مدیرکل راهداری ایلام خبر داد؛
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلاماز تردد نزدیک به 92 هزار زائر در دهه نخست ماه محرم از مرز بین المللی مهران به ایران و عراق خبر داد.
کد خبر: ۶۵۸۸۸۲
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹ 24 September 2018

به گزارش تابناک ایلام ؛ نورالله دلخواه با بیان اینکه پایانه مرزی مهران با تمام امکانات آماده خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی است، اظهار داشت: پایانه مهران بیش از 100 گیت خروجی دارد که در حال حاضر امکان تردد در این تمامی آنها برقرار است.

وی افزود: تمهیدات لازم برای تسهیل خروج و ورود زائران اربعین از مرز مهران فراهم است ضمن اینکه نقاط حادثه خیز مسیرهای منتهی به پایانه مرزی شناسایی شده و تا قبل از اربعین ایمن سازی می شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به اقدام های انجام شده در ورودی شهر و پایانه مرزی مهران افزود: یکی از مشکلات سال های گذشته نبود پارکینگ ناوگان عمومی و اتوبوس بین شهری بود که در این خصوص کارهای مناسبی برای رفع مشکلات این حوزه انجام شده است.

دلخواه در خصوص جا به جایی زائران نیز در این ایام تصریح کرد: تدارکات کافی برای مهیا بودن وسایل نقلیه عمومی برای جا به جایی زائرین عتبات عالیات قبل از برگزاری کنگره بزرگ اربعین با انجام فراخوان صورت می گیرد و در این خصوص از ظرفیت سایر استان ها همانند سال های گذشته استفاده خواهد شد.

دلخواه با تاکید بر اینکه کسانیکه گذرنامه و ویزا ندارند به مرز نیایند، گفت: کسانیکه مدارک قانونی نداشته باشند بطور حتم به استان خود برگشت داده می شوند.

به گزارش ایرنا، مرز بین المللی مهران در جنوب باختری و فاصله 90 کیلومتری شهر ایلام کانون اصلی آمد و شد گردشگران مذهبی کشورهای عراق و ایران است.

در شرایط عادی به طور میانگین روزانه 6 هزار زائر ایرانی و عراق از این گذرگاه مرزی سفر می کنند.

امنیت بالا و نزدیکی به شهرها و مکان های مقدس و بغداد پایتخت عراق از مهم ترین عوامل استقبال و انتخاب مهران به عنوان گذرگاه زائران عتبات عالیات عراق و ایران است.

هر سال در اربعین حسینی نزدیک به دو میلیون زائر سوگوار ایرانی و شیعه خارجی برای شرکت در راهپیمایی اربعین از مرز رسمی و بین المللی مهران راهی عراق می شوند.

انتظار می رود در اربعین امسال شمار ورودی و خروجی زوار سوگوار ایرانی و غیر ایرانی برای شرکت در آیین راهپیمایی اربعین از راه مرز مهران به حدود 3 میلیون نفر برسد. /م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار