارتقاء کمی و کیفی حمل و نقل عمومی، یکی از مهمترین اهداف این نامگذاری ترویج و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری است.

وی ادامه داد: در این راستا سه شنبه این هفته مراسم روز جهانی بدون خودرو در کرمانشاه نیز در قالب برنامه "سه شنبه های بدون خودرو" برگزار خواهد شد.

رئیس هیات دوچرخه سواری استان در ادامه با بیان اینکه طرح سه شنبه های بدون خودرو در کرمانشاه از سال 96 با هدف ترویج فرهنگ دوچرخه سواری به اجرا درآمد و کماکان ادامه دارد، گفت: در این طرح قرار بود هر سه شنبه کارکنان یکی از ادارات و دستگاه های استان به جای استفاده از خودرو از دوچرخه برای رفتن به محل کار استفاده کنند که متاسفانه به غیر از چند اداره، مابقی ادارات استان مشارکت بسیار ضعیفی داشتند.

وی از عملکرد شهرداری در خصوص ترویج فرهنگ دوچرخه سواری هم انتقاد و تاکیدکرد: این نهاد حتی برای روز جهانی بدون خودرو که در اکثر شهرها برنامه هایی اجرا می شود، برنامه خاصی نداشت.


رئیس هیات دوچرخه سواری استان متذکرشد: اداره کل ورزش و جوانان نیز در برنامه های ترویج دوچرخه سواری همانند طرح سه شنبه های بدون خودرو حمایت و مشارکت چندانی ندارد.

به گفته این مسئول، بیشترین استقبال از برنامه سه شنبه های بدون خودرو توسط سازمان های مردم نهاد و دوچرخه سواران انجام می گیرد.

 

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار