مسئول كمیته فرهنگی موكب احمدبن موسی(ع) گفت: امسال تلاش می‌كنیم تا ظرفیت پذیرش را در بخش بانوان افزایش دهیم
کد خبر: ۶۵۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۸ 23 September 2018

تابناک فارس به نقل از ایکنا: نشست هماهنگی كمیته فرهنگی موكب امروز، اول مهرماه با حضور اعضای این كمیته و میلاد امیری‌نژاد، مسئول كمیته اطلاع‌رسانی برگزار شد.

تلاش برای ایجاد وحدت و همدلی میان موكب‌های استان فارس
لطف‌الله حقیقی، مسئول كمیته فرهنگی موكب احمدبن موسی(ع) در این نشست گفت:‌ دو هدف مهم در موكب احمدبن موسی(ع) دنبال می‌شود یكی ایجاد وحدت و همدلی میان تمام موكب‌ها اعم از موكب‌های ایرانی و عراقی و به خصوص موكب‌های استان فارس جهت معرفی حماسه حضور مردم در پیاده‌روی اربعین دیگری ارائه خدمات فرهنگی به زائران امام حسین(ع) است.
وی با تصریح اینكه خدمات گسترده‌ای در بحث فعالیت‌های فرهنگی برای زائران تدارك دیده‌ایم، افزود: طی دو سال گذشته موكب احمدبن موسی(ع) در مباحث فرهنگی توانست مقام اول كشور را كسب كند.
حقیقی به تشریح فعالیت‌های این كمیته پرداخت و گفت: یكی از كارهای عمده ما عمل به واجبات است و در این راستا اقامه نماز جماعت در موكب را سرلوحه كارهای خود قرار داده‌ایم و در سال گذشته از ۱۰ تا ۲۳ ماه صفر حتی یك نوبت هم نماز جماعت در این موكب تعطیل نشد.
مسئول كمیته فرهنگی موكب احمدبن موسی(ع) فعالیت‌های قرآنی در این موكب را یادآور شد و گفت: مورد دوم توجه به قرآن در موكب است كه ما در جای جای حركت‌های فرهنگی خود به این مهم توجه كرده‌ایم تا هم از آموزه‌های قرآن استفاده كنیم و هم مبلغ آن‌ها باشیم.

برپایی مجالس جمع‌خوانی قرآن در موكب احمدبن موسی(ع)
وی اظهار كرد: در سال گذشته برای اولین بار جلسات جمع‌خوانی و تلاوت قرآن در موكب احمدبن موسی(ع) برپا شد به‌طوری كه بیش از ۲۰ نوبت ختم قرآن در این موكب انجام شد و از آنجا كه دشمنان شبهه‌هایی فراوانی را بر علیه ما وارد می‌كنند كه ما قرآن را رها كرده و تنها به دعا می‌پردازیم توجه به كتاب آسمانی را در فعالیت‌های فرهنگی موكب بیش از پیش مورد توجه قرار داده‌ایم.
حقیقی بیان كرد: یكی دیگر از فعالیت‌های ما در این كمیته توجه به نونهالان و نوجوانان است كه در این راستا سال گذشته موفق شدیم یك پارك كودك در محل موكب راه‌اندازی كنیم و علاوه بر آن برای كودكان مسابقات مختلف فرهنگی تدارك ببینیم.
وی، برپایی نمایشگاه كربلای مكرر را به‌منظور معرفی یزید‌ها و شمرهای زمان، اجرای برنامه‌های دعاخوانی مانند قرائت دعای كمیل، ندبه و زیارت عاشورا، زیارت اربعین و ادعیه در چند نوبت از شبانه‌روز و برپایی قریب ۱۱ شب مجلس روضه و اعزام مبلغ و مداح به سایر موكب‌ها را از دیگر فعالیت‌های این كمیته در سال گذشته عنوان كرد.

 



 


مسئول كمیته فرهنگی موكب احمدبن موسی(ع) همچنین اعزام مداح و سخنران به برنامه‌های زنده صدا و سیمای فارس در كربلای معلی را از دیگر فعالیت‌های این كمیته برشمرد و گفت: در سطوح مختلف فعالیت‌ها و خدمات مختلفی به زائران ارائه شد نظیر خطاطی بر روی كوله‌های پشتی، ارائه خدمات بهداشتی و راه‌اندازی ماشین‌های لباسشویی برای شست‌وشوی لباس‌های زائران از دیگر فعالیت‌های ما در سال گذشته بوده است.

به بعد فرهنگی اربعین بیش از پیش توجه داشته باشیم
وی گفت: امسال هم این برنامه‌ها با قوت ادامه خواهند داشت اما ما بیشتر از آنكه دغدغه اسكان و تعذیه زائران داشته باشیم، باید به مسائل فرهنگی و بعد فرهنگی اربعین و نهضت امام حسین(ع) توجه داشته و پیام‌رسان شهدای كربلا و اهداف امام حسین(ع) باشیم.
حقیقی در ادامه از معرفی شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم استان فارس در موكب احمدبن موسی(ع) و پیاده‌روی اربعین حسینی خبر داد و گفت: در این راستا عكس‌های شهدا تكثیر و چاپ شده است و به صورت بنر و پوستر در اختیار تمام موكب‌های استان فارس قرار داده می‌شود.
میلاد امیری‌نژاد، مسئول كمیته اطلاع‌رسانی موكب احمدبن موسی(ع) نیز در این نشست گفت: جلسه هیئت امنای موكب احمدبن موسی(ع) روز جمعه، ۳۰ شهریورماه در نهاد نماینده ولی فقیه در استان و به ریاست آیت‌الله دژكام و با حضور اعضا برگزار شد كه در آن فعالیت‌های مختلف موكب مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینكه هفته آینده نیز نشست هماهنگی مسئولان موكب‌های استان فارس برگزار خواهد شد، گفت: ما در اجرای برنامه‌های فرهنگی موكب احمدبن موسی(ع) تلاش می‌كنیم تا با سایر موكب‌های استان تعامل برقرار كنیم.
امیری‌نژاد به فعالیت مجدد دفتر موكب در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اشاره كرد و گفت:‌ طی هفته‌های گذشته این دفتر مجدداً فعالیت خود را آغاز كرده و همه روزه از ساعت ۱۶ تا ۲۱ پذیرای عاشقان خاندان عصمت و طهارت جهت خدمت‌رسانی به زائران اباعبدالله‌الحسین(ع) است.
مسئول كمیته اطلاع‌رسانی موكب احمدبن موسی(ع) با اشاره به تلاش دشمنان جهت ایجاد تفرقه میان دو كشور ایران و عراق و گفت: امسال بحث خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی را با حساسیت بیشتری دنبال می‌كنیم تا زحمات كسی نادیده گرفته نشده و این همایش عظیم و باشكوه با كمترین آسیب برگزار شود.

افزایش ظرفیت اسكان بانوان در موكب احمدبن موسی(ع)

وی با بیان اینكه امسال تلاش می‌كنیم تا ظرفیت پذیرش را در بخش بانوان افزایش دهیم، گفت: بحمد الهی زمینی كه برای موكب در اربعین امسال مهیا كرده‌ایم دارای موقعیت بسیار مناسبی و نزدیك حرم مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) است.
امیری‌نژاد همچنین از آمادگی این كمیته برای اجرای مسابقه تك عكس موبایلی در ایام اربعین خبر داد و گفت: دو كتاب عكس اربعین سال‌های گذشته هم آماده چاپ هستند و برای امسال هم آمادگی چاپ كتاب را هم در بحث مستندسازی خدمات و هم تك عكس موبایلی داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار