لاریجانی در نطق پیش از دستور:
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست های دست پرورده قدرت های جنایتکار می توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان هم انجام دهند و علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.
کد خبر: ۶۵۸۵۹۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۳ 23 September 2018

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز یکشنبه اول مهرماه مجلس، ضمن تبریک هفته دفاع مقدس اظهار داشت: امسال که روز ۳۱ شهریور مصادف با ایام سوگواری سیدالشهدا و یاران باوفایش بود با جنایت تروریست های پلید در شهر اهواز رنگ شهادت گرفت و ده ها نفر از مردم عزیز خوزستان در این عملیات جنایتکارانه به یاران خود در دفاع مقدس پیوستند و یا مجروح شدند.

وی ادامه داد: سوال این است چرا در این روز تروریست ها دزدانه به این اقدام دست زدند و زنان و کودکان بیگناه را به خاک و خون کشیدند؟

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تروریست های دست پرورده قدرت های جنایتکار می توانستند این کار را در زمان دیگر و در خیابان هم انجام دهند و علت انتخاب این مکان و زمان را باید به درستی دریافت.

لاریجانی با بیان اینکه رژه نیروهای مسلح نشانگر اقتدار یک نظام است، گفت: کشور ما از ابتدای انقلاب با تحریم های نظامی مواجه بوده است و رژه نیروهای مسلح همراه با ادوات نظامی متنوع که با همت و اراده متخصصان نظام ساخته شده است، نشانگر تحقق راهی بود که امام راحل (ره) به جوانان این سرزمین آموختند که با اراده قوی می‌توانیم استقلال همه‌جانبه پیدا کنیم.

رئیس مجلس ادامه داد: نمایش سلاح‌های مدرن در مراسم رژه، مانور اقتدار و استقلال کشور بود. این صحنه برای قدرت‌های چپاولگر قابل تحمل نیست؛ سال‌هاست که با تبلیغات وسیع در جهت اخاذی کشورهای منطقه این تئوری را دنبال می‌کنند که ایران را به دلیل حمایت از کشورهای منطقه، تحریم نظامی کرده‌ایم.

رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی کشورهای منطقه را ترغیب می‌کنند که با خرید سلاح‌های مدرن از آمریکا می‌توانید در مقابل قدرت محدود شده و تحریم شده‌ی ایران بایستید؛ هدف آنها علاوه بر اخاذی، تسلط رژیم صهیونیستی بر این کشورهای فلاکت‌زده است.

اراده‌ قوی جوانان سلحشور ایران همه داستان‌سرایی آنها را دچار بحران خواهد کرد

وی تصریح کرد: وقتی آنها به عینه قدرت تجهیزاتی ایران را در شرایط تحریمی مشاهده کنند و اراده‌ قوی جوانان سلحشور ایران را ببینند، همه داستان‌سرایی آنها دچار بحران توجیهی می‌شود.

لاریجانی گفت: با همه شیطنت‌های تبلیغاتی آمریکا، مسئله استقلال ایران در ۴۰ سال پس از انقلاب علیرغم همه دسیسه‌ها اعم از جنگ و تحریم برای مردم منطقه یک موضوع تأمل‌برانگیز شده است. همیشه نمی‌توان با تبلیغات، خود را به خواب زد. ملت‌ها وقتی اُبهت نیروهای مسلح مستقل و قدرتمند ایران را می‌بینند و از طرفی دخالت‌های نظامی آمریکا بر کشورشان و تحقیر مستمر آنان را مشاهده می‌کنند، دچار تردید جدی در مسلک «وابستگی سیاسی» می‌شوند.

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: لذا برای انحراف افکار عمومی دنیا باید این صحنه را با یک اقدام سبعانه، تحت‌الشعاع تبلیغاتی قرار دهند تا ابعاد قدرت نظامی ایران دیده نشود بلکه به عکس با تبلیغات زیاد، عملیات تروریستی را بزرگ‌نمایی کنند و نشانه ضعف قدرت امنیتی ایران قلمداد کنند.

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: از طرفی این اقدام نشان می‌دهد آمریکایی‌ها با همه اقدامات تحریمی و تبلیغات وسیع، دچار یأس شده‌اند. در این ۴۰ سال دهها بار تصور کردند ایران کارش تمام شده است. یکبار با جنگ صدام هلهله راه انداختند که چند هفته ایران دوام نمی‌آورد. روز دیگر با کودتای نوژه، کار را فیصله یافته تلقی کردند.

وی خاطرنشان کرد: با هر بحران سیاسی و اجتماعی داخلی دچار توهم شدند و ستاد ویژه به راه انداختند. وزیر خارجه اسبق آمریکا در خاطرات خود از این ستادهای توهمی و پول‌پراکنی بسیار گفته است؛ در واقع آمریکا دچار یأس شده است.

لاریجانی ادامه داد: این‌بار هم با دستپاچگی از توافق هسته‌ای خارج شده‌اند و ژست اقدام همه‌جانبه و تشکیل ستاد تکراری را به خود گرفته اند اما ظاهراً به این نتیجه رسیده اند که به این نحو هم سرشان به سنگ می‌خورد؛ بنابراین باید از هر وسیله‌ای برای مقابله با ملت ایران استفاده کنند. به قول خودشان بهم‌ریختگی امنیتی برای ملت ایجاد کنند.

کمیسیون امنیت ملی مجلس حادثه اهواز را پیگیری جدی کند

رئیس مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: گرچه این تقلای آخر آنها در قبال اراده ملت حسینی ایران به جایی نمی‌رسد اما دستگاه‌های امنیتی کشور باید موضوع را جدی بگیرند؛ موضوع امنیت ملت مسئله‌ای نیست که تعلل در آن توجیهی داشته باشد.

لاریجانی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب دستور دادند نیروهای امنیتی باید با جدیت و فوریت مسئله را پیگیری کنند و ریشه تبهکاران را بخشکانند.

وی گفت: کمیسیون امنیت ملی نیز باید موضوع را پیگیری جدی کند. مجلس شورای اسلامی ضمن محکوم کردن این اقدام جنایتکارانه به خانواده شهدا تسلیت گفته و برای مجروحان آرزوی سلامت می کند. به مردم شریف اهواز و نمایندگان خوزستان نیز عرض تسلیت دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان، اول مهر و بازگشایی مدارس را به معلمان و دانش‌آموزان تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد سال تحصیلی جدید، سالی پربرکت برای ملت ایران باشد.

 

منبع: مهر

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار