محمود رضا نیازی در گفتگو با تابناک:
مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت:طی ۵۰۰۰ بازرسی انجام شده در سال جاری بیش ۱۵۰۰ کالای فاقد علامت استاندارد که مشمول مقررات استاندارد اجباری بودند، در استان شناسایی شده است.
کد خبر: ۶۵۸۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱ 24 September 2018

محمودرضا نیازی در گفتگو با خبرنگار تابناک افزود: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل و به منظور حصول اطمینان از رعایت الزامات استاندارد و صیانت از حقوق مصرف کننده در ۶ ماهه نخست سال جاری بازرسی از واحد‌های صنفی عرضه و فروش کالا در استان کرمانشاه انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد:طرح اجرای هماهنگ استاندارد (طرح طاها) در کل کشور و به صورت هماهنگ توسط ادارات کل سراسر کشور انجام شده و براساس این طرح بازرسان اداره کل استاندارد استان به نیابت از مردم در بازار مصرف حضور یافته کالا‌های مختلف را به‌صورت تصادفی و با هزینه سازمان ملی استاندارد، خریداری و آزمایش می‌کنند تا از کیفیت محصولات تولید داخل اطمینان حاصل نمایند.

مدیر کل استاندارد کرمانشاه اظهار داشت:در این بازرسی‌ها که با هدف کنترل کیفیت کالا‌های دارای نشان استاندارد و ناامن کردن بازار برای عرضه کنندگان محصولات و خدمات فاقد کیفیت انجام می‌شود، بازرسان استاندارد به صورت مستمر واحد‌های صنفی مراجعه کرده و کالا‌های فاقد علامت استاندارد را شناسایی می‌کنند.

نیازی تاکید کرد:طبق تبصره ۳ ماده ۵۹ قانون نظام صنفی کشور، عرضه و نگهداری و فروش کالا‌های مشمول استاندارد اجباری بدون علامت استاندارد ایران ممنوع بوده و با متخلفان از قوانین استاندارد برخورد قانونی خواهد شد که در این راستا طی ۶ ماهه اخیر، طی گشت مشترک با اتاق اصناف استان، فرآورده غیر استاندارد از قبیل: گلاب (با نام تجاری زهاب، اذرگل، آدینه، نوبهارود، نبی، عصاره طلایی، سلسبیل و پانیز)، نمک (شفا)، قند و شکر (شبیب، تک گل، چهارباغ، منحصب، هانی)، رب گوجه فرنگی (ذاکر، احمر)، آرد برنج (ایندی و خوزستان) پنیر لیقوان (سهند)، پریز (آسیا)، دستمال کاغذی (غزل گل) و دیگ زود پز (لوکس و هادی) از سطح بازار استان جمع‌آوری شده است.

به گفته این مسئول، مردم از خرید این فرآورده‌های که فاقد نشان استاندارد، اجتناب نمایند.

 مدیر کل استاندارد کرمانشاه گفت:همه شهروندان باید همکاری لازم با این اداره کل در راستای شناسایی کالا‌های فاقد استاندارد و جعلی شد را داشته باشند.

وی افزود:هر شهروند می‌تواند یک حامی استاندارد در سطح جامعه بوده و در صورت مشاهده کالا‌هایی که پس از ارسال کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد روی بسته بندی کالا به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷، اعتبار آن‌ها تأیید نشد یا فاقد علامت استاندارد بودند، این اداره کل را از طریق تلفن گویای ۲۴ ساعته ۱۵۱۷ در جریان قرار داده تا با متخلفین مربوطه برخورد قانونی شود.

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار